Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 326.14 kb
Stron: 3
Id: 3958

Liczba i cyfra 3 (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Luty 2014

Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Ćwiczenia kształtujące orientację w przestrzeni. Przedszkolaki stoją w rozsypce zwrócone twarzą w jedną stronę. Słuchają wierszyka i jednocześnie wykonują czynności zgodne z jego treścią: „Misio robi cztery kroki, potem w koło się obraca, patrzy w lewo i za sie... więcej
Pobierz

Zobacz również

matematykaMetoda Dobrego Startuscenariusz zajęćedukacja matematyczna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Scenariuszowi towarzyszy gotowa pomoc dydaktyczna - ilustracja do treści zajęć. Znajdziesz ją TU.

Scenariusz nr 6 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).

Określono w nim następujące cele:

  • rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
  • kształcenie orientacji w schemacie ciała – lewe części ciała i nazwy palców;
  • kształcenie orientacji w przestrzeni – w koło, w lewo, za siebie, tyłem, obok, na, pod;
  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – liczba 3 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
  • poznanie cyfry 3 i sposobu jej zapisywania.
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Ćwiczenia kształtujące orientację w przestrzeni. Przedszkolaki stoją w rozsypce zwrócone twarzą w jedną stronę. Słuchają wierszyka i jednocześnie wykonują czynności zgodne z jego treścią: „Misio robi cztery kroki, potem w koło się obraca, patrzy w lewo i za siebie, i na miejsce tyłem wraca”. Zabawę można powtórzyć dwa, trzy razy. Następnie dzieci siadają w kole. Nauczycielka ustawia wewnątrz koła cztery pudełka: jedno małe, jedno duże i dwa średniej wielkości (patrz rysunek obok). Misio opowiada: W jednym z tych pudełek ukryłem mój misiowy smakołyk. Podzielę się nim z wami, gdy go znajdziecie. Uważnie słuchajcie wskazówek! Tego smakołyku nie ma w pudełku, które stoi obok najmniejszego. Nie ma go również w pudełku, które stoi na największym. Nie ma go w pudełku, które stoi pod innym pudełkiem. Które pudełko należy otworzyć? (zadanie jest trudne, więc misio powinien podawać instrukcję powoli, a dzieci mogą odkładać na bok pudełka, o których już wiedzą, że są puste). We właściwym pudełku jest słoiczek miodu, którym dzieci zostaną poczęstowane na zakończenie zajęć.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania