Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Zabawy z wyrazami

Edyta Kaczanowska   Wrzesień 2010

Opracowana przez dr Irenę Majchrzak Odimienna Metoda Nauki Czytania doskonale sprawdza się w praktyce przedszkolnej i stanowi dla nauczycieli źródło inspiracji do dalszych poszukiwań. (…) Dzięki Metodzie Odimiennej dzieci szybciej i łatwiej poznają tajniki czytania i pisania – z... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Opracowana przez dr Irenę Majchrzak Odimienna Metoda Nauki Czytania doskonale sprawdza się w praktyce przedszkolnej i stanowi dla nauczycieli źródło inspiracji do dalszych poszukiwań.
(…) Dzięki Metodzie Odimiennej dzieci szybciej i łatwiej poznają tajniki czytania i pisania – za sprawą ciekawości, którą wyzwalają nowe sytuacje i zadania proponowane przez nauczyciela. Podczas podejmowania tych zadań obowiązuje dowolność i dobrowolność, a atmosfera w trakcie działań nie jest nastawiona na rywalizację i współzawodnictwo. Maluchy są zaś motywowane aktywnością kolegów. Kolejną zaletą metody odimiennej jest to, że opiera się na porządku równoczesności – w miejsce porządku chronologicznego został wprowadzony synchroniczny, co skutkuje tym, że każde dziecko dochodzi do określonego etapu wiedzy we własnym tempie, nie czując presji uciekającego czasu. Poza tym „dziecko od samego początku wchodzi w świat pisma jako w świat znaczeń, a nie izolowanych liter” (zrozumienie przynosi więc radość, która rodzi się w bezpośredniej reakcji między dzieckiem a jego zadaniem).


W artykule opisane zostały m.in. etapy początkowej nauki czytania, wytyczne związane z wprowadzaniem dzieci w świat pisma oraz przebieg aktu inicjacji czytelniczej według koncepcji Ireny Majchrzak.
 

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2010

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane