Kartka z kalendarza na marzec
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec Kwiecień 2022
nr 04.247/2022 - materiały na maj Marzec 2022
nr 03.246/2022 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 555.45 kb
Stron: 4
Id: 1638
Zanim pójdę do szkoły – matematyczne uzdolnienia dzieci w przedszkolach olsztyńskich
Powszechnie uważa się, że zdolności matematyczne ujawniają się u starszych uczniów, którzy bez większego trudu opanowują wiadomości oraz posługują się zaawansowaną wiedzą matematyczną. Talenty te obserwowane są przy wykonywaniu przez nich zadań wymagających większych umiejętności. Do t... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Powszechnie uważa się, że zdolności matematyczne ujawniają się u starszych uczniów, którzy bez większego trudu opanowują wiadomości oraz posługują się zaawansowaną wiedzą matematyczną. Talenty te obserwowane są przy wykonywaniu przez nich zadań wymagających większych umiejętności. Do tej pory uważano, że za wcześnie jest mówić o uzdolnieniach matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przeczą temu wyniki ostatnio przeprowadzonych badań nad występowaniem uzdolnień matematycznych u starszych przedszkolaków i młodszych uczniów. Badania takie prowadziła prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Wynika z nich, iż więcej niż połowa dzieci w starszym wieku przedszkolnym przejawia uzdolnienia matematyczne. W tej grupie znajdują się także dzieci wysoko uzdolnione matematycznie, których jest nie mało. Wyniki badań pokazują, że jeśli zdolności te nie są pielęgnowane, to w klasach starszych jest tych dzieci mniej niż dwoje, troje. Zatem problem ten zostanie częściowo rozwiązany, jeśli uświadomi się dorosłym – zarówno nauczycielom, jak i rodzicom – jakimi uzdolnieniami wykazują się dzieci już w wieku przedszkolnym.
Z treści artykułu dowiemy się, w jakim celu ustalono liczbę uzdolnionych dzieci w olsztyńskich przedszkolach, jakie były cele i zadania badawcze oraz organizacja projektu „Matematycznie uzdolnione przedszkolaki w Olsztynie” oraz jakie cechy umysłu brano pod uwagę w nauczycielskiej diagnozie wyłaniając dzieci uzdolnione matematycznie. Zapoznamy się także z metodami zastosowanymi Wdo przeprowadzenia tychże badań oraz z wnioskami wynikającymi z zebranego materiału badawczego.