bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 555.45 kb
Stron: 4
Id: 1638
Zanim pójdę do szkoły – matematyczne uzdolnienia dzieci w przedszkolach olsztyńskich
Powszechnie uważa się, że zdolności matematyczne ujawniają się u starszych uczniów, którzy bez większego trudu opanowują wiadomości oraz posługują się zaawansowaną wiedzą matematyczną. Talenty te obserwowane są przy wykonywaniu przez nich zadań wymagających większych umiejętności. Do t... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Powszechnie uważa się, że zdolności matematyczne ujawniają się u starszych uczniów, którzy bez większego trudu opanowują wiadomości oraz posługują się zaawansowaną wiedzą matematyczną. Talenty te obserwowane są przy wykonywaniu przez nich zadań wymagających większych umiejętności. Do tej pory uważano, że za wcześnie jest mówić o uzdolnieniach matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przeczą temu wyniki ostatnio przeprowadzonych badań nad występowaniem uzdolnień matematycznych u starszych przedszkolaków i młodszych uczniów. Badania takie prowadziła prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Wynika z nich, iż więcej niż połowa dzieci w starszym wieku przedszkolnym przejawia uzdolnienia matematyczne. W tej grupie znajdują się także dzieci wysoko uzdolnione matematycznie, których jest nie mało. Wyniki badań pokazują, że jeśli zdolności te nie są pielęgnowane, to w klasach starszych jest tych dzieci mniej niż dwoje, troje. Zatem problem ten zostanie częściowo rozwiązany, jeśli uświadomi się dorosłym – zarówno nauczycielom, jak i rodzicom – jakimi uzdolnieniami wykazują się dzieci już w wieku przedszkolnym.
Z treści artykułu dowiemy się, w jakim celu ustalono liczbę uzdolnionych dzieci w olsztyńskich przedszkolach, jakie były cele i zadania badawcze oraz organizacja projektu „Matematycznie uzdolnione przedszkolaki w Olsztynie” oraz jakie cechy umysłu brano pod uwagę w nauczycielskiej diagnozie wyłaniając dzieci uzdolnione matematycznie. Zapoznamy się także z metodami zastosowanymi Wdo przeprowadzenia tychże badań oraz z wnioskami wynikającymi z zebranego materiału badawczego.