Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 537.7 kb
Stron: 2
Id: 855

Ewaluacja wewnętrzna szansą wprowadzania zmian

Barbara Szeląg   Kwiecień 2011

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324), określające wymagania wobec wychowania przedszkolnego, które skupione są na wypełnieniu zadań wobec dziecka oraz wobec rodziców, szczegó... więcej
Pobierz

Zobacz również

dyrektormenadżernauczycielprzedszkoleewaluacjaewaluacja wewnętrznanadzór pedagogiczny

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2011

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324), określające wymagania wobec wychowania przedszkolnego, które skupione są na wypełnieniu zadań wobec dziecka oraz wobec rodziców, szczególną rolę przypisuje ewaluacji. Podstawowe cele modelu sprawowania nadzoru pedagogicznego to: umożliwienie zespołom (dyrektorom wraz z nauczycielami) efektywnej pracy nad poprawianiem jakości pracy przedszkoli przez przekazanie informacji na temat tej jakości; dostarczenie informacji i narzędzi do sprawdzania poziomu wypełniania przez przedszkola wymagań określonych w rozporządzeniu; umożliwienie dokonywania analiz dotyczących jakości pracy przedszkoli.


W swoim artykule Autorka przedstawiła korzyści wynikające z ewaluacji dla funkcjonowania placówki przedszkolnej i osób w niej zatrudnionych, opisała, na osiągnięcie jakich efektów pozwala jej przeprowadzenie oraz omówiła trzy komponenty, które powinna zawierać ewaluacja w pracy nauczyciela.