Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 336.07 kb
Stron: 3
Id: 4024

Czy to zima, czy już wiosna? (scenariusz zajęć dla 4-latków)

Justyna Niedbała   Marzec 2014

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Przedwiosenne szeregi. Zabawa dydaktyczna – w pierwszym wariancie dzieci w utworzonych parach wybierają spośród wielu kopert tylko dla nich przeznaczoną. Na kopercie narysowany jest symbol, jaki para stworzyła poprzez złożenie dwóch połówek emblematu (np. słoń... więcej
Pobierz

Zobacz również

czterolatekedukacja przyrodniczascenariusz zajęćwiosna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • sylwety do treści wiersza o bałwankach – znajdziesz je TU;
  • podkład do piosenki „Mały bałwanek” – TU;
  • fotografie oraz emblematy do zabawy dydaktycznej z elementami pogody – TU oraz TU.
Zawarto w nim następujące cele ogólne:
  • zapoznanie dzieci z charakterystycznymi zmianami zachodzącymi w przyrodzie w związku ze zbliżającą się nową porą roku;
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podstawie wysłuchanego utworu;
oraz szczegółowe:
  • zna nazwę nowej pory roku;
  • dostrzega i opisuje zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie;
  • uważnie słucha i ogląda teatrzyk i wypowiada się na jego podstawie;
  • formułuje zdania poprawne pod względem gramatycznym;
  • chętnie podejmuje działania zbiorowe, czuje się współodpowiedzialne za uzyskane wyniki.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Przedwiosenne szeregi. Zabawa dydaktyczna – w pierwszym wariancie dzieci w utworzonych parach wybierają spośród wielu kopert tylko dla nich przeznaczoną. Na kopercie narysowany jest symbol, jaki para stworzyła poprzez złożenie dwóch połówek emblematu (np. słońce), ale nie ciągłą linią, tylko poprzez wykropkowanie. Zadaniem dzieci jest połączyć kropki w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadania. W drugim wariancie zabawy koperty zawierają symbole przedwiosennej pogody, które dzieci mają za zadanie ułożyć na „dywaniku” (do pracy indywidualnej) pod dyktando nauczyciela. Gotowe emblematy z symbolami znajdziesz na stronie www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl – ilustrację 1 należy wydrukować dwa razy, ilustrację 2 – jeden raz, otrzymamy wówczas komplet dla dwojga dzieci). „Słoneczko świeci, wiaterek wieje, deszczyk pada. Nagle – błyskawica! Teraz – tęcza! Ciemna chmura niebo przysłoniła, trochę śniegiem poprószyła. Za chmurą słońce się schowało, a potem znów wyjrzało i do dzieci się uśmiechało (…).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania