Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zdążyć przed dysleksją… (propozycje ćwiczeń doskonalących funkcje wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe oraz orientację w schemacie ciała i przestrzeni)

Marta Bogdanowicz, Aneta Wojnarowska  
Kwiecień 2013

Przykładowe ćwiczenia dotyczące doskonalenia u dziecka orientacji w schemacie ciała i przestrzeni: utrwalenie poprawnego rozumienia pojęć i określeń dotyczących pozycji ciała i prostych ruchów (prawa, lewa, do góry, na dół, niżej, wyżej, prosta, zgięta); chodzenie po narysowanej ścieżce zgodnie z ... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 483.49 kb
Stron: 4
Id: 3252

Zobacz również

dysleksja
mowa
nauka czytania
nauka pisania
wczesne wspomaganie

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
dysleksja
mowa
nauka czytania
nauka pisania
wczesne wspomaganie


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2013

W tym praktycznym tekście znajdziemy opis czynności i przykłady licznych ćwiczeń, które pozwalają doskonalić u dziecka:
  • funkcje wzrokowo-przestrzenne;
  • funkcje słuchowo-językowe;
  • orientację w schemacie ciała i przestrzeni.
Przykładowe ćwiczenia dotyczące doskonalenia u dziecka orientacji w schemacie ciała i przestrzeni: utrwalenie poprawnego rozumienia pojęć i określeń dotyczących pozycji ciała i prostych ruchów (prawa, lewa, do góry, na dół, niżej, wyżej, prosta, zgięta); chodzenie po narysowanej ścieżce zgodnie z poleceniami: Idź prosto, do tyłu, na prawo, na lewo z otwartymi, potem z zamkniętymi oczami; wymijanie samochodem lub wózkiem przeszkód: piłek, pachołków, klocków i określanie głośno kierunku: jadę prosto, skręcam w...; odtwarzanie ruchami poszczególnych czynności – również jako zgadywanki (np. wiosłowanie, zbieranie grzybów do koszyka); określanie na obrazku położenia poszczególnych przedmiotów w przestrzeni: na, pod, przed, za, obok, w, wokół, na zewnątrz, wewnątrz; układanie przedmiotów w odpowiednim położeniu (…).