Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Łąka i jej mali lokatorzy (scenariusz zajęć dla 5-latków)

Natalia Łasocha  
Maj 2014

Przykładowe aktywności: ● Boimy się deszczu. Zabawa orientacyjno-porządkowa – nauczyciel wyjaśnia dzieciom, że skrzydła owadów są bardzo cienkie i delikatne. Zamoczone w wodzie przestają być lekkie, co bardzo utrudnia lub uniemożliwia latanie. Dlatego owady unikają deszczu. Dzieci „latają” po łące ... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 4
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 493.87 kb
Stron: 3
Id: 4183

Zobacz również

edukacja przyrodnicza
pięciolatek
scenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
edukacja przyrodnicza
pięciolatek
scenariusz zajęć


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Poszanowanie roślin i zwierząt

Więcej z tego numeru

Maj 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • nagranie odgłosów różnych owadów – znajdziesz je TU;
  • nagranie dźwiękowe: deszczTU;
  • fotografie wiosennych owadówTU;
  • napisy do treści zabaw – TU.

Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:

  • uważnie słucha wiersza;
  • nazywa i rozpoznaje na ilustracji mieszkańców pól i łąk;
  • wie, dlaczego owady unikają deszczu;
  • ćwiczy pamięć krótkotrwałą;
  • układa proste wyrazy z rozsypanki literowej;
  • wyszukuje te same wyrazy;
  • sprawnie dobiera się w mniejsze grupy, tworząc koło itp.;
  • wyznacza wynik odejmowania przy pomocy zbiorów zastępczych;
  • wycina, składa i łączy elementy według polecenia;
  • utrwala obraz graficzny cyfr.
Przykładowe aktywności: ● Boimy się deszczu. Zabawa orientacyjno-porządkowa – nauczyciel wyjaśnia dzieciom, że skrzydła owadów są bardzo cienkie i delikatne. Zamoczone w wodzie przestają być lekkie, co bardzo utrudnia lub uniemożliwia latanie. Dlatego owady unikają deszczu. Dzieci „latają” po łące (naśladują owady). Gdy usłyszą odgłos deszczu, dobierają się w grupy z poprzedniej zabawy. Nauczyciel wydaje polecenia: • Stwórzcie małe koło... • Stańcie w szeregu... • Ustawcie się jedno za drugim... itp. ● Domek ślimaka. Praca plastyczna – dzieci wycinają z kolorowego papieru trzy paski: muszla – najdłuższy pasek, noga – krótszy pasek, czułki – najkrótszy pasek. Najdłuższy pasek ozdabiają pisakami/brokatem itp. w powtarzający się wzór. Patyczkiem do waty cukrowej (może być potrzebna pomoc nauczyciela) skręcają pasek, tak aby powstała spirala – muszla. Krótszy pasek składają na połowę. Jeden z końców zakładają do środka (do linii zgięcia) i przyklejają – to głowa. Najkrótszy pasek przecinają na pół i końcówki skręcają patyczkiem. Tak powstałe czułki przyklejają do głowy. Muszlę przymocowują do nogi. Dorysowują oczy i buzię. Ślimak jest gotowy.

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania