Kim chciałbym zostać? – poznajemy zawody (scenariusz zajęć dla 4-latków)

Anita Arendarczyk  
Maj 2014

Wybrane aktywności: ● Dobierz obrazek. Zabawa dydaktyczna polegająca na oglądaniu ilustracji, które przedstawiają wybrane zawody, i omówieniu ich. Chętne dzieci losują atrybuty poszczególnych zawodów, mówią, co się znajduje na ich obrazku i dopasowują go do dużych ilustracji z zawodami. ● Pokaż za... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS lub wpisując kod do pobierania.

Zobacz pomoce dydaktyczne
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 341.36 kb
Stron: 2
Id: 4198

Zobacz również
czterolatek
rozwój społeczny
scenariusz zajęć


Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
czterolatek
rozwój społeczny
scenariusz zajęć


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu
Umiejętności społeczne


Więcej z tego numeru
Maj 2014 sprawdź dostępność


Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie przedstawiające przedstawicieli różnych zawodów – znajdziesz je TU;
  • i odpowiadające im kolorowankiTU.
Określono w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • wzbogaca swój słownik o nazwy zawodów;
  • zna zawody swoich rodziców i wie, czym oni się zajmują;
  • potrafi odtwarzać ruchem wybrany zawód;
  • uczy się szacunku do każdego rodzaju pracy;
  • potrafi opowiadać na podstawie ilustracji lub własnych doświadczeń;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych;
  • uczy się współdziałać w grupie;
  • poprawnie rozwiązuje zagadki;
  • prawidłowo rozpoznaje i nazywa akcesoria do różnych zawodów;
  • doskonali umiejętności techniczno-manualne.

Wybrane aktywności: ● Dobierz obrazek. Zabawa dydaktyczna polegająca na oglądaniu ilustracji, które przedstawiają wybrane zawody, i omówieniu ich. Chętne dzieci losują atrybuty poszczególnych zawodów, mówią, co się znajduje na ich obrazku i dopasowują go do dużych ilustracji z zawodami. ● Pokaż zawód. Zabawa ruchowo-twórcza – dzieci skaczą po sali w rytm tamburyna. Na przerwę w muzyce wskazane przez nauczyciela dziecko za pomocą dramy pokazuje wybraną postać wykonującą dany zawód. Pozostałe dzieci próbują odgadnąć, o jaki zawód chodzi. ● O kim mowa? Podział dzieci na dwie drużyny. Dzieci siadają naprzeciwko siebie (np. drużyna zielonych i czerwonych) i rozwiązują zagadki czytane przez nauczyciela naprzemiennie – to dla jednej, to dla drugiej drużyny. Dzieci zbierają punkty-żetony w kolorze takim, jak ich drużyna. Drużyna, która zbierze więcej punktów, otrzymuje brawa od pozostałych dzieci. Przy okazji zadawania zagadek warto wytłumaczyć dzieciom, że tradycyjnie w języku polskim nazwy niektórych zawodów mają „męskie” brzmienie, np. piekarz, listonosz. Ale nie tylko mężczyźni pracują w tych zawodach – także kobieta może być piekarzem czy listonoszem. Tak samo, jak i krawcową czy pielęgniarką może być mężczyzna – mówi się wtedy o nim, że jest krawcem, pielęgniarzem.

Pomoce dydaktyczne
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania