Elementy muzykoterapii w pracy z dzieckiem
Zamknięte
typ szkolenia8
godzin dydaktycznychCel szkolenia
- Ukazanie możliwości i przygotowanie do wykorzystania muzyki w pracy pedagoga.
- Muzykoterapia aktywna jako metoda wspierająca rozwój kreatywności i stymulująca twórczą ekspresję.
- Uwrażliwienie kulturowe; poszerzenie zainteresowań muzycznych wzbogacone innymi formami sztuki (taniec, plastyka, poezja), umuzykalnienie na poziomie podstawowym.
- Nauka łatwych działań muzycznych (muzykowanie ciałem - klaskanie, tupanie, oklepywanie, instrumentarium Carla Orffa).
- Kształtowanie prozdrowotnych odruchów stymulowanych muzyką (prawidłowe oddychanie, korekta postawy ciała, wczesne odreagowanie, nauka różnych form relaksu, wartości ciszy, nauka empatii i tolerancji muzycznej, aktywność życiowa, samoocena).
- Nauczenie wspomaganych muzyką form rekreacji - zarówno aktywności jak i wypoczynku - uspokojenia.
Warsztaty przekazują duży zasób gotowych pomysłów na ćwiczenia muzyczno-ruchowe, słuchowo-głosowe, improwizacje głosem oraz pomysły na ilustrowanie muzyki ruchem, słowem i rysunkiem.
Przebieg szkolenia
I Część teoretyczna 1 godzina dyd.
II Część praktyczna 7 godzin dyd.
|
Dodatkowe informacje
Materiały dydaktyczne zapewnione przed edukatora: streszczenie części teoretycznej oraz opis przebiegu warsztatów z miejscem na notatki.
Forma szkolenia: warsztat.
Wymagane środki dydaktyczne: nagłośnienie umożliwiające podłączenie telefonu, zestaw instrumentów perkusyjnych (zestaw typu Orffa), kartki A4, duże arkusze papieru, kredki, flamastry.
UWAGA: Obowiązuje wygodny strój i zmienne obuwie sportowe.
Warunki uczestnictwa
Ustalenie z organizatorem terminu, miejsca oraz liczby uczestników szkolenia.
Adresaci szkolenia
Dane kontaktowe
ul. Kwiatowa 3
30-437 Kraków
Nr konta: 32 1020 2892 0000 5002 0532 8671
koordynator szkoleń:
Tel. 12 631 04 10 wew. 103
Tel. Kom. 570 336 091 lub 530 210 853
E-mail: szkolenia@blizejprzedszkola.pl