Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Garbate życie (Maluszki śpiewają)

Maria Tomaszewska  
Maj 2014

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Ślady wielbłąda – zabawa muzyczno-ruchowa. ● Cele: • rozwijanie sprawności rąk i nóg • reagowanie na akompaniament, rozpoznawanie tempa melodii (szybko – wolno). ● Pomoce: akompaniament (szybko – wolno), połówka ziemniaka, farba na spodeczku, papier szary z rolki,... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 3
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 337.33 kb
Stron: 2
Id: 4219

Zobacz również

cykl Kącik muzyczny
dwulatek
edukacja przyrodnicza
muzyka
scenariusz zajęć
trzylatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
cykl Kącik muzyczny
dwulatek
edukacja przyrodnicza
muzyka
scenariusz zajęć
trzylatek


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Maj 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • podkład do piosenki „Wielbłąd” – znajdziesz go TU;
  • fotografie wielbłądów oraz ich tropów – TU;
  • karty pracy do zabawTU.
Na treść tego praktycznego artykułu składa się opis zajęć muzycznych przeznaczonych dla najmłodszych przedszkolaków. Znajdziemy w nim m.in. zabawy muzyczno-ruchowe oraz propozycje aktywności plastycznych.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Ślady wielbłąda – zabawa muzyczno-ruchowa. ● Cele: • rozwijanie sprawności rąk i nóg • reagowanie na akompaniament, rozpoznawanie tempa melodii (szybko – wolno). ● Pomoce: akompaniament (szybko – wolno), połówka ziemniaka, farba na spodeczku, papier szary z rolki, fotografia przedstawiająca wielbłądzie ślady na piasku. ● Przebieg: Dzieci oglądają fotografię ze śladami, które zostawił wielbłąd. Potem zapraszamy przedszkolaki do zabawy. Zadaniem dziecka jest zostawienie śladów na arkuszu papieru (stemplując ziemniakiem). Stemplujemy w rytm słyszanego akompaniamentu: wolne tempo – stemple stawiamy powoli, daleko od siebie; żwawe tempo – stemplujemy szybko, ślady znajdują się w bliskiej odległości. Jeśli jeden długi arkusz zostanie zastemplowany różnymi kolorami farb, możemy wykorzystać go do zabawy Przejdź drogę po śladzie, np. dzieci idą tylko po żółtym śladzie albo po czerwonych i zielonych lub stopami następują na żółte, a rękami na niebieskie ślady.

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania