Kategorie
Polecane

bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 175.24 kb
Stron: 2
Id: 3947
Wielkość: 175.24 kb
Stron: 2
Id: 3947
Język obcy – już w przedszkolu czy za wcześnie?
Magdalena Młynarczyk-Misiura
Luty 2014
Rodzice niejednokrotnie stają przed dylematem, kiedy ich pociecha powinna rozpocząć naukę języka obcego. Czy będąc w wieku przedszkolnym, dziecko jest na tyle dojrzałe, by uczestniczyć w takich lekcjach? Zdaniem glottodydaktyków to właśnie w pierwszej dekadzie życia charakterystyczna jest plastyczno... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Rodzice niejednokrotnie stają przed dylematem, kiedy ich pociecha powinna rozpocząć naukę języka obcego. Czy będąc w wieku przedszkolnym, dziecko jest na tyle dojrzałe, by uczestniczyć w takich lekcjach? Zdaniem glottodydaktyków to właśnie w pierwszej dekadzie życia charakterystyczna jest plastyczno... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
W materiale tym znajdziemy odpowiedź na pytanie postawione w jego artykule. Zdradzić możemy, że Autorka przychyla się ku wczesnej edukacji językowej dzieci, ale w oparciu o przestrzeganie pewnych kluczowych zasad, wskazanych w artykule. Artykułowi towarzyszy przykładowy materiał dydaktyczny do organizowania zabaw z dziećmi z językiem niemieckim.
Towarzyszą mu gotowe elementy do zabawy dydaktycznej w języku niemieckim. Znajdziesz je TU.
Rodzice niejednokrotnie stają przed dylematem, kiedy ich pociecha powinna rozpocząć naukę języka obcego. Czy będąc w wieku przedszkolnym, dziecko jest na tyle dojrzałe, by uczestniczyć w takich lekcjach? Zdaniem glottodydaktyków to właśnie w pierwszej dekadzie życia charakterystyczna jest plastyczność narządów artykulacyjnych, których struktura ulega zmianie dopiero między dziesiątym a czternastym rokiem życia. Wskutek tego dziecko ma możliwość wyartykułować większość dźwięków, co zdecydowanie ułatwia przyswajanie języka obcego. Chcąc osiągnąć zamierzone cele, a więc przede wszystkim mając na uwadze sukcesy dzieci, podczas zajęć należy uwzględniać typowe dla przedszkolaków cechy osobowości, takie jak: ciekawość świata, otwartość, niebywale rozwinięta wyobraźnia, spontaniczność, zdolność szybkiego przyswajania wiedzy, efektywne uczenie się poprzez ruch. Istotna staje się kwestia technik pracy z dziećmi. Program nauczania języka w przedszkolu determinują cechy rozwojowe dziecka. Nieumiejętność pisania i czytania sprawia, że nauczyciele powinni skupić się na oswajaniu uczniów z językiem poprzez osłuchanie się z nim. Na tym etapie nauczania fundamentalnym założeniem jest doskonalenie wyraźnego mówienia. Dzieciom można więc czytać wiersze lub śpiewać piosenki. Nauka słownictwa poprzez piosenki bez wątpienia umożliwia jego łatwiejsze zapamiętanie.
Towarzyszą mu gotowe elementy do zabawy dydaktycznej w języku niemieckim. Znajdziesz je TU.
Rodzice niejednokrotnie stają przed dylematem, kiedy ich pociecha powinna rozpocząć naukę języka obcego. Czy będąc w wieku przedszkolnym, dziecko jest na tyle dojrzałe, by uczestniczyć w takich lekcjach? Zdaniem glottodydaktyków to właśnie w pierwszej dekadzie życia charakterystyczna jest plastyczność narządów artykulacyjnych, których struktura ulega zmianie dopiero między dziesiątym a czternastym rokiem życia. Wskutek tego dziecko ma możliwość wyartykułować większość dźwięków, co zdecydowanie ułatwia przyswajanie języka obcego. Chcąc osiągnąć zamierzone cele, a więc przede wszystkim mając na uwadze sukcesy dzieci, podczas zajęć należy uwzględniać typowe dla przedszkolaków cechy osobowości, takie jak: ciekawość świata, otwartość, niebywale rozwinięta wyobraźnia, spontaniczność, zdolność szybkiego przyswajania wiedzy, efektywne uczenie się poprzez ruch. Istotna staje się kwestia technik pracy z dziećmi. Program nauczania języka w przedszkolu determinują cechy rozwojowe dziecka. Nieumiejętność pisania i czytania sprawia, że nauczyciele powinni skupić się na oswajaniu uczniów z językiem poprzez osłuchanie się z nim. Na tym etapie nauczania fundamentalnym założeniem jest doskonalenie wyraźnego mówienia. Dzieciom można więc czytać wiersze lub śpiewać piosenki. Nauka słownictwa poprzez piosenki bez wątpienia umożliwia jego łatwiejsze zapamiętanie.