
Garbate życie (Maluszki śpiewają)
Maria Tomaszewska
Maj 2014
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Ślady wielbłąda – zabawa muzyczno-ruchowa. ● Cele: • rozwijanie sprawności rąk i nóg • reagowanie na akompaniament, rozpoznawanie tempa melodii (szybko – wolno). ● Pomoce: akompaniament (szybko – wolno), połówka ziemniaka, farba na spodeczku, papier szary z rolki,... więcej
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Ślady wielbłąda – zabawa muzyczno-ruchowa. ● Cele: • rozwijanie sprawności rąk i nóg • reagowanie na akompaniament, rozpoznawanie tempa melodii (szybko – wolno). ● Pomoce: akompaniament (szybko – wolno), połówka ziemniaka, farba na spodeczku, papier szary z rolki,... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 3
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Ślady wielbłąda – zabawa muzyczno-ruchowa. ● Cele: • rozwijanie sprawności rąk i nóg • reagowanie na akompaniament, rozpoznawanie tempa melodii (szybko – wolno). ● Pomoce: akompaniament (szybko – wolno), połówka ziemniaka, farba na spodeczku, papier szary z rolki, fotografia przedstawiająca wielbłądzie ślady na piasku. ● Przebieg: Dzieci oglądają fotografię ze śladami, które zostawił wielbłąd. Potem zapraszamy przedszkolaki do zabawy. Zadaniem dziecka jest zostawienie śladów na arkuszu papieru (stemplując ziemniakiem). Stemplujemy w rytm słyszanego akompaniamentu: wolne tempo – stemple stawiamy powoli, daleko od siebie; żwawe tempo – stemplujemy szybko, ślady znajdują się w bliskiej odległości. Jeśli jeden długi arkusz zostanie zastemplowany różnymi kolorami farb, możemy wykorzystać go do zabawy Przejdź drogę po śladzie, np. dzieci idą tylko po żółtym śladzie albo po czerwonych i zielonych lub stopami następują na żółte, a rękami na niebieskie ślady.
- podkład do piosenki „Wielbłąd” – znajdziesz go TU;
- fotografie wielbłądów oraz ich tropów – TU;
- karty pracy do zabaw – TU.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Ślady wielbłąda – zabawa muzyczno-ruchowa. ● Cele: • rozwijanie sprawności rąk i nóg • reagowanie na akompaniament, rozpoznawanie tempa melodii (szybko – wolno). ● Pomoce: akompaniament (szybko – wolno), połówka ziemniaka, farba na spodeczku, papier szary z rolki, fotografia przedstawiająca wielbłądzie ślady na piasku. ● Przebieg: Dzieci oglądają fotografię ze śladami, które zostawił wielbłąd. Potem zapraszamy przedszkolaki do zabawy. Zadaniem dziecka jest zostawienie śladów na arkuszu papieru (stemplując ziemniakiem). Stemplujemy w rytm słyszanego akompaniamentu: wolne tempo – stemple stawiamy powoli, daleko od siebie; żwawe tempo – stemplujemy szybko, ślady znajdują się w bliskiej odległości. Jeśli jeden długi arkusz zostanie zastemplowany różnymi kolorami farb, możemy wykorzystać go do zabawy Przejdź drogę po śladzie, np. dzieci idą tylko po żółtym śladzie albo po czerwonych i zielonych lub stopami następują na żółte, a rękami na niebieskie ślady.