Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 379.81 kb
Stron: 2
Id: 4115

Ciepło, ciepło, coraz cieplej (Wybuchowe Laboratorium)

Anna Krzempek   Kwiecień 2014

Wybrane eksperymenty: ● Eksperyment 4: Cieplna waga. Do patyka przyklejamy z dwóch stron papierowe torebki. W środku mocujemy sznurek, za który będziemy trzymać „wagę”. Patyk powinien wisieć poziomo (w tym celu należy wyrównać położenie toreb; waga powinna wskazywać zero). Pod jedną torebką umieszc... więcej
Pobierz

Zobacz również

eksperymentmetody aktywnescenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2014

Scenariusz nietypowych zajęć, przybliżających dzieciom świat nauki, w całości opartych o przeprowadzane z udziałem dzieci eksperymenty fizyczne i chemiczne!

Towarzyszą mu gotowe pomoce dydaktyczne:
  • list od profesora Ekspertusia - znajdziesz go TU;
  • paleta barw podstawowych i pochodnych - TU.
Wybrane eksperymenty: ● Eksperyment 4: Cieplna waga. Do patyka przyklejamy z dwóch stron papierowe torebki. W środku mocujemy sznurek, za który będziemy trzymać „wagę”. Patyk powinien wisieć poziomo (w tym celu należy wyrównać położenie toreb; waga powinna wskazywać zero). Pod jedną torebką umieszczamy świeczkę (Uwaga: W takiej odległości, żeby się nie zapaliła). Torebka, pod którą pali się świeczka, będzie się unosiła w górę. Podobny eksperyment wykonywaliśmy w odcinku poświęconym powietrzu (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 11.146/2013). Torebka się unosi, ponieważ ciepłe powietrze jest lżejsze. To samo zjawisko sprawia, że balon się unosi, a dym z ogniska leci ku górze. Uwaga: Przy przeprowadzaniu eksperymentu należy zachować szczególną ostrożność! ● Eksperyment 5: Uciekająca woda. Dwie szklanki napełniamy wodą, markerem zaznaczamy poziom wody (musi być taki sam!). Jedną szklankę wystawiamy na słońce (może to być parapet), a drugą umieszczamy w zaciemnionym miejscu. Dzieci obserwują, jak zmienia się poziom wody w obu szklankach. Woda będzie szybciej parowała ze szklanki, która stoi w nasłonecznionym miejscu, ponieważ słońce podnosi temperaturę wody, a ta szybciej paruje.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania