Kategorie
Polecane
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Numery
Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 949.05 kb
Stron: 6
Id: 3928
Wielkość: 949.05 kb
Stron: 6
Id: 3928
Jaś i Małgosia – czyli jak pracować metodą Storyline
Agnieszka Czeglik,
Magdalena Kaczyńska
Styczeń 2014
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Labirynt. Nauczyciel wyciąga przygotowane wcześniej plansze, na których narysowany jest labirynt w lesie, składający się z wielu alternatywnych dróg, i dzieli dzieci na 4-, 5-osobowe grupy. Na wszystkich ścieżkach znajdują się porozrzucane kamyczki, ale tylk... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 8
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Labirynt. Nauczyciel wyciąga przygotowane wcześniej plansze, na których narysowany jest labirynt w lesie, składający się z wielu alternatywnych dróg, i dzieli dzieci na 4-, 5-osobowe grupy. Na wszystkich ścieżkach znajdują się porozrzucane kamyczki, ale tylk... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 8
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Temu obszernemu artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Poniżej przedstawiamy scenariusz bazujący na baśni „Jaś i Małgosia”, podzielony na epizody – do realizacji podczas całego tygodnia.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Labirynt. Nauczyciel wyciąga przygotowane wcześniej plansze, na których narysowany jest labirynt w lesie, składający się z wielu alternatywnych dróg, i dzieli dzieci na 4-, 5-osobowe grupy. Na wszystkich ścieżkach znajdują się porozrzucane kamyczki, ale tylko jedna jest właściwa. Na końcu tej ścieżki narysowany jest dom. Dzieci podzielone na zespoły dyskutują nad rozwiązaniem problemu Jasia i Małgosi. Szukają rozwiązań. Przedstawiają swoje pomysły pozostałym zespołom. Nauczyciel pełni rolę wspierającą, spisuje pomysły, aby na koniec dnia wysłać list do Jasia i Małgosi. ● Pamięć. Ćwiczenie zapamiętywania i koncentracji oraz przybliżenie morfologii danego gatunku drzewa występującego w Polsce – utrwalenie znajomości gatunków drzew. Nauczyciel układa karty tak, aby obrazki znajdowały się pod spodem. Grę rozpoczyna osoba wybrana w drodze losowania. Odkrywa ona dwie karty, próbując znaleźć pasującą do siebie parę (liść danego drzewa i jego owoc). Jeśli kartoniki są różne, ponownie odwraca je na drugą stronę. Kolejny ruch wykonuje następna osoba. Jeśli gracz znajdzie parę, zabiera ją ze stołu i wykonuje kolejny ruch. Gra toczy się do odkrycia wszystkich kart, wygrywa osoba, która zbierze więcej par. ● Tunel. Po omówieniu listu i rozmowie na temat zachowania podczas burzy nauczyciel proponuje zabawę w materiałowym tunelu (jeśli przedszkole takowego nie posiada, można go zbudować z krzeseł, stolików itp.). Nauczyciel może również wrzucić do tunelu przeszkodę, np. piłkę, klocki. Pozwoli to dzieciom przekonać się, jak trudno było rodzeństwu przedzierać się przez gęsty las. Bawią się wszyscy, wchodząc po kolei.
- zdjęcia zwierząt leśnych – znajdziesz je TU;
- głosy leśnych zwierząt i ptaków wybranych gatunków – do pobrania TU;
- plansze ze zwierzętami i ich tropami – TU;
- fotografie liści i owoców drzew różnych gatunków – TU;
- karty pracy z labiryntami – TU;
- szablony listów od Jasia i Małgosi – TU;
- gotowe karty pracy – TU;
- ilustracje przedstawiające różne produkty spożywcze – TU;
- plakat „Leśne owoce”, który został dołączony do numeru 7-8.142-143 magazyn specjalny 2013.
- plakaty „Czego nie robić podczas burzy” oraz „Piramida żywienia”, które zostały dołączone do numeru 6.141 czerwiec 2013.
Poniżej przedstawiamy scenariusz bazujący na baśni „Jaś i Małgosia”, podzielony na epizody – do realizacji podczas całego tygodnia.
Przykładowe propozycje ze scenariusza: ● Labirynt. Nauczyciel wyciąga przygotowane wcześniej plansze, na których narysowany jest labirynt w lesie, składający się z wielu alternatywnych dróg, i dzieli dzieci na 4-, 5-osobowe grupy. Na wszystkich ścieżkach znajdują się porozrzucane kamyczki, ale tylko jedna jest właściwa. Na końcu tej ścieżki narysowany jest dom. Dzieci podzielone na zespoły dyskutują nad rozwiązaniem problemu Jasia i Małgosi. Szukają rozwiązań. Przedstawiają swoje pomysły pozostałym zespołom. Nauczyciel pełni rolę wspierającą, spisuje pomysły, aby na koniec dnia wysłać list do Jasia i Małgosi. ● Pamięć. Ćwiczenie zapamiętywania i koncentracji oraz przybliżenie morfologii danego gatunku drzewa występującego w Polsce – utrwalenie znajomości gatunków drzew. Nauczyciel układa karty tak, aby obrazki znajdowały się pod spodem. Grę rozpoczyna osoba wybrana w drodze losowania. Odkrywa ona dwie karty, próbując znaleźć pasującą do siebie parę (liść danego drzewa i jego owoc). Jeśli kartoniki są różne, ponownie odwraca je na drugą stronę. Kolejny ruch wykonuje następna osoba. Jeśli gracz znajdzie parę, zabiera ją ze stołu i wykonuje kolejny ruch. Gra toczy się do odkrycia wszystkich kart, wygrywa osoba, która zbierze więcej par. ● Tunel. Po omówieniu listu i rozmowie na temat zachowania podczas burzy nauczyciel proponuje zabawę w materiałowym tunelu (jeśli przedszkole takowego nie posiada, można go zbudować z krzeseł, stolików itp.). Nauczyciel może również wrzucić do tunelu przeszkodę, np. piłkę, klocki. Pozwoli to dzieciom przekonać się, jak trudno było rodzeństwu przedzierać się przez gęsty las. Bawią się wszyscy, wchodząc po kolei.
Zobacz również
baśńedukacja czytelniczaedukacja przyrodniczametody aktywnescenariusz zajęćzdrowe odżywianie
Ostatnio pobierane
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
PDF
PDF
PDF
PDF
PDF
PDF
PDF