Kategorie
Polecane

bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Numery
Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
- Metody
- Trzylatek
- Czterolatek
- Pięciolatek
- Sześciolatek
- Czytanie
- Integracja
- Technika
- Mowa
- Percepcja wzrokowa
- Percepcja słuchowa
- Sprawność ruchowa
- Kompetencje społeczne
- Rozumowanie
przyczynowo-skutkowe
- Rozwój manualny
- Eksperyment
- Prawo oświatowe
- Czytanie globalne
- Zabawa
- Zjawiska atmosferyczne
- Scenariusze zajęć
wieloobszarowych
- Umiejętności społeczne
- Czynności samoobsługowe,
nawyki higieniczne i kulturalne
- Rozwój mowy
- Czynności
intelektualne
- Zdrowie i sprawność
fizyczna
- Bezpieczeństwo
- Dziecko widzem i
aktorem
- Muzyka i śpiew, pląsy i
taniec
- Różne formy plastyczne
- Technika i zabawy
konstrukcyjne
- Zjawiska atmosferyczne
- Poszanowanie roślin i
zwierząt
- Rozwój intelektualny i
edukacja matematyczna
- Gotowość do nauki czytania
i pisania
- Wychowanie rodzinne,
obywatelskie i patriotyczne
- Edukacja regionalna i
międzykulturowa
- Obserwacja i diagnoza
- Rozwój moralny i
wychowanie
- Gotowość szkolna
- Systemy pedagogiczne,
koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody
- Zarządzanie placówką
edukacyjną
- Specjalne potrzeby
edukacyjne
- O dziecięcych
problemach
- Problemy nauczycieli
- Współpraca z rodzicami i
pedagogizacja
- Współpraca ze środowiskiem
lokalnym
- Bajkolandia
- Język obcy w
przedszkolu
- Krótkie
wykłady o dobrym wychowaniu - E. Gruszczyk-Kolczyńska
- Metoda
Dobrego Startu Marty Bodanowicz - M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska
- Zarządzanie
przedszkolem
- Odimienna
Metoda Nauki Czytania - E. Kaczanowska
-
Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania - J. Cieszyńska-Rożek
- Edukacja
Montessori
- Jak
przygotować przedszkolaka do szkoły?
- Kącik
muzyczny - M. Tomaszewska
- Jak się
pokazać? czyli budowanie wizerunku
- Majster z
klepką - A. Sowińska
- Pomysły dla
artysty - K. Michalec
- Spotkania
ze sztuką - M. Maćkowiak, E. Stadtmüller
- Kącik
Tęczowej Muzyki
-
Felietony
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 465.16 kb
Stron: 3
Id: 3245
Wielkość: 465.16 kb
Stron: 3
Id: 3245
Żółw czy zając? Temperament dziecka a wychowanie
Agnieszka Pasternak
Kwiecień 2013
Rodzice mogą bardzo wyraźnie dostrzec, jak dalece temperament jednego dziecka różni się od temperamentu innego przedszkolaka. Przekonują się również, że sposobów wychowania dzieci może być tak dużo, jak indywidualnych temperamentów dziecięcych... Dziecko dziedziczy geny po mamie i tacie. W genach z... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Agnieszka Pasternak
Psycholog, ukończyła studia psychologiczne (specjalność kliniczna) na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Pracuje w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Skawinie. Uczestniczka podyplomowego kursu systemowo-psychodynamicznego przy Katedrze Psychiatrii CM UJ w Krakowie w ramach Sekcji Psychoterapii i Terapii Rodzin PTP. Zajmuje się diagnozą trudności szkolnych dzieci i młodzieży oraz prowadzi zajęcia grupowe dla najmłodszych.
