Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza na maj
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 175.24 kb
Stron: 2
Id: 3947
Wielkość: 175.24 kb
Stron: 2
Id: 3947
Język obcy – już w przedszkolu czy za wcześnie?
Magdalena Młynarczyk-Misiura
Luty 2014
Rodzice niejednokrotnie stają przed dylematem, kiedy ich pociecha powinna rozpocząć naukę języka obcego. Czy będąc w wieku przedszkolnym, dziecko jest na tyle dojrzałe, by uczestniczyć w takich lekcjach? Zdaniem glottodydaktyków to właśnie w pierwszej dekadzie życia charakterystyczna jest plastyczno... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 1
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Rodzice niejednokrotnie stają przed dylematem, kiedy ich pociecha powinna rozpocząć naukę języka obcego. Czy będąc w wieku przedszkolnym, dziecko jest na tyle dojrzałe, by uczestniczyć w takich lekcjach? Zdaniem glottodydaktyków to właśnie w pierwszej dekadzie życia charakterystyczna jest plastyczno... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 1
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Ostatnio pobierane
W materiale tym znajdziemy odpowiedź na pytanie postawione w jego artykule. Zdradzić możemy, że Autorka przychyla się ku wczesnej edukacji językowej dzieci, ale w oparciu o przestrzeganie pewnych kluczowych zasad, wskazanych w artykule. Artykułowi towarzyszy przykładowy materiał dydaktyczny do organizowania zabaw z dziećmi z językiem niemieckim.
Towarzyszą mu gotowe elementy do zabawy dydaktycznej w języku niemieckim. Znajdziesz je TU.
Rodzice niejednokrotnie stają przed dylematem, kiedy ich pociecha powinna rozpocząć naukę języka obcego. Czy będąc w wieku przedszkolnym, dziecko jest na tyle dojrzałe, by uczestniczyć w takich lekcjach? Zdaniem glottodydaktyków to właśnie w pierwszej dekadzie życia charakterystyczna jest plastyczność narządów artykulacyjnych, których struktura ulega zmianie dopiero między dziesiątym a czternastym rokiem życia. Wskutek tego dziecko ma możliwość wyartykułować większość dźwięków, co zdecydowanie ułatwia przyswajanie języka obcego. Chcąc osiągnąć zamierzone cele, a więc przede wszystkim mając na uwadze sukcesy dzieci, podczas zajęć należy uwzględniać typowe dla przedszkolaków cechy osobowości, takie jak: ciekawość świata, otwartość, niebywale rozwinięta wyobraźnia, spontaniczność, zdolność szybkiego przyswajania wiedzy, efektywne uczenie się poprzez ruch. Istotna staje się kwestia technik pracy z dziećmi. Program nauczania języka w przedszkolu determinują cechy rozwojowe dziecka. Nieumiejętność pisania i czytania sprawia, że nauczyciele powinni skupić się na oswajaniu uczniów z językiem poprzez osłuchanie się z nim. Na tym etapie nauczania fundamentalnym założeniem jest doskonalenie wyraźnego mówienia. Dzieciom można więc czytać wiersze lub śpiewać piosenki. Nauka słownictwa poprzez piosenki bez wątpienia umożliwia jego łatwiejsze zapamiętanie.
Towarzyszą mu gotowe elementy do zabawy dydaktycznej w języku niemieckim. Znajdziesz je TU.
Rodzice niejednokrotnie stają przed dylematem, kiedy ich pociecha powinna rozpocząć naukę języka obcego. Czy będąc w wieku przedszkolnym, dziecko jest na tyle dojrzałe, by uczestniczyć w takich lekcjach? Zdaniem glottodydaktyków to właśnie w pierwszej dekadzie życia charakterystyczna jest plastyczność narządów artykulacyjnych, których struktura ulega zmianie dopiero między dziesiątym a czternastym rokiem życia. Wskutek tego dziecko ma możliwość wyartykułować większość dźwięków, co zdecydowanie ułatwia przyswajanie języka obcego. Chcąc osiągnąć zamierzone cele, a więc przede wszystkim mając na uwadze sukcesy dzieci, podczas zajęć należy uwzględniać typowe dla przedszkolaków cechy osobowości, takie jak: ciekawość świata, otwartość, niebywale rozwinięta wyobraźnia, spontaniczność, zdolność szybkiego przyswajania wiedzy, efektywne uczenie się poprzez ruch. Istotna staje się kwestia technik pracy z dziećmi. Program nauczania języka w przedszkolu determinują cechy rozwojowe dziecka. Nieumiejętność pisania i czytania sprawia, że nauczyciele powinni skupić się na oswajaniu uczniów z językiem poprzez osłuchanie się z nim. Na tym etapie nauczania fundamentalnym założeniem jest doskonalenie wyraźnego mówienia. Dzieciom można więc czytać wiersze lub śpiewać piosenki. Nauka słownictwa poprzez piosenki bez wątpienia umożliwia jego łatwiejsze zapamiętanie.