
Ciepło, ciepło, coraz cieplej (Wybuchowe Laboratorium)
Anna Krzempek
Kwiecień 2014
Wybrane eksperymenty: ● Eksperyment 4: Cieplna waga. Do patyka przyklejamy z dwóch stron papierowe torebki. W środku mocujemy sznurek, za który będziemy trzymać „wagę”. Patyk powinien wisieć poziomo (w tym celu należy wyrównać położenie toreb; waga powinna wskazywać zero). Pod jedną torebką umieszc... więcej
Wybrane eksperymenty: ● Eksperyment 4: Cieplna waga. Do patyka przyklejamy z dwóch stron papierowe torebki. W środku mocujemy sznurek, za który będziemy trzymać „wagę”. Patyk powinien wisieć poziomo (w tym celu należy wyrównać położenie toreb; waga powinna wskazywać zero). Pod jedną torebką umieszc... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (4.92 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 2
Scenariusz nietypowych zajęć, przybliżających dzieciom świat nauki, w całości opartych o przeprowadzane z udziałem dzieci eksperymenty fizyczne i chemiczne!
Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne: Wybrane eksperymenty: ● Eksperyment 4: Cieplna waga. Do patyka przyklejamy z dwóch stron papierowe torebki. W środku mocujemy sznurek, za który będziemy trzymać „wagę”. Patyk powinien wisieć poziomo (w tym celu należy wyrównać położenie toreb; waga powinna wskazywać zero). Pod jedną torebką umieszczamy świeczkę (Uwaga: W takiej odległości, żeby się nie zapaliła). Torebka, pod którą pali się świeczka, będzie się unosiła w górę. Podobny eksperyment wykonywaliśmy w odcinku poświęconym powietrzu (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 11.146/2013). Torebka się unosi, ponieważ ciepłe powietrze jest lżejsze. To samo zjawisko sprawia, że balon się unosi, a dym z ogniska leci ku górze. Uwaga: Przy przeprowadzaniu eksperymentu należy zachować szczególną ostrożność! ● Eksperyment 5: Uciekająca woda. Dwie szklanki napełniamy wodą, markerem zaznaczamy poziom wody (musi być taki sam!). Jedną szklankę wystawiamy na słońce (może to być parapet), a drugą umieszczamy w zaciemnionym miejscu. Dzieci obserwują, jak zmienia się poziom wody w obu szklankach. Woda będzie szybciej parowała ze szklanki, która stoi w nasłonecznionym miejscu, ponieważ słońce podnosi temperaturę wody, a ta szybciej paruje.
Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne: Wybrane eksperymenty: ● Eksperyment 4: Cieplna waga. Do patyka przyklejamy z dwóch stron papierowe torebki. W środku mocujemy sznurek, za który będziemy trzymać „wagę”. Patyk powinien wisieć poziomo (w tym celu należy wyrównać położenie toreb; waga powinna wskazywać zero). Pod jedną torebką umieszczamy świeczkę (Uwaga: W takiej odległości, żeby się nie zapaliła). Torebka, pod którą pali się świeczka, będzie się unosiła w górę. Podobny eksperyment wykonywaliśmy w odcinku poświęconym powietrzu (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 11.146/2013). Torebka się unosi, ponieważ ciepłe powietrze jest lżejsze. To samo zjawisko sprawia, że balon się unosi, a dym z ogniska leci ku górze. Uwaga: Przy przeprowadzaniu eksperymentu należy zachować szczególną ostrożność! ● Eksperyment 5: Uciekająca woda. Dwie szklanki napełniamy wodą, markerem zaznaczamy poziom wody (musi być taki sam!). Jedną szklankę wystawiamy na słońce (może to być parapet), a drugą umieszczamy w zaciemnionym miejscu. Dzieci obserwują, jak zmienia się poziom wody w obu szklankach. Woda będzie szybciej parowała ze szklanki, która stoi w nasłonecznionym miejscu, ponieważ słońce podnosi temperaturę wody, a ta szybciej paruje.