Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 175.24 kb
Stron: 2
Id: 3947

Język obcy – już w przedszkolu czy za wcześnie?

Magdalena Młynarczyk-Misiura   Luty 2014

Rodzice niejednokrotnie stają przed dylematem, kiedy ich pociecha powinna rozpocząć naukę języka obcego. Czy będąc w wieku przedszkolnym, dziecko jest na tyle dojrzałe, by uczestniczyć w takich lekcjach? Zdaniem glottodydaktyków to właśnie w pierwszej dekadzie życia charakterystyczna jest plastyczno... więcej
Pobierz

Zobacz również

języki obce

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Język obcy w przedszkolu

Więcej z tego numeru

Luty 2014

W materiale tym znajdziemy odpowiedź na pytanie postawione w jego artykule. Zdradzić możemy, że Autorka przychyla się ku wczesnej edukacji językowej dzieci, ale w oparciu o przestrzeganie pewnych kluczowych zasad, wskazanych w artykule. Artykułowi towarzyszy przykładowy materiał dydaktyczny do organizowania zabaw z dziećmi z językiem niemieckim.

Towarzyszą mu gotowe elementy do zabawy dydaktycznej w języku niemieckim. Znajdziesz je TU.

Rodzice niejednokrotnie stają przed dylematem, kiedy ich pociecha powinna rozpocząć naukę języka obcego. Czy będąc w wieku przedszkolnym, dziecko jest na tyle dojrzałe, by uczestniczyć w takich lekcjach? Zdaniem glottodydaktyków to właśnie w pierwszej dekadzie życia charakterystyczna jest plastyczność narządów artykulacyjnych, których struktura ulega zmianie dopiero między dziesiątym a czternastym rokiem życia. Wskutek tego dziecko ma możliwość wyartykułować większość dźwięków, co zdecydowanie ułatwia przyswajanie języka obcego. Chcąc osiągnąć zamierzone cele, a więc przede wszystkim mając na uwadze sukcesy dzieci, podczas zajęć należy uwzględniać typowe dla przedszkolaków cechy osobowości, takie jak: ciekawość świata, otwartość, niebywale rozwinięta wyobraźnia, spontaniczność, zdolność szybkiego przyswajania wiedzy, efektywne uczenie się poprzez ruch. Istotna staje się kwestia technik pracy z dziećmi. Program nauczania języka w przedszkolu determinują cechy rozwojowe dziecka. Nieumiejętność pisania i czytania sprawia, że nauczyciele powinni skupić się na oswajaniu uczniów z językiem poprzez osłuchanie się z nim. Na tym etapie nauczania fundamentalnym założeniem jest doskonalenie wyraźnego mówienia. Dzieciom można więc czytać wiersze lub śpiewać piosenki. Nauka słownictwa poprzez piosenki bez wątpienia umożliwia jego łatwiejsze zapamiętanie.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania