Zabawy z pingwinkami [scenariusz z zakresu wspomagania rozwoju społecznego]
Monika Majewska
Luty 2013
Zapraszamy do lektury piątego z cyklu scenariuszy, w których Autorka skupiła się na rozwijaniu umiejętności społecznych. Scenariuszowi towarzyszą: pomoce dydaktyczne przedstawiające Antarktydę – prezentacja multimedialna (z filmem!) do pobrania TU i zestaw zdjęć, który pobierz... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 2
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Zapraszamy do lektury piątego z cyklu scenariuszy, w których Autorka skupiła się na rozwijaniu umiejętności społecznych. Scenariuszowi towarzyszą: pomoce dydaktyczne przedstawiające Antarktydę – prezentacja multimedialna (z filmem!) do pobrania TU i zestaw zdjęć, który pobierz... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Zapraszamy do lektury piątego z cyklu scenariuszy, w których Autorka skupiła się na rozwijaniu umiejętności społecznych.
Scenariuszowi towarzyszą: pomoce dydaktyczne przedstawiające Antarktydę – prezentacja multimedialna (z filmem!) do pobrania TU i zestaw zdjęć, który pobierzesz z TEJ strony.
Główną część artykułu stanowi scenariusz zajęć dla dzieci pięcio-, sześcioletnich, w którym założono realizację następujących celów ogólnych:
-
kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych (1.1-2);
-
wspomaganie rozwoju mowy dzieci (3.1-4);
-
wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec (8.2, 4);
-
wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne (9.2);
- wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną (13.1).
Fragment artykułu:
Nabywanie umiejętności społecznych przez dzieci jest niezwykle ważnym osiągnięciem rozwojowym w okresie przedszkolnym. Przebywanie na terenie przedszkola w otoczeniu grupy rówieśników stwarza bardzo korzystne warunki dla rozwoju kompetencji społecznych dziecka. Należy jednak pamiętać, iż nabywanie ich jedynie poprzez nawiązywanie spontanicznych relacji z rówieśnikami może nie wystarczyć dla rozwinięcia tych umiejętności w pełni. Zatem nieodzowne jest zaangażowanie całego środowiska wychowawczego na terenie przedszkola, a w szczególności nauczycieli wychowania przedszkolnego, posiadających wysokie kwalifikacje i umiejętności niezbędne w procesie wpierania aktywności społecznej dzieci.
E. McGinnis i A. P. Goldstein stworzyli propozycję programu nauczania umiejętności prospołecznych (2003). Prezentują listę 40 umiejętności, które można rozwijać u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym (patrz ramka). Umiejętności te dotyczą zachowań prospołecznych związanych z akceptacją rówieśniczą i kompetencją społeczną, zwiększają satysfakcję dziecka z własnych działań, mają też przyczynić się do jego sprawnego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
E. McGinnis i A. P. Goldstein stworzyli propozycję programu nauczania umiejętności prospołecznych (2003). Prezentują listę 40 umiejętności, które można rozwijać u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym (patrz ramka). Umiejętności te dotyczą zachowań prospołecznych związanych z akceptacją rówieśniczą i kompetencją społeczną, zwiększają satysfakcję dziecka z własnych działań, mają też przyczynić się do jego sprawnego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz