Jestem bezpieczny bo wiem, kogo prosić o pomoc (scenariusz zajęć)

Magdalena Franciszkiewicz  
Magazyn specjalny 2013

Wybrane zabawy ze scenariusza: a) Kto pomoże? Działanie przy tablicy – na tablicy zawieszone są ilustracje przedstawiające niebezpieczne sytuacje (np. włamywacza okradającego sklep, pożar budynku, ciężko ranną osobę). Chętne dziecko zawiesza sylwetę funkcjonariusza (policjanta, strażaka, lekarza) d... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS lub wpisując kod do pobierania.

Zobacz pomoce dydaktyczne
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 660.25 kb
Stron: 2
Id: 3452

Zobacz również
bezpieczeństwo
scenariusz zajęć
sześciolatek


Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
bezpieczeństwo
scenariusz zajęć
sześciolatek


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu
Bezpieczeństwo



Scenariusz zajęć dla dzieci sześcioletnich, któremu towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • ilustracje do treści zajęć (m.in. pojazdów ratunkowych) – znajdziesz je TU;
  • fotografie przedstawiające niebezpieczne sytuacje – TU;
  • podkład do piosenki „Ważne numery” – TU znajdziesz nuty oraz tekst, a TU podkład muzyczny.
Ujęto w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • potrafi przyporządkować funkcjonariuszy i pojazdy do odpowiedniej sytuacji;
  • umie wypowiedzieć się na temat ilustracji związanych z bezpieczeństwem;
  • potrafi ułożyć obrazek składający się z części;
  • zna numery alarmowe;
  • rozpoznaje zapis graficzny numerów alarmowych;
  • wie, w jakich sytuacjach należy wezwać odpowiednie służby;
  • wie, jakie informacje należy podać w razie zagrożenia.
Wybrane zabawy ze scenariusza: a) Kto pomoże? Działanie przy tablicy – na tablicy zawieszone są ilustracje przedstawiające niebezpieczne sytuacje (np. włamywacza okradającego sklep, pożar budynku, ciężko ranną osobę). Chętne dziecko zawiesza sylwetę funkcjonariusza (policjanta, strażaka, lekarza) do odpowiedniej sytuacji, przyporządkowuje właściwy pojazd, nazywa pojazdy oraz naśladuje ich odgłosy (ćwiczenie artykulacyjne – przesadne wymawianie samogłosek a-o, i-o, e-u). b) Ukryte numery. Składanie obrazka podzielonego na części. Dzieci są podzielone na cztery zespoły. Ich zadaniem jest ułożenie obrazka podzielonego na części. Na każdym obrazku zamieszczony jest inny numer alarmowy (997, 998, 999, 112). Dzieci wspólnie odczytują numery i przyporządkowują je do odpowiednich służb ratunkowych. Nauczycielka informuje, że pod numer 112 również można dzwonić w razie nagłej sytuacji. Zwraca też uwagę, że pod te numery należy dzwonić tylko wówczas, gdy ktoś potrzebuje pomocy, i w naprawdę ważnych sprawach. Nie wolno dzwonić dla zabawy!

Pomoce dydaktyczne
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania