Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Liczba i cyfra 2 (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Styczeń 2014

Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Ćwiczenia ruchowo-słuchowe. Misio tłumaczy: Usiądźcie w kole. Będziemy mówić wierszyk „Świeci w lesie oczu dwoje” i jednocześnie zaznaczać jego rytm. Najpierw dwa razy klaśniecie w dłonie, a potem dwa razy wykonacie palcem wskazującym taki gest, jak podczas lic... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Styczeń 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • nagranie z odgłosami lasu – znajdziesz je TU;
  • ilustracje różnych gatunków ptakówTU.

Scenariusz nr 5 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).

Określono w nim następujące cele:

  • rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
  • kształcenie orientacji w schemacie ciała – lewe części ciała;
  • kształcenie orientacji w przestrzeni – do przodu, do tyłu, za, przed, w lewo, z lewej strony;
  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – liczba 2 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
  • poznanie cyfry 2 i sposobu jej zapisywania.
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Ćwiczenia ruchowo-słuchowe. Misio tłumaczy: Usiądźcie w kole. Będziemy mówić wierszyk „Świeci w lesie oczu dwoje” i jednocześnie zaznaczać jego rytm. Najpierw dwa razy klaśniecie w dłonie, a potem dwa razy wykonacie palcem wskazującym taki gest, jak podczas liczenia (na jeden wers rymowanki przypada jedna cała sekwencja gestów). Do następnego ćwiczenia dzieci siadają w parach naprzeciw siebie. Dwa razy rytmicznie klaszczą w swoje dłonie, a potem dwa razy w dłonie osoby z pary. Kolejne ćwiczenie w parach polega na jednoczesnym rytmicznym mówieniu wierszyka i wykonywaniu następującej sekwencji: dwa klaśnięcia w swoje dłonie i dwa klaśnięcia lewą dłonią w lewą dłoń osoby siedzącej naprzeciw. Do ostatniego ćwiczenia dzieci kładą przed sobą po dwa woreczki gimnastyczne. Mówiąc wierszyk, uderzają jedną dłonią w jego rytmie w woreczki, przenosząc dłoń z woreczka na woreczek. Należy zacząć od woreczka leżącego z lewej strony.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się