zobacz wszystkie artykuły
zobacz wszystkie artykuły
Rodzice mogą bardzo wyraźnie dostrzec, jak dalece temperament jednego dziecka różni się od temperamentu innego przedszkolaka. Przekonują się również, że sposobów wychowania dzieci może być tak dużo, jak indywidualnych temperamentów dziecięcych... Dziecko dziedziczy geny po mamie i tacie. W genach z... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Rodzice mogą bardzo wyraźnie dostrzec, jak dalece temperament jednego dziecka różni się od temperamentu innego przedszkolaka. Przekonują się również, że sposobów wychowania dzieci może być tak dużo, jak indywidualnych temperamentów dziecięcych... Dziecko dziedziczy geny po mamie i tacie. W genach zapisane są indywidualne, unikalne cechy człowieka. W materiale genetycznym człowieka znajdują się m.in. takie geny, które określają cechy temperamentu jednostki. (…) Mądrość rodzicielska w kontekście rozpoznawania temperamentu dziecięcego może wyrażać się w podjęciu starań, aby w sposób świadomy styl wychowania dopasować do temperamentu dziecka; również zasady współżycia w domu powinny uwzględniać temperamenty poszczególnych członków rodziny. Na przykład dziecko żywe, ruchliwe, szybko przyzwyczajające się do nowych sytuacji, wrażliwe na działanie silniejszych bodźców może potrzebować większego dozoru i kontroli ze strony osób dorosłych, powtarzanych wielokrotnie, prostych, krótkich instrukcji, częstszych przypomnień i upomnień, wielu zmian w zakresie pozytywnych wzmocnień i szczególnej konsekwencji podczas wymierzania „kar”; takie dziecko może odpoczywać w ruchu, dlatego jego aktywność fizyczna nie powinna być ograniczana ani interpretowana przez rodziców jako wyraz niesubordynacji czy złośliwości. Dziecko o tzw. trudnym temperamencie stanowi największe wyzwanie wychowawcze dla rodziców i nauczycieli. Co może być szczególnie istotne przy projektowaniu oddziaływań wychowawczych wobec takiego dziecka? Ważne jest rozumienie dziecka i jego potrzeb uwarunkowanych konstytucjonalnie – to układ nerwowy, a nie zła wola dziecka predysponuje je do pewnego rodzaju zachowania.
- czym jest temperament;
- jakie jego kategorie możemy wyróżnić;
- jaki wpływ na model wychowania obrany przez rodziców i wychowawców powinna mieć wiedza o temperamencie dziecka.
Rodzice mogą bardzo wyraźnie dostrzec, jak dalece temperament jednego dziecka różni się od temperamentu innego przedszkolaka. Przekonują się również, że sposobów wychowania dzieci może być tak dużo, jak indywidualnych temperamentów dziecięcych... Dziecko dziedziczy geny po mamie i tacie. W genach zapisane są indywidualne, unikalne cechy człowieka. W materiale genetycznym człowieka znajdują się m.in. takie geny, które określają cechy temperamentu jednostki. (…) Mądrość rodzicielska w kontekście rozpoznawania temperamentu dziecięcego może wyrażać się w podjęciu starań, aby w sposób świadomy styl wychowania dopasować do temperamentu dziecka; również zasady współżycia w domu powinny uwzględniać temperamenty poszczególnych członków rodziny. Na przykład dziecko żywe, ruchliwe, szybko przyzwyczajające się do nowych sytuacji, wrażliwe na działanie silniejszych bodźców może potrzebować większego dozoru i kontroli ze strony osób dorosłych, powtarzanych wielokrotnie, prostych, krótkich instrukcji, częstszych przypomnień i upomnień, wielu zmian w zakresie pozytywnych wzmocnień i szczególnej konsekwencji podczas wymierzania „kar”; takie dziecko może odpoczywać w ruchu, dlatego jego aktywność fizyczna nie powinna być ograniczana ani interpretowana przez rodziców jako wyraz niesubordynacji czy złośliwości. Dziecko o tzw. trudnym temperamencie stanowi największe wyzwanie wychowawcze dla rodziców i nauczycieli. Co może być szczególnie istotne przy projektowaniu oddziaływań wychowawczych wobec takiego dziecka? Ważne jest rozumienie dziecka i jego potrzeb uwarunkowanych konstytucjonalnie – to układ nerwowy, a nie zła wola dziecka predysponuje je do pewnego rodzaju zachowania.
Ostatnio pobierane
slide 1 to 6 of 40
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się
bezpłatnie.
Trwa przygotowanie pliku proszę czekać.
Za chwilę strona zostanie automatycznie odświeżona.
Jeżeli przekierowanie nie nastąpi automatycznie kliknij
tu.
W dniu
03/11/2019 wygasną pobrania przypisane do Twojego konta.
Nie chcesz, aby przepadły?
Mamy dla Ciebie trzy rozwiązania!
Mamy dla Ciebie trzy rozwiązania!
- Możesz pobrać dowolne materiały z bieżącego numeru lub archiwalnych wydań miesięcznika przed upływem terminu ich wygaśnięcia;
- możesz zamówić prenumeratę przed upływem terminu wygaśnięcia pobrań (wtedy zgromadzone pobrania zostają wydłużone na czas trwania nowej prenumeraty);
- możesz zakupić abonament bliżej MAX, aby wydłużyć ważność pobrań na czas trwania abonamentu.
