Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 432.59 kb
Stron: 3
Id: 3903

Liczba i cyfra 2 (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Styczeń 2014

Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Ćwiczenia ruchowo-słuchowe. Misio tłumaczy: Usiądźcie w kole. Będziemy mówić wierszyk „Świeci w lesie oczu dwoje” i jednocześnie zaznaczać jego rytm. Najpierw dwa razy klaśniecie w dłonie, a potem dwa razy wykonacie palcem wskazującym taki gest, jak podczas lic... więcej
Pobierz

Zobacz również

matematykaMetoda Dobrego Startuscenariusz zajęćedukacja matematyczna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Styczeń 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • nagranie z odgłosami lasu – znajdziesz je TU;
  • ilustracje różnych gatunków ptakówTU.

Scenariusz nr 5 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).

Określono w nim następujące cele:

  • rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
  • kształcenie orientacji w schemacie ciała – lewe części ciała;
  • kształcenie orientacji w przestrzeni – do przodu, do tyłu, za, przed, w lewo, z lewej strony;
  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – liczba 2 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
  • poznanie cyfry 2 i sposobu jej zapisywania.
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Ćwiczenia ruchowo-słuchowe. Misio tłumaczy: Usiądźcie w kole. Będziemy mówić wierszyk „Świeci w lesie oczu dwoje” i jednocześnie zaznaczać jego rytm. Najpierw dwa razy klaśniecie w dłonie, a potem dwa razy wykonacie palcem wskazującym taki gest, jak podczas liczenia (na jeden wers rymowanki przypada jedna cała sekwencja gestów). Do następnego ćwiczenia dzieci siadają w parach naprzeciw siebie. Dwa razy rytmicznie klaszczą w swoje dłonie, a potem dwa razy w dłonie osoby z pary. Kolejne ćwiczenie w parach polega na jednoczesnym rytmicznym mówieniu wierszyka i wykonywaniu następującej sekwencji: dwa klaśnięcia w swoje dłonie i dwa klaśnięcia lewą dłonią w lewą dłoń osoby siedzącej naprzeciw. Do ostatniego ćwiczenia dzieci kładą przed sobą po dwa woreczki gimnastyczne. Mówiąc wierszyk, uderzają jedną dłonią w jego rytmie w woreczki, przenosząc dłoń z woreczka na woreczek. Należy zacząć od woreczka leżącego z lewej strony.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania