Przedświąteczne porządki – scenariusz zajęć dla 2,5- i 3-latków

Gabriela Gąsienica  
Listopad 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Co do czego pasuje? Dobieranie obrazków (na podstawie rozdz. „Zabawy i ćwiczenia pomagające maluchom coraz precyzyjniej klasyfikować” – „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć” E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska, wyd. ... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 4
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 544.45 kb
Stron: 4
Id: 3693

Zobacz również

dwulatek
Ewa Zielińska
scenariusz zajęć
trzylatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
dwulatek
Ewa Zielińska
scenariusz zajęć
trzylatek


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Listopad 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie przedstawiające różne czynności porządkowe – do pobrania TU;
  • obrazki do klasyfikacjiTU;
  • podkłady instrumentalne do piosenek (wraz z nutami i tekstem): „Kończymy już zabawę” (TU) oraz „Porządki” (TU).
Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • opisują czynności przedstawione na ilustracjach;
  • wypowiadają się na temat przedświątecznych przygotowań;
  • dzielą się własnymi spostrzeżeniami, uwagami, doświadczeniami;
  • wiedzą, że każda zabawka ma swoje miejsce w sali;
  • stosują się do reguł zabawy;
  • biorą udział w zabawie logopedycznej;
  • biorą udział w sprzątaniu sali przedszkolnej;
  • podejmują się zadania segregowania klocków;
  • dobierają obrazki w pary;
  • biorą udział w zabawie ruchowej;
  • reagują na sygnał;
  • improwizują w tańcu.
Powstał z uwzględnieniem treści pochodzących ze znakomitej publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, wyd. Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, Kraków 2012.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Co do czego pasuje? Dobieranie obrazków (na podstawie rozdz. „Zabawy i ćwiczenia pomagające maluchom coraz precyzyjniej klasyfikować” – „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć” E. Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska, wyd. Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, Kraków 2012) – zadanie to należy realizować w parach: dorosły i dziecko. Dziecko siedzi przy stoliku naprzeciwko dorosłego. Nauczycielka układa przed dzieckiem osiem obrazków do klasyfikacji. Wspólnie nazywają to, co przedstawia kolejny obrazek: lalka, książka, klocki, ręcznik, wózek, półka, skrzynia, wieszaczek. Należy ułożyć przed dzieckiem osiem obrazków, które dadzą się złożyć w pary na zasadzie oczywistości. Dorosły pyta: Co do czego pasuje? Pokaż takie obrazki... Jeżeli dziecko wstrzymuje się i nie łączy obrazków w pary, dorosły pokazuje obrazek z lalką i pyta: Co pasuje... do lalki? (patrzy na obrazki, pokazuje obrazek z wózkiem). W podobny sposób trzeba dobrać pozostałe obrazki w sensowne pary – przy kolejnym obrazku zazwyczaj wystarcza już sugestia: Co pasuje do książki?

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania