Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Czy to zima, czy już wiosna? (scenariusz zajęć dla 4-latków)

Justyna Niedbała  
Marzec 2014

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Przedwiosenne szeregi. Zabawa dydaktyczna – w pierwszym wariancie dzieci w utworzonych parach wybierają spośród wielu kopert tylko dla nich przeznaczoną. Na kopercie narysowany jest symbol, jaki para stworzyła poprzez złożenie dwóch połówek emblematu (np. słoń... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 3
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 336.07 kb
Stron: 3
Id: 4024

Zobacz również

czterolatek
edukacja przyrodnicza
scenariusz zajęć
wiosna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
czterolatek
edukacja przyrodnicza
scenariusz zajęć
wiosna


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • sylwety do treści wiersza o bałwankach – znajdziesz je TU;
  • podkład do piosenki „Mały bałwanek” – TU;
  • fotografie oraz emblematy do zabawy dydaktycznej z elementami pogody – TU oraz TU.
Zawarto w nim następujące cele ogólne:
  • zapoznanie dzieci z charakterystycznymi zmianami zachodzącymi w przyrodzie w związku ze zbliżającą się nową porą roku;
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podstawie wysłuchanego utworu;
oraz szczegółowe:
  • zna nazwę nowej pory roku;
  • dostrzega i opisuje zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie;
  • uważnie słucha i ogląda teatrzyk i wypowiada się na jego podstawie;
  • formułuje zdania poprawne pod względem gramatycznym;
  • chętnie podejmuje działania zbiorowe, czuje się współodpowiedzialne za uzyskane wyniki.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Przedwiosenne szeregi. Zabawa dydaktyczna – w pierwszym wariancie dzieci w utworzonych parach wybierają spośród wielu kopert tylko dla nich przeznaczoną. Na kopercie narysowany jest symbol, jaki para stworzyła poprzez złożenie dwóch połówek emblematu (np. słońce), ale nie ciągłą linią, tylko poprzez wykropkowanie. Zadaniem dzieci jest połączyć kropki w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadania. W drugim wariancie zabawy koperty zawierają symbole przedwiosennej pogody, które dzieci mają za zadanie ułożyć na „dywaniku” (do pracy indywidualnej) pod dyktando nauczyciela. Gotowe emblematy z symbolami znajdziesz na stronie www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl – ilustrację 1 należy wydrukować dwa razy, ilustrację 2 – jeden raz, otrzymamy wówczas komplet dla dwojga dzieci). „Słoneczko świeci, wiaterek wieje, deszczyk pada. Nagle – błyskawica! Teraz – tęcza! Ciemna chmura niebo przysłoniła, trochę śniegiem poprószyła. Za chmurą słońce się schowało, a potem znów wyjrzało i do dzieci się uśmiechało (…).

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania