Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

O diagnozie nauczycielskiej, jej celach i zakresach

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska   Styczeń 2011

Podtył: Na czym polega diagnoza realizowana dla potrzeb wychowania i kształcenia przedszkolaków i jakie są jej wartości.  Ostatnio mnożą się konferencje i szkolenia poświęcone diagnozie ustalania gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole. Jest to konsekwencja wpisania do nowych Pod... więcej
Pobierz

Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

cykl Krótkie wykłady o dobrym wychowaniuedukacja przedszkolnanowa podstawa programowaobserwacja i diagnozaprzygotowanie do szkoływychowanie

Więcej z działu

Obserwacja i diagnoza

Więcej z tego numeru

Styczeń 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Podtył: Na czym polega diagnoza realizowana dla potrzeb wychowania i kształcenia przedszkolaków i jakie są jej wartości. 


Ostatnio mnożą się konferencje i szkolenia poświęcone diagnozie ustalania gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole. Jest to konsekwencja wpisania do nowych Podstaw programowych wychowania przedszkolnego obowiązku przeprowadzenia jej w każdej grupie dzieci, które niebawem mają rozpocząć naukę w klasie pierwszej. Warto więc – dla równowagi – przypomnieć cele, zakresy i metody nauczycielskiej diagnozy prowadzonej dla optymalizacji wychowania i kształcenia dzieci przedszkolnych oraz korzyści wynikające z jej stosowania.

O diagnozie nauczycielskiej mówimy wówczas, gdy jej cele mieszczą się w ramach działalności pedagogicznej przedszkola lub szkoły. Obejmuje się nią najczęściej dzieci, dlatego trzeba uwzględnić ich potrzeby rozwojowe i zdrowotne oraz specyfikę uczenia się. Ponieważ nie sposób oddzielić tego, czego dzieci uczą się w domu i w przedszkolu (lub w szkole), nauczycielska diagnoza obejmuje także ich środowisko rodzinne. Dlatego jest ona mocno osadzona w psychologii rozwojowej, wychowawczej, klinicznej i społecznej. Nie oznacza to jednak, że traci pedagogiczną specyfikę.


W artykule przeczytamy o możliwościach zastosowania nauczycielskiej diagnozy (diagnoza konkretnego dziecka, wszystkich dzieci w grupie, gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole), o metodach nauczycielskiej diagnozy stosowanej dla potrzeb wychowania i kształcenia dzieci oraz o jej zastosowaniu w ustalaniu stopnia opanowania umiejętności i rozumowania u dzieci.

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!