Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Język obcy – już w przedszkolu czy za wcześnie?

Magdalena Młynarczyk-Misiura   Luty 2014

Rodzice niejednokrotnie stają przed dylematem, kiedy ich pociecha powinna rozpocząć naukę języka obcego. Czy będąc w wieku przedszkolnym, dziecko jest na tyle dojrzałe, by uczestniczyć w takich lekcjach? Zdaniem glottodydaktyków to właśnie w pierwszej dekadzie życia charakterystyczna jest plastyczno... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
W materiale tym znajdziemy odpowiedź na pytanie postawione w jego artykule. Zdradzić możemy, że Autorka przychyla się ku wczesnej edukacji językowej dzieci, ale w oparciu o przestrzeganie pewnych kluczowych zasad, wskazanych w artykule. Artykułowi towarzyszy przykładowy materiał dydaktyczny do organizowania zabaw z dziećmi z językiem niemieckim.

Towarzyszą mu gotowe elementy do zabawy dydaktycznej w języku niemieckim. Znajdziesz je TU.

Rodzice niejednokrotnie stają przed dylematem, kiedy ich pociecha powinna rozpocząć naukę języka obcego. Czy będąc w wieku przedszkolnym, dziecko jest na tyle dojrzałe, by uczestniczyć w takich lekcjach? Zdaniem glottodydaktyków to właśnie w pierwszej dekadzie życia charakterystyczna jest plastyczność narządów artykulacyjnych, których struktura ulega zmianie dopiero między dziesiątym a czternastym rokiem życia. Wskutek tego dziecko ma możliwość wyartykułować większość dźwięków, co zdecydowanie ułatwia przyswajanie języka obcego. Chcąc osiągnąć zamierzone cele, a więc przede wszystkim mając na uwadze sukcesy dzieci, podczas zajęć należy uwzględniać typowe dla przedszkolaków cechy osobowości, takie jak: ciekawość świata, otwartość, niebywale rozwinięta wyobraźnia, spontaniczność, zdolność szybkiego przyswajania wiedzy, efektywne uczenie się poprzez ruch. Istotna staje się kwestia technik pracy z dziećmi. Program nauczania języka w przedszkolu determinują cechy rozwojowe dziecka. Nieumiejętność pisania i czytania sprawia, że nauczyciele powinni skupić się na oswajaniu uczniów z językiem poprzez osłuchanie się z nim. Na tym etapie nauczania fundamentalnym założeniem jest doskonalenie wyraźnego mówienia. Dzieciom można więc czytać wiersze lub śpiewać piosenki. Nauka słownictwa poprzez piosenki bez wątpienia umożliwia jego łatwiejsze zapamiętanie.

Zobacz również

języki obce

Więcej z działu

Język obcy w przedszkolu

Więcej z tego numeru

Luty 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź