Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 3147.43 kb
Stron: 3
Id: 3024

Zakupy (edukacja matematyczna)

Edyta Kaczanowska   Grudzień 2012

Fragment artykułu: Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego, dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole wyznacza wynik dodawania i odejmowania, pomagając sobie liczeniem na palcach lub na innych zbiorach zastępczych. Co więcej, niektóre przedszkolaki potrafią... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (6.15 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

cykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?matematykaprzygotowanie do szkołyscenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Grudzień 2012

Fragment artykułu:
Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego, dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole wyznacza wynik dodawania i odejmowania, pomagając sobie liczeniem na palcach lub na innych zbiorach zastępczych. Co więcej, niektóre przedszkolaki potrafią już obliczać w pamięci.
Przyswojenie przez dzieci umiejętności przeliczania pozwala przejść im na kolejny poziom w zakresie posługiwania się liczebnikami. Zaprezentowane poniżej zabawy matematyczne będą skierowane na doliczanie, dodawanie i odejmowanie. W przygotowanym przeze mnie scenariuszu nawiązałam przede wszystkim do metod pedagogiki zabawy oraz metody kształtowania pojęć matematycznych według Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.

Na główną część artykułu składa się scenariusz zajęć „Zakupy”. Jego cele ogólne to:

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami;
  • kształtowanie umiejętności doliczania, dodawania i odejmowania w zakresie dostępnym dzieciom;
  • stwarzanie okazji do aktywności ruchowej oraz posługiwania się wyobraźnią.

Ujęte w scenariuszu umiejętności dzieci to:

  • przeliczanie elementów w zakresie 12;
  • tworzenie zbiorów o określonej liczbie elementów;
  • określanie i wskazywanie kolejności za pomocą liczebnika porządkowego;
  • doliczanie do określonej liczby, również na palcach;
  • dodawanie na konkretach lub w pamięci w zakresie 12;
  • odejmowanie na konkretach lub w pamięci w zakresie 10;
  • posługiwanie się w działaniu wyobraźnią;
  • współdziałanie i współpraca.