Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 493.87 kb
Stron: 3
Id: 4183

Łąka i jej mali lokatorzy (scenariusz zajęć dla 5-latków)

Natalia Łasocha   Maj 2014

Przykładowe aktywności: ● Boimy się deszczu. Zabawa orientacyjno-porządkowa – nauczyciel wyjaśnia dzieciom, że skrzydła owadów są bardzo cienkie i delikatne. Zamoczone w wodzie przestają być lekkie, co bardzo utrudnia lub uniemożliwia latanie. Dlatego owady unikają deszczu. Dzieci „latają” po łące ... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja przyrodniczapięciolatekscenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Poszanowanie roślin i zwierząt

Więcej z tego numeru

Maj 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • nagranie odgłosów różnych owadów – znajdziesz je TU;
  • nagranie dźwiękowe: deszczTU;
  • fotografie wiosennych owadówTU;
  • napisy do treści zabaw – TU.

Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:

  • uważnie słucha wiersza;
  • nazywa i rozpoznaje na ilustracji mieszkańców pól i łąk;
  • wie, dlaczego owady unikają deszczu;
  • ćwiczy pamięć krótkotrwałą;
  • układa proste wyrazy z rozsypanki literowej;
  • wyszukuje te same wyrazy;
  • sprawnie dobiera się w mniejsze grupy, tworząc koło itp.;
  • wyznacza wynik odejmowania przy pomocy zbiorów zastępczych;
  • wycina, składa i łączy elementy według polecenia;
  • utrwala obraz graficzny cyfr.
Przykładowe aktywności: ● Boimy się deszczu. Zabawa orientacyjno-porządkowa – nauczyciel wyjaśnia dzieciom, że skrzydła owadów są bardzo cienkie i delikatne. Zamoczone w wodzie przestają być lekkie, co bardzo utrudnia lub uniemożliwia latanie. Dlatego owady unikają deszczu. Dzieci „latają” po łące (naśladują owady). Gdy usłyszą odgłos deszczu, dobierają się w grupy z poprzedniej zabawy. Nauczyciel wydaje polecenia: • Stwórzcie małe koło... • Stańcie w szeregu... • Ustawcie się jedno za drugim... itp. ● Domek ślimaka. Praca plastyczna – dzieci wycinają z kolorowego papieru trzy paski: muszla – najdłuższy pasek, noga – krótszy pasek, czułki – najkrótszy pasek. Najdłuższy pasek ozdabiają pisakami/brokatem itp. w powtarzający się wzór. Patyczkiem do waty cukrowej (może być potrzebna pomoc nauczyciela) skręcają pasek, tak aby powstała spirala – muszla. Krótszy pasek składają na połowę. Jeden z końców zakładają do środka (do linii zgięcia) i przyklejają – to głowa. Najkrótszy pasek przecinają na pół i końcówki skręcają patyczkiem. Tak powstałe czułki przyklejają do głowy. Muszlę przymocowują do nogi. Dorysowują oczy i buzię. Ślimak jest gotowy.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania