Kategorie
Polecane
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Numery
Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 638.93 kb
Stron: 4
Id: 4207
Wielkość: 638.93 kb
Stron: 4
Id: 4207
Nie hałasuj! (scenariusz zajęć dla 5-, 6-latków)
Edyta Szpala
Maj 2014
Wybrane aktywności: ● Co powoduje hałas? Swobodne wypowiedzi dzieci – podawanie przykładów sytuacji, kiedy jesteśmy narażeni na hałas. Odsłonięcie przez nauczyciela ilustracji przedstawiających karetkę jadącą na sygnale, lecący helikopter, krzyki i piski dzieci, płaczące niemowlę, kłótnię, szczeka... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Wybrane aktywności: ● Co powoduje hałas? Swobodne wypowiedzi dzieci – podawanie przykładów sytuacji, kiedy jesteśmy narażeni na hałas. Odsłonięcie przez nauczyciela ilustracji przedstawiających karetkę jadącą na sygnale, lecący helikopter, krzyki i piski dzieci, płaczące niemowlę, kłótnię, szczeka... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Wybrane aktywności: ● Co powoduje hałas? Swobodne wypowiedzi dzieci – podawanie przykładów sytuacji, kiedy jesteśmy narażeni na hałas. Odsłonięcie przez nauczyciela ilustracji przedstawiających karetkę jadącą na sygnale, lecący helikopter, krzyki i piski dzieci, płaczące niemowlę, kłótnię, szczekającego psa, głośną muzykę, wiercenie wiertarką, grę na trąbce, petardy/sztuczne ognie. Po odsłonięciu poszczególnych ilustracji dzieci naśladują wydawane przez dane przedmioty, zwierzęta lub rzeczy dźwięki z różnym natężeniem (początkowo cicho, następnie głośno). Ukierunkowanie myślenia dzieci na fakt, że im większy hałas (im głośniejsze dźwięki), tym bardziej nam przeszkadza. Zwrócenie uwagi, że niektóre hałasy są potrzebne, np. karetka musi jechać na sygnale, aby kierowcy zwrócili na nią uwagę i zrobili dla niej przejazd, a niemowlę nie umie inaczej niż głośnym płaczem zakomunikować, że coś mu dolega itp. ● Głośno – cicho. Zabawa ruchowa – dzieci skaczą po całej sali, z nóżki na nóżkę. Na dźwięk tamburyna zatrzymują się, po czym głośno krzyczą i tupią. Na dźwięk dzwoneczka chodzą bardzo cichutko na paluszkach, tak aby nie było słychać żadnego dźwięku. Polecenia: głośno oraz cicho w zabawie powtarzamy kilka razy. ● Cisza. Wykonanie plakatu – nauczyciel dzieli dzieci na tyle zespołów, ile jest grup w przedszkolu. Każda grupa otrzymuje arkusz brystolu w pastelowym kolorze oraz farby. W jednym z rogów plakatu jest już umieszczony „w chmurce” tekst zaklęcia. Zadaniem dzieci jest namalowanie plakatu, który pasowałby do zaklęcia, jakie usłyszały z ust wróżki Ciszy: Cisza tu, cisza tam. Chcesz, by panowała – zadbaj o nią sam! Po wyschnięciu wybrane dziecko losuje jeden z plakatów. Pozostanie on w sali przedszkolnej, by przypominać dzieciom o zachowywaniu ciszy – gdy będzie panował hałas, nauczyciel może zadzwonić dzwoneczkiem i wypowiedzieć słowa: Cisza tu, cisza tam…, na które dzieci odpowiadają: Chcesz, by panowała – zadbaj o nią sam!, po czym próbują zredukować poziom panującego hałasu. Pozostałe plakaty delegacja dzieci przekazuje do innych grup – wraz z kserokopią treści opowiadania.
- pakiet dźwięków przyjemnych i nieprzyjemnych – znajdziesz go TU;
- ilustracja przedstawiająca budowę ucha oraz szablony odznak – TU;
- fotografie do treści zabaw – TU.
- poznaje budowę narządu słuchu i wpływ hałasu na jego funkcjonowanie;
- wymienia źródła hałasu;
- różnicuje dźwięki przyjemne i nieprzyjemne;
- porównuje natężenie różnych dźwięków;
- wie, w jakich sytuacjach należy zachować ciszę.
Wybrane aktywności: ● Co powoduje hałas? Swobodne wypowiedzi dzieci – podawanie przykładów sytuacji, kiedy jesteśmy narażeni na hałas. Odsłonięcie przez nauczyciela ilustracji przedstawiających karetkę jadącą na sygnale, lecący helikopter, krzyki i piski dzieci, płaczące niemowlę, kłótnię, szczekającego psa, głośną muzykę, wiercenie wiertarką, grę na trąbce, petardy/sztuczne ognie. Po odsłonięciu poszczególnych ilustracji dzieci naśladują wydawane przez dane przedmioty, zwierzęta lub rzeczy dźwięki z różnym natężeniem (początkowo cicho, następnie głośno). Ukierunkowanie myślenia dzieci na fakt, że im większy hałas (im głośniejsze dźwięki), tym bardziej nam przeszkadza. Zwrócenie uwagi, że niektóre hałasy są potrzebne, np. karetka musi jechać na sygnale, aby kierowcy zwrócili na nią uwagę i zrobili dla niej przejazd, a niemowlę nie umie inaczej niż głośnym płaczem zakomunikować, że coś mu dolega itp. ● Głośno – cicho. Zabawa ruchowa – dzieci skaczą po całej sali, z nóżki na nóżkę. Na dźwięk tamburyna zatrzymują się, po czym głośno krzyczą i tupią. Na dźwięk dzwoneczka chodzą bardzo cichutko na paluszkach, tak aby nie było słychać żadnego dźwięku. Polecenia: głośno oraz cicho w zabawie powtarzamy kilka razy. ● Cisza. Wykonanie plakatu – nauczyciel dzieli dzieci na tyle zespołów, ile jest grup w przedszkolu. Każda grupa otrzymuje arkusz brystolu w pastelowym kolorze oraz farby. W jednym z rogów plakatu jest już umieszczony „w chmurce” tekst zaklęcia. Zadaniem dzieci jest namalowanie plakatu, który pasowałby do zaklęcia, jakie usłyszały z ust wróżki Ciszy: Cisza tu, cisza tam. Chcesz, by panowała – zadbaj o nią sam! Po wyschnięciu wybrane dziecko losuje jeden z plakatów. Pozostanie on w sali przedszkolnej, by przypominać dzieciom o zachowywaniu ciszy – gdy będzie panował hałas, nauczyciel może zadzwonić dzwoneczkiem i wypowiedzieć słowa: Cisza tu, cisza tam…, na które dzieci odpowiadają: Chcesz, by panowała – zadbaj o nią sam!, po czym próbują zredukować poziom panującego hałasu. Pozostałe plakaty delegacja dzieci przekazuje do innych grup – wraz z kserokopią treści opowiadania.
Ostatnio pobierane
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
MP3
PDF
PDF