Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Czy to zima, czy już wiosna? (scenariusz zajęć dla 4-latków)

Justyna Niedbała   Marzec 2014

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Przedwiosenne szeregi. Zabawa dydaktyczna – w pierwszym wariancie dzieci w utworzonych parach wybierają spośród wielu kopert tylko dla nich przeznaczoną. Na kopercie narysowany jest symbol, jaki para stworzyła poprzez złożenie dwóch połówek emblematu (np. słoń... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • sylwety do treści wiersza o bałwankach – znajdziesz je TU;
  • podkład do piosenki „Mały bałwanek” – TU;
  • fotografie oraz emblematy do zabawy dydaktycznej z elementami pogody – TU oraz TU.
Zawarto w nim następujące cele ogólne:
  • zapoznanie dzieci z charakterystycznymi zmianami zachodzącymi w przyrodzie w związku ze zbliżającą się nową porą roku;
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podstawie wysłuchanego utworu;
oraz szczegółowe:
  • zna nazwę nowej pory roku;
  • dostrzega i opisuje zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie;
  • uważnie słucha i ogląda teatrzyk i wypowiada się na jego podstawie;
  • formułuje zdania poprawne pod względem gramatycznym;
  • chętnie podejmuje działania zbiorowe, czuje się współodpowiedzialne za uzyskane wyniki.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Przedwiosenne szeregi. Zabawa dydaktyczna – w pierwszym wariancie dzieci w utworzonych parach wybierają spośród wielu kopert tylko dla nich przeznaczoną. Na kopercie narysowany jest symbol, jaki para stworzyła poprzez złożenie dwóch połówek emblematu (np. słońce), ale nie ciągłą linią, tylko poprzez wykropkowanie. Zadaniem dzieci jest połączyć kropki w celu sprawdzenia poprawności wykonania zadania. W drugim wariancie zabawy koperty zawierają symbole przedwiosennej pogody, które dzieci mają za zadanie ułożyć na „dywaniku” (do pracy indywidualnej) pod dyktando nauczyciela. Gotowe emblematy z symbolami znajdziesz na stronie www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl – ilustrację 1 należy wydrukować dwa razy, ilustrację 2 – jeden raz, otrzymamy wówczas komplet dla dwojga dzieci). „Słoneczko świeci, wiaterek wieje, deszczyk pada. Nagle – błyskawica! Teraz – tęcza! Ciemna chmura niebo przysłoniła, trochę śniegiem poprószyła. Za chmurą słońce się schowało, a potem znów wyjrzało i do dzieci się uśmiechało (…).

Więcej z tego numeru

Marzec 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź