Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 471.94 kb
Stron: 4
Id: 4187

Kolorowe improwizacje (propozycje zabaw dla dzieci 2-, 3-letnich)

Gabriela Gąsienica   Maj 2014

Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Gra z kolorem. Wspólnie z dziećmi możemy stworzyć grę (to zadanie może być wykorzystane jako praca korekcyjno-kompensacyjna). Materiały potrzebne do stworzenia takiej gry są dostępne, więc nie powinno być problemu z ich przygotowaniem: zakrętki do butelek – ... więcej
Pobierz

Zobacz również

dwulatekEdyta Gruszczyk-KolczyńskaEwa Zielińskalatoscenariusz zajęćtrzylatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Maj 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • sylwety do bajki – znajdziesz je TU;
  • podkład do piosenki „Kolorowo nam” – TU.
Powstał z uwzględnieniem treści pochodzących ze znakomitej publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, wyd. Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, Kraków 2012.

Zawarto w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • w skupieniu oglądają teatrzyk;
  • wypowiadają się na temat przedstawienia;
  • dzielą się własnymi spostrzeżeniami, uwagami, doświadczeniami;
  • rozwiązują zagadki – odpowiadają poprzez podniesienie kartonika z odpowiednim kolorem;
  • biorą udział w doświadczeniach;
  • podejmują próby formułowania wniosków;
  • tworzą barwy pochodne;
  • odnajdują przedmioty według cechy podanej przez nauczyciela;
  • nazywają kolory;
  • biorą udział w zabawie ruchowej;
  • wspólnie tworzą grę z kolorami;
  • podejmują próby wycinania nożyczkami;
  • poruszają się w rytm muzyki;
  • wykonują pracę plastyczną z wykorzystaniem filtrów do kawy; tworzą improwizacje ruchowe.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Gra z kolorem. Wspólnie z dziećmi możemy stworzyć grę (to zadanie może być wykorzystane jako praca korekcyjno-kompensacyjna). Materiały potrzebne do stworzenia takiej gry są dostępne, więc nie powinno być problemu z ich przygotowaniem: zakrętki do butelek – takie same (najlepiej, by były to zakrętki o większej średnicy – czyli np. z pięciolitrowych baniaków z wodą lub z mleka w butelkach); arkusze kolorowej pianki; nożyczki; ołówek; ewentualnie klej typu „Magic”. Dzieci odrysowują na piance kształt zakrętki – koło (potrzebujemy co najmniej po dwa koła w każdym kolorze). Następnie wycinają koła (zadanie to można powierzyć dzieciom, które radzą sobie z nożyczkami i wycinaniem – koło nie musi być wycięte idealnie; można je przykleić). Można też zaprosić starszaki, by pomogły maluszkom. Gdy koła są już wycięte, „wciskamy” je w zakrętki – powinny się trzymać na ząbkach (jeśli nie są wycięte dokładnie – możemy je przykleić). Gotowe! Tak przygotowane elementy mogą nam posłużyć np. do układania kolorowych rytmów (potrzeba sporo zakrętek w tym samym kolorze), tworzenia kolorowych obrazków z kolorowych „kropek” (tu potrzebne będzie całe mnóstwo zakrętek), jako memory z kolorami (wtedy używamy po dwie zakrętki z danym kolorem). Do tworzenia tej gry można zamiast pianki użyć kolorowego papieru, jednak pianka jest trwalsza i estetyczniej wygląda. ● Przenikanie kolorów. Aby dzieci mogły zaobserwować przenikanie i łączenie się kolorów, można wykorzystać białe filtry do kawy (dzieci malują je farbami – kolory podstawowe). Gdy filtry wyschną, można je rozciąć na łączeniach – powstaną dwa skrzydła motyla – teraz wystarczy narysować na kartce odwłok, dokleić gotowe skrzydła i motyl gotowy!

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania