Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Jaś i Małgosia rozróżniają smaki (zajęcia inspirowane bajką)

Edyta Kaczanowska  
Kwiecień 2014

Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Poczęstunek z różnymi smakami. Jaś i Małgosia połakomili się na słodycze. Sprawdzimy teraz, czy uda wam się rozpoznać słodki smak. Przygotowałam na talerzu kawałki różnego pożywienia. Kto chciałby spróbować jednego z tych kawałków i sprawdzić, czy jest słodki? N... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 2
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 335.39 kb
Stron: 3
Id: 4107

Zobacz również

bajka
baśń
edukacja czytelnicza
scenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
bajka
baśń
edukacja czytelnicza
scenariusz zajęć


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • sylwety do teatrzyku o Jasiu i Małgosi, obrazki do zabawy dydaktycznej - znajdziesz je TU;
  • podkład do piosenki „W świecie baśni” – TU;
  • autorska karta pracyTU.
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
  • uważne oglądanie inscenizacji kukiełkowej;
  • wysnucie morału bajki o Jasiu i Małgosi;
  • wykonywanie sekwencji rytmiczno-ruchowych przy piosence;
  • rozpoznawanie i nazywanie podstawowych smaków;
  • klasyfikowanie wybranego pożywienia według smaku, także z użyciem kodu numerycznego bądź liczbowego; tworzenie zbiorów pożywienia o określonym smaku, także z użyciem kodu numerycznego
  • bądź liczbowego;
  • dobieranie pożywienia o takim samym smaku;
  • współdziałanie i współpraca.
Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Poczęstunek z różnymi smakami. Jaś i Małgosia połakomili się na słodycze. Sprawdzimy teraz, czy uda wam się rozpoznać słodki smak. Przygotowałam na talerzu kawałki różnego pożywienia. Kto chciałby spróbować jednego z tych kawałków i sprawdzić, czy jest słodki? Najlepiej, by na talerzu znalazły się rodzynki oraz kawałki jabłka, kiwi, grejpfruta, gruszki, mlecznej i bardzo gorzkiej czekolady, słonych paluszków (dodatkowo mogą być też inne owoce). Chętne dzieci wybierają coś z talerza, degustują i określają, czy zjedzony kawałek miał słodki smak. Potem przedszkolaki zastanawiają się, jakie jeszcze smaki występowały w zjedzonych kawałkach (kwaśny, gorzki, słony, cierpki). Próbują również odgadnąć nazwy testowanego pożywienia i przyporządkować smaki: rodzynki → słodkie, jabłko → słodko-kwaśne, kiwi → kwaśne, grejpfrut → słodko-gorzki, mleczna czekolada → słodka, ciemna czekolada → gorzka, gruszka → słodko-cierpka, słone paluszki → słone. ● Słodkie, słone, kwaśne, gorzkie. Mamy tu cztery talerze oznaczone numerami. Numer jeden to talerz ze słodkim smakiem, numer dwa – kwaśnym, numer trzy – słonym, a numer cztery – gorzkim. W koszyczku mam obrazki przedstawiające pożywienie o różnych smakach. Co tutaj mamy? Na jakim talerzu położymy to pożywienie? Nauczycielka prezentuje kolejne ilustracje. Przedszkolaki podają nazwy i określają smak jedzenia, a wybrane osoby umieszczają obrazki na właściwych talerzach (na talerzu numer jeden będzie cukierek, mleczna czekolada, lody śmietankowe i ciastko, na talerzu numer dwa – cytryna i kiwi, na talerzu numer trzy – ser żółty i słone paluszki, a na talerzu numer cztery – gorzka (ciemna) czekolada (…).

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania