Bocian na antenie Radia Smyk SM (Baśniowa Kapela)

Adam Szafraniec  
Kwiecień 2014

Regulamin konkursu: Nauczyciel zadaje pytania – zagadki naprowadzające. Odpowiedzi dzieci punktuje według uznania, w skali od 1 do 3 punktów. Przedstawiciel drużyny, która zna odpowiedź, podnosi rękę do góry. Odpowiedzi niepoprzedzone podniesieniem ręki są nieważne. Może być tak, że obie grupy jedno... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS lub wpisując kod do pobierania.

Zobacz pomoce dydaktyczne
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 530.55 kb
Stron: 4
Id: 4118

Zobacz również
edukacja przyrodnicza
muzyka
scenariusz zajęć
wiosna


Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
edukacja przyrodnicza
muzyka
scenariusz zajęć
wiosna


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • pliki z nagraniem audycji radiowych – znajdziesz je TU oraz TU;
  • rysunek do zadania oraz kolorowankaTU;
  • fotografie bocianów TU.

Od Autora: Bociany – nieodłączny symbol wiosny. Co roku towarzyszą nam w oczekiwaniu na tę piękną porę roku. Motyw ich przylotu jest aktualny od wielu lat. Ale czy ktoś ma coś przeciwko? Przecież tyle ciepła i nostalgii jest w tym temacie… I mnie on urzeka, dlatego proponuję scenariusz zajęć (w formie konkursu) wpisujący się w tradycję wiosennych opowieści z bocianem w roli głównej.
Regulamin konkursu: Nauczyciel zadaje pytania – zagadki naprowadzające. Odpowiedzi dzieci punktuje według uznania, w skali od 1 do 3 punktów. Przedstawiciel drużyny, która zna odpowiedź, podnosi rękę do góry. Odpowiedzi niepoprzedzone podniesieniem ręki są nieważne. Może być tak, że obie grupy jednocześnie zgłoszą się do odpowiedzi, wówczas obie mają prawo zdobyć punkty. Przygotowanie: Nauczyciel ma do dyspozycji zestaw pytań przygotowanych przez autora, które może dowolnie uzupełnić. W treści pytań ukryte są pewne prawdy o zwyczajach bocianów, które weryfikują błędną wiedzę o tych ptakach, np. o ich pokarmie (o tym, że to nie żaby, lecz bezkręgowce takie, jak dżdżownice są podstawowym pokarmem bocianów), o legendzie mówiącej o bocianach przynoszących dzieci itd. Nauczyciel powinien dobrać sobie grupę dwóch – czterech pomocników, którzy pomogą mu w czasie prowadzenia konkursu. Do ich zadań będzie należało zliczanie punktów, naśladowanie głosów ptaków, pokazanie pozycji, w jakiej stoi bocian, rozdawanie rysunków. Nauczyciel przyznaje punkty grupie dzieci, które prawidłowo rozwiązały zagadkę. Ich liczbę obrazuje np. klockami, z których buduje wieżę na dywanie przed dziećmi. Zwycięża ta grupa, której wieża jest najwyższa. Należy pamiętać, że konstrukcja wież musi być taka sama, aby wynik był sprawiedliwy. Być może bohater tych zajęć zbuduje na niej gniazdo…