Bocian na antenie Radia Smyk SM (Baśniowa Kapela)
Adam Szafraniec
Kwiecień 2014
Regulamin konkursu: Nauczyciel zadaje pytania – zagadki naprowadzające. Odpowiedzi dzieci punktuje według uznania, w skali od 1 do 3 punktów. Przedstawiciel drużyny, która zna odpowiedź, podnosi rękę do góry. Odpowiedzi niepoprzedzone podniesieniem ręki są nieważne. Może być tak, że obie grupy jedno... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 4
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Regulamin konkursu: Nauczyciel zadaje pytania – zagadki naprowadzające. Odpowiedzi dzieci punktuje według uznania, w skali od 1 do 3 punktów. Przedstawiciel drużyny, która zna odpowiedź, podnosi rękę do góry. Odpowiedzi niepoprzedzone podniesieniem ręki są nieważne. Może być tak, że obie grupy jedno... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
Od Autora: Bociany – nieodłączny symbol wiosny. Co roku towarzyszą nam w oczekiwaniu na tę piękną porę roku. Motyw ich przylotu jest aktualny od wielu lat. Ale czy ktoś ma coś przeciwko? Przecież tyle ciepła i nostalgii jest w tym temacie… I mnie on urzeka, dlatego proponuję scenariusz zajęć (w formie konkursu) wpisujący się w tradycję wiosennych opowieści z bocianem w roli głównej.
Regulamin konkursu: Nauczyciel zadaje pytania – zagadki naprowadzające. Odpowiedzi dzieci punktuje według uznania, w skali od 1 do 3 punktów. Przedstawiciel drużyny, która zna odpowiedź, podnosi rękę do góry. Odpowiedzi niepoprzedzone podniesieniem ręki są nieważne. Może być tak, że obie grupy jednocześnie zgłoszą się do odpowiedzi, wówczas obie mają prawo zdobyć punkty. Przygotowanie: Nauczyciel ma do dyspozycji zestaw pytań przygotowanych przez autora, które może dowolnie uzupełnić. W treści pytań ukryte są pewne prawdy o zwyczajach bocianów, które weryfikują błędną wiedzę o tych ptakach, np. o ich pokarmie (o tym, że to nie żaby, lecz bezkręgowce takie, jak dżdżownice są podstawowym pokarmem bocianów), o legendzie mówiącej o bocianach przynoszących dzieci itd. Nauczyciel powinien dobrać sobie grupę dwóch – czterech pomocników, którzy pomogą mu w czasie prowadzenia konkursu. Do ich zadań będzie należało zliczanie punktów, naśladowanie głosów ptaków, pokazanie pozycji, w jakiej stoi bocian, rozdawanie rysunków. Nauczyciel przyznaje punkty grupie dzieci, które prawidłowo rozwiązały zagadkę. Ich liczbę obrazuje np. klockami, z których buduje wieżę na dywanie przed dziećmi. Zwycięża ta grupa, której wieża jest najwyższa. Należy pamiętać, że konstrukcja wież musi być taka sama, aby wynik był sprawiedliwy. Być może bohater tych zajęć zbuduje na niej gniazdo…
- pliki z nagraniem audycji radiowych – znajdziesz je TU oraz TU;
- rysunek do zadania oraz kolorowanka – TU;
- fotografie bocianów – TU.
Od Autora: Bociany – nieodłączny symbol wiosny. Co roku towarzyszą nam w oczekiwaniu na tę piękną porę roku. Motyw ich przylotu jest aktualny od wielu lat. Ale czy ktoś ma coś przeciwko? Przecież tyle ciepła i nostalgii jest w tym temacie… I mnie on urzeka, dlatego proponuję scenariusz zajęć (w formie konkursu) wpisujący się w tradycję wiosennych opowieści z bocianem w roli głównej.
Regulamin konkursu: Nauczyciel zadaje pytania – zagadki naprowadzające. Odpowiedzi dzieci punktuje według uznania, w skali od 1 do 3 punktów. Przedstawiciel drużyny, która zna odpowiedź, podnosi rękę do góry. Odpowiedzi niepoprzedzone podniesieniem ręki są nieważne. Może być tak, że obie grupy jednocześnie zgłoszą się do odpowiedzi, wówczas obie mają prawo zdobyć punkty. Przygotowanie: Nauczyciel ma do dyspozycji zestaw pytań przygotowanych przez autora, które może dowolnie uzupełnić. W treści pytań ukryte są pewne prawdy o zwyczajach bocianów, które weryfikują błędną wiedzę o tych ptakach, np. o ich pokarmie (o tym, że to nie żaby, lecz bezkręgowce takie, jak dżdżownice są podstawowym pokarmem bocianów), o legendzie mówiącej o bocianach przynoszących dzieci itd. Nauczyciel powinien dobrać sobie grupę dwóch – czterech pomocników, którzy pomogą mu w czasie prowadzenia konkursu. Do ich zadań będzie należało zliczanie punktów, naśladowanie głosów ptaków, pokazanie pozycji, w jakiej stoi bocian, rozdawanie rysunków. Nauczyciel przyznaje punkty grupie dzieci, które prawidłowo rozwiązały zagadkę. Ich liczbę obrazuje np. klockami, z których buduje wieżę na dywanie przed dziećmi. Zwycięża ta grupa, której wieża jest najwyższa. Należy pamiętać, że konstrukcja wież musi być taka sama, aby wynik był sprawiedliwy. Być może bohater tych zajęć zbuduje na niej gniazdo…
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz