bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 762.41 kb
Stron: 5
Id: 1796
Zrób to za mnie – czyli niesamodzielne przedszkolaki
Wielu nauczycieli ma świadomość, że początek edukacji przedszkolnej niesie za sobą liczne zmiany w życiu dziecka i jego rodziców. Podejmuje więc spory wysiłek, aby pierwsze dni w przedszkolu były dla dziecka spokojne. Jakie zachowania i nawyki dzieci rozpoczynających edukację mogą mieć wpływ ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Wielu nauczycieli ma świadomość, że początek edukacji przedszkolnej niesie za sobą liczne zmiany w życiu dziecka i jego rodziców. Podejmuje więc spory wysiłek, aby pierwsze dni w przedszkolu były dla dziecka spokojne. Jakie zachowania i nawyki dzieci rozpoczynających edukację mogą mieć wpływ na grupę przedszkolną oraz dalszy rozwój dziecka?
Sukcesem dla dziecka i dla nauczyciela jest moment, kiedy maluch spokojnie przekracza próg sali przedszkolnej. Zaczyna rozumieć i realizować nowy – przedszkolny rytm dnia. Wykazuje zainteresowanie nowymi zasadami (prawami, które obecne są w społeczności przedszkolnej). Niestety, nie zawsze je realizuje, czasem wręcz reaguje na nie złością. Dlaczego? Otóż albo ich nie rozumie, albo nauczone jest postępować w zupełnie inny sposób. Oczywiście, nauczyciel podejmuje wówczas pracę z dzieckiem. Jednak to nie wystarczy. W takich sytuacjach potrzebna jest także pomoc rodzica.
W artykule znalazły się bardzo rzeczowe podpowiedzi, które szczególnie młodemu nauczycielowi mogą pomóc zorganizować funkcjonowanie powierzonej mu grupy najmłodszych przedszkolaków. W tekście znalazły się także wskazania do efektywnego organizowania współpracy z rodzicami, szczególnie w zakresie rozwijania samodzielności u dziecka.
