Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Kto obudzi pąki kwiatów? (scenariusz zajęć)

Michał Danecki  
Luty 2014

Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Co to jest wiosna? Nauczyciel pokazuje dzieciom wykonany z bibuły przebiśnieg i opowiada, że jest to kwiatek, który jeszcze nie przebił się przez śnieg. Przedszkolaki mają za zadanie zachęcić go do tego za pomocą opowieści o wiośnie – wymieniają jej charakteryst... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać bezpłatnie.

Pomoce dydaktyczne 3
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 313.11 kb
Stron: 2
Id: 3960

Zobacz również

edukacja przyrodnicza
scenariusz zajęć
wiosna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
edukacja przyrodnicza
scenariusz zajęć
wiosna


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Poszanowanie roślin i zwierząt

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie (zima a wiosna) - znajdziesz je TU;
  • wiosenny pejzaż jako inspiracja do wykonania pracy plastycznej - TU;
  • podkład do piosenki „Radosny gość” - TU.
Zawarto w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • uważnie słucha nauczyciela;
  • wypowiada się na temat cech charakterystycznych wiosny;
  • uczestniczy w zabawie w parze, wymagającej bliskiego i ostrożnego kontaktu;
  • analizuje przedstawiony przez nauczyciela obraz, wymienia wiele szczegółów;
  • wykonuje pracę plastyczną, korzystając ze wskazówek nauczyciela.
Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Co to jest wiosna? Nauczyciel pokazuje dzieciom wykonany z bibuły przebiśnieg i opowiada, że jest to kwiatek, który jeszcze nie przebił się przez śnieg. Przedszkolaki mają za zadanie zachęcić go do tego za pomocą opowieści o wiośnie – wymieniają jej charakterystyczne cechy (np. mówią: Wyjdź, już jest cieplej, pojawiają się pąki na drzewach, słychać ptaki...). ● Roztapiamy lód. Początek wiosny to czas, kiedy m.in. topnieje lód. Teraz dzieci dobierają się w pary. Jedno dziecko w parze staje się kostką lodu. Drugie dziecko rozgrzewa kolejne części ciała kolegi, rozcierając je lub chuchając na nie. Gdy dziecko poczuje ciepło, rozluźnia się (zabawa podobna do ćwiczenia „rozpakowywanie prezentu” z repertuaru ćwiczeń według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne).

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania