Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Możesz przejść na drugą stronę, kiedy światło zielone (scenariusz zajęć)

Anna Chyła  
Luty 2014

Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Stacja II – Bezpieczna ulica. Zadaniem dzieci jest przekształcić obraz ulicy z niebezpiecznego w bezpieczny, np. samochody na chodniku, pieszy w miejscu niedozwolonym przechodzi przez ulicę, samochód skręca w niedozwoloną stronę. Scenkę przygotowuje wcześniej na... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 4
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 373.71 kb
Stron: 3
Id: 3957

Zobacz również

bezpieczeństwo
pięciolatek
scenariusz zajęć
sześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
bezpieczeństwo
pięciolatek
scenariusz zajęć
sześciolatek


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Bezpieczeństwo

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • ilustracje przedstawiające wybrane znaki drogowe - znajdziesz je TU;
  • emblematy do zabawy dydaktycznej (do wykorzystania wraz z plakatem-planszą „Ruch uliczny”) - TU (a TU znajdziesz plakat, który został dołączony do bieżącego numeru);
  • szablony do zadań plastycznych (sygnalizator, pojazdy) - TU;
  • szablony dyplomów oraz medali - TU.
Określono w nim następujące cele szczegółowe – dziecko potrafi:
  • rozpoznawać i nazywać niektóre znaki drogowe;
  • omówić zasadę działania sygnalizatora świetlnego;
  • przewidzieć skutki nieprawidłowego zachowania na drodze i wie, jak się zachować w sytuacjach trudnych i niebezpiecznych;
  • wykorzystać wiedzę zdobytą na zajęciach, dotyczącą zasad ruchu drogowego i pieszego;
  • wymienić zasady bezpiecznego zachowania się na drodze;
  • współdziałać w zespole.
Wybrane propozycje ze scenariusza: ● Stacja II – Bezpieczna ulica. Zadaniem dzieci jest przekształcić obraz ulicy z niebezpiecznego w bezpieczny, np. samochody na chodniku, pieszy w miejscu niedozwolonym przechodzi przez ulicę, samochód skręca w niedozwoloną stronę. Scenkę przygotowuje wcześniej nauczyciel z wykorzystaniem emblematów i planszy przedstawiającej układ ulic. Emblematy można przygotować, tak aby dało się je wykorzystać w pracy z tablicą magnetyczną – doklejając do poszczególnych elementów magnesy. Planszę z planem ulic mocujemy na tablicy magnetycznej, a następnie układamy scenkę używając emblematów mocowanych magnesem. ● Stacja III – Znaki drogowe. Dzieci losują dwa obrazki ze znakami drogowymi. Zadaniem uczestników jest opisanie wyglądu znaku, koloru, kształtu. Dzieci mogą podać znaczenie, jeśli je znają, i określić, z jakiej grupy znaki pochodzą (informacyjny, ostrzegawczy, zakazu, nakazu).