Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Jaś i Małgosia rozróżniają smaki (zajęcia inspirowane bajką)

Edyta Kaczanowska   Kwiecień 2014

Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Poczęstunek z różnymi smakami. Jaś i Małgosia połakomili się na słodycze. Sprawdzimy teraz, czy uda wam się rozpoznać słodki smak. Przygotowałam na talerzu kawałki różnego pożywienia. Kto chciałby spróbować jednego z tych kawałków i sprawdzić, czy jest słodki? N... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • sylwety do teatrzyku o Jasiu i Małgosi, obrazki do zabawy dydaktycznej - znajdziesz je TU;
  • podkład do piosenki „W świecie baśni” – TU;
  • autorska karta pracyTU.
W scenariuszu określono następujące umiejętności dzieci:
  • uważne oglądanie inscenizacji kukiełkowej;
  • wysnucie morału bajki o Jasiu i Małgosi;
  • wykonywanie sekwencji rytmiczno-ruchowych przy piosence;
  • rozpoznawanie i nazywanie podstawowych smaków;
  • klasyfikowanie wybranego pożywienia według smaku, także z użyciem kodu numerycznego bądź liczbowego; tworzenie zbiorów pożywienia o określonym smaku, także z użyciem kodu numerycznego
  • bądź liczbowego;
  • dobieranie pożywienia o takim samym smaku;
  • współdziałanie i współpraca.
Przykładowe zabawy ze scenariusza: ● Poczęstunek z różnymi smakami. Jaś i Małgosia połakomili się na słodycze. Sprawdzimy teraz, czy uda wam się rozpoznać słodki smak. Przygotowałam na talerzu kawałki różnego pożywienia. Kto chciałby spróbować jednego z tych kawałków i sprawdzić, czy jest słodki? Najlepiej, by na talerzu znalazły się rodzynki oraz kawałki jabłka, kiwi, grejpfruta, gruszki, mlecznej i bardzo gorzkiej czekolady, słonych paluszków (dodatkowo mogą być też inne owoce). Chętne dzieci wybierają coś z talerza, degustują i określają, czy zjedzony kawałek miał słodki smak. Potem przedszkolaki zastanawiają się, jakie jeszcze smaki występowały w zjedzonych kawałkach (kwaśny, gorzki, słony, cierpki). Próbują również odgadnąć nazwy testowanego pożywienia i przyporządkować smaki: rodzynki → słodkie, jabłko → słodko-kwaśne, kiwi → kwaśne, grejpfrut → słodko-gorzki, mleczna czekolada → słodka, ciemna czekolada → gorzka, gruszka → słodko-cierpka, słone paluszki → słone. ● Słodkie, słone, kwaśne, gorzkie. Mamy tu cztery talerze oznaczone numerami. Numer jeden to talerz ze słodkim smakiem, numer dwa – kwaśnym, numer trzy – słonym, a numer cztery – gorzkim. W koszyczku mam obrazki przedstawiające pożywienie o różnych smakach. Co tutaj mamy? Na jakim talerzu położymy to pożywienie? Nauczycielka prezentuje kolejne ilustracje. Przedszkolaki podają nazwy i określają smak jedzenia, a wybrane osoby umieszczają obrazki na właściwych talerzach (na talerzu numer jeden będzie cukierek, mleczna czekolada, lody śmietankowe i ciastko, na talerzu numer dwa – cytryna i kiwi, na talerzu numer trzy – ser żółty i słone paluszki, a na talerzu numer cztery – gorzka (ciemna) czekolada (…).

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Skok w nowy rok przedszkolny! Poznaj naszą gazetkę promocyjną Zobacz