Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 319.63 kb
Stron: 2
Id: 3855

Efektywnie, czyli jak?

Małgorzata Stańczyk   Styczeń 2014

(…) Istotną kwestią w kontaktach nauczyciela z rodzicami jest to, która strona inicjuje rozmowę. Jeśli prosi o nią rodzic, najważniejszą rolą nauczyciela jest bycie dobrym słuchaczem. Najlepiej zaprosić rodzica do osobnego pokoju, w którym konwersacja może przebiegać bez zakłóceń, dzwoniących telefo... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

współpraca z rodzicaminauczycielkomunikacja interpersonalna

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Styczeń 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Praca nauczyciela przedszkola wymaga umiejętności nawiązywania współpracy z trzema grupami osób: z dziećmi, ze współpracownikami i dyrekcją przedszkola oraz z rodzicami podopiecznych. Zdarza się, że nawiązanie efektywnej współpracy z rodzicami jest dla nauczyciela trudniejszym i bardziej stresującym zadaniem niż wszystkie inne aspekty jego pracy.

Z treści artykułu dowiemy się m.in.:
  • jak nawiązać efektywną współpracę z rodzicami;
  • jak być z nimi w kontakcie (także z wykorzystaniem nowoczesnych technologii);
  • jak prowadzić z nimi trudne rozmowy.
(…) Istotną kwestią w kontaktach nauczyciela z rodzicami jest to, która strona inicjuje rozmowę. Jeśli prosi o nią rodzic, najważniejszą rolą nauczyciela jest bycie dobrym słuchaczem. Najlepiej zaprosić rodzica do osobnego pokoju, w którym konwersacja może przebiegać bez zakłóceń, dzwoniących telefonów i wymagających uwagi dzieci. Idealnie, jeśli możemy zarezerwować na dyskusję około pół godziny. Inaczej sytuacja wygląda, gdy to pracownik przedszkola zwraca się do rodzica z prośbą o rozmowę. Najlepiej na samym początku rozmowy zasygnalizować w neutralny sposób, jaki jest jej cel. Po takim wprowadzającym zdaniu należy wysłuchać, czy rodzic ma na dany temat swoje spostrzeżenia, a jeśli to nie następuje, zapytać wprost, co rodzic o tym myśli. Należy starać się, aby rozmowa była faktycznym dialogiem, a nie monologiem nauczyciela, który tylko jednostronnie przekazuje rodzicowi informacje. We współpracy z rodzicami warto zwrócić uwagę na dwie kwestie. Po pierwsze na efektywną komunikację, która pozwala rodzicowi być zawsze na bieżąco i wspomagać nauczyciela w jego zadaniach edukacyjnych. Drugą istotną sprawą jest stała świadomość wspólnego celu nauczyciela i rodziców, jakim jest wspomaganie dzieci w rozwoju. Uświadamiając sobie to, dążymy do wspólnego celu, co znacznie ułatwia nawiązanie relacji partnerskiej i współdziałanie.
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz