Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 520.01 kb
Stron: 3
Id: 3924

Bałwankowy przyjaciel (scenariusz zajęć dla 2,5- i 3-latków)

Gabriela Gąsienica   Styczeń 2014

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Ulepimy bałwanka. Zabawa naśladowcza z muzyką w tle: nauczyciel tłumaczy dzieciom, że historia zostanie opowiedziana w specyficzny sposób – poprzez ruch i gest bez użycia słów. Dzieci siedzą w kole na dywanie, nauczyciel włącza spokojną muzykę w tle. Dzieci w ... więcej
Pobierz

Zobacz również

dwulatekEdyta Gruszczyk-Kolczyńskascenariusz zajęćtrzylatekzima

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Styczeń 2014

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • historyjka obrazkowa „Lepimy bałwanka” – znajdziesz ją TU;
  • szablony bałwanków do zabaw rozwijających spostrzegawczość – TU;
  • podkład instrumentalny „English Coutry Gardens” do zabawy „Bałwankowy taniec-przekładaniec” - TU.
Powstał z uwzględnieniem treści pochodzących ze znakomitej publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, wyd. Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, Kraków 2012.

Zawarto w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • rozwiązuje zagadkę;
  • bierze udział w zabawie ruchowej;
  • naśladuje ruch nauczyciela;
  • słucha w skupieniu wiersza;
  • bierze czynny udział w rozmowie inspirowanej wierszem;
  • rozpoznaje opisywanego bałwanka;
  • opisuje różnice i cechy wspólne;
  • dzieli się własnymi spostrzeżeniami, uwagami, doświadczeniami;
  • uzupełnia brakujące elementy;
  • improwizuje w tańcu;
  • reaguje na przerwę w muzyce;
  • wykonuje pracę przestrzenną;
  • potrafi prosić o pomoc;
  • porządkuje miejsce pracy po zakończeniu zadania;
  • układa historyjkę obrazkową;
  • podejmuje próby pracy zespołowej przy lepieniu bałwana;
  • prowadzi obserwacje przyrodnicze.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Ulepimy bałwanka. Zabawa naśladowcza z muzyką w tle: nauczyciel tłumaczy dzieciom, że historia zostanie opowiedziana w specyficzny sposób – poprzez ruch i gest bez użycia słów. Dzieci siedzą w kole na dywanie, nauczyciel włącza spokojną muzykę w tle. Dzieci w rytm muzyki powtarzają gesty nauczyciela – wykonują następujące czynności: • na niby wyglądają przez okno; • rytmicznie z góry w dół pokazują paluszkami, jak pada śnieg; • „zakładają” kolejno: spodnie, buty, kurtkę, czapkę, szalik, rękawiczki – warto zwrócić tutaj uwagę na odpowiednią kolejność; • sprawdzają, czy śnieg się klei; • schylają się, zaczynając od lewej strony, by zebrać śnieg i ulepić śnieżkę, którą odkładają na prawą stronę, i ponownie lepią kilka śnieżek; • rzucają śnieżki przed siebie; • nachylają się do przodu i pokazują rękami, jak lepią kolejno trzy kule: dużą, średnią i małą; • ustawiają kule jedna na drugiej w odpowiedniej kolejności; • umieszczają w śniegu oczy, nos, guziki, kapelusz, miotłę; • rytmicznie z góry w dół pokazują paluszkami, jak spada śnieg.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania