Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 465.16 kb
Stron: 3
Id: 3245
Wielkość: 465.16 kb
Stron: 3
Id: 3245
Żółw czy zając? Temperament dziecka a wychowanie
Agnieszka Pasternak
Kwiecień 2013
Rodzice mogą bardzo wyraźnie dostrzec, jak dalece temperament jednego dziecka różni się od temperamentu innego przedszkolaka. Przekonują się również, że sposobów wychowania dzieci może być tak dużo, jak indywidualnych temperamentów dziecięcych... Dziecko dziedziczy geny po mamie i tacie. W genach z... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Rodzice mogą bardzo wyraźnie dostrzec, jak dalece temperament jednego dziecka różni się od temperamentu innego przedszkolaka. Przekonują się również, że sposobów wychowania dzieci może być tak dużo, jak indywidualnych temperamentów dziecięcych... Dziecko dziedziczy geny po mamie i tacie. W genach z... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Rodzice mogą bardzo wyraźnie dostrzec, jak dalece temperament jednego dziecka różni się od temperamentu innego przedszkolaka. Przekonują się również, że sposobów wychowania dzieci może być tak dużo, jak indywidualnych temperamentów dziecięcych... Dziecko dziedziczy geny po mamie i tacie. W genach zapisane są indywidualne, unikalne cechy człowieka. W materiale genetycznym człowieka znajdują się m.in. takie geny, które określają cechy temperamentu jednostki. (…) Mądrość rodzicielska w kontekście rozpoznawania temperamentu dziecięcego może wyrażać się w podjęciu starań, aby w sposób świadomy styl wychowania dopasować do temperamentu dziecka; również zasady współżycia w domu powinny uwzględniać temperamenty poszczególnych członków rodziny. Na przykład dziecko żywe, ruchliwe, szybko przyzwyczajające się do nowych sytuacji, wrażliwe na działanie silniejszych bodźców może potrzebować większego dozoru i kontroli ze strony osób dorosłych, powtarzanych wielokrotnie, prostych, krótkich instrukcji, częstszych przypomnień i upomnień, wielu zmian w zakresie pozytywnych wzmocnień i szczególnej konsekwencji podczas wymierzania „kar”; takie dziecko może odpoczywać w ruchu, dlatego jego aktywność fizyczna nie powinna być ograniczana ani interpretowana przez rodziców jako wyraz niesubordynacji czy złośliwości. Dziecko o tzw. trudnym temperamencie stanowi największe wyzwanie wychowawcze dla rodziców i nauczycieli. Co może być szczególnie istotne przy projektowaniu oddziaływań wychowawczych wobec takiego dziecka? Ważne jest rozumienie dziecka i jego potrzeb uwarunkowanych konstytucjonalnie – to układ nerwowy, a nie zła wola dziecka predysponuje je do pewnego rodzaju zachowania.
- czym jest temperament;
- jakie jego kategorie możemy wyróżnić;
- jaki wpływ na model wychowania obrany przez rodziców i wychowawców powinna mieć wiedza o temperamencie dziecka.
Rodzice mogą bardzo wyraźnie dostrzec, jak dalece temperament jednego dziecka różni się od temperamentu innego przedszkolaka. Przekonują się również, że sposobów wychowania dzieci może być tak dużo, jak indywidualnych temperamentów dziecięcych... Dziecko dziedziczy geny po mamie i tacie. W genach zapisane są indywidualne, unikalne cechy człowieka. W materiale genetycznym człowieka znajdują się m.in. takie geny, które określają cechy temperamentu jednostki. (…) Mądrość rodzicielska w kontekście rozpoznawania temperamentu dziecięcego może wyrażać się w podjęciu starań, aby w sposób świadomy styl wychowania dopasować do temperamentu dziecka; również zasady współżycia w domu powinny uwzględniać temperamenty poszczególnych członków rodziny. Na przykład dziecko żywe, ruchliwe, szybko przyzwyczajające się do nowych sytuacji, wrażliwe na działanie silniejszych bodźców może potrzebować większego dozoru i kontroli ze strony osób dorosłych, powtarzanych wielokrotnie, prostych, krótkich instrukcji, częstszych przypomnień i upomnień, wielu zmian w zakresie pozytywnych wzmocnień i szczególnej konsekwencji podczas wymierzania „kar”; takie dziecko może odpoczywać w ruchu, dlatego jego aktywność fizyczna nie powinna być ograniczana ani interpretowana przez rodziców jako wyraz niesubordynacji czy złośliwości. Dziecko o tzw. trudnym temperamencie stanowi największe wyzwanie wychowawcze dla rodziców i nauczycieli. Co może być szczególnie istotne przy projektowaniu oddziaływań wychowawczych wobec takiego dziecka? Ważne jest rozumienie dziecka i jego potrzeb uwarunkowanych konstytucjonalnie – to układ nerwowy, a nie zła wola dziecka predysponuje je do pewnego rodzaju zachowania.
