Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Ciepło, ciepło, coraz cieplej (Wybuchowe Laboratorium)

Anna Krzempek   Kwiecień 2014

Wybrane eksperymenty: ● Eksperyment 4: Cieplna waga. Do patyka przyklejamy z dwóch stron papierowe torebki. W środku mocujemy sznurek, za który będziemy trzymać „wagę”. Patyk powinien wisieć poziomo (w tym celu należy wyrównać położenie toreb; waga powinna wskazywać zero). Pod jedną torebką umieszc... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 2
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariusz nietypowych zajęć, przybliżających dzieciom świat nauki, w całości opartych o przeprowadzane z udziałem dzieci eksperymenty fizyczne i chemiczne!

Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne:
  • list od profesora Ekspertusia - znajdziesz go TU;
  • paleta barw podstawowych i pochodnych - TU.
Wybrane eksperymenty: ● Eksperyment 4: Cieplna waga. Do patyka przyklejamy z dwóch stron papierowe torebki. W środku mocujemy sznurek, za który będziemy trzymać „wagę”. Patyk powinien wisieć poziomo (w tym celu należy wyrównać położenie toreb; waga powinna wskazywać zero). Pod jedną torebką umieszczamy świeczkę (Uwaga: W takiej odległości, żeby się nie zapaliła). Torebka, pod którą pali się świeczka, będzie się unosiła w górę. Podobny eksperyment wykonywaliśmy w odcinku poświęconym powietrzu (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 11.146/2013). Torebka się unosi, ponieważ ciepłe powietrze jest lżejsze. To samo zjawisko sprawia, że balon się unosi, a dym z ogniska leci ku górze. Uwaga: Przy przeprowadzaniu eksperymentu należy zachować szczególną ostrożność! ● Eksperyment 5: Uciekająca woda. Dwie szklanki napełniamy wodą, markerem zaznaczamy poziom wody (musi być taki sam!). Jedną szklankę wystawiamy na słońce (może to być parapet), a drugą umieszczamy w zaciemnionym miejscu. Dzieci obserwują, jak zmienia się poziom wody w obu szklankach. Woda będzie szybciej parowała ze szklanki, która stoi w nasłonecznionym miejscu, ponieważ słońce podnosi temperaturę wody, a ta szybciej paruje.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się