Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zabawy z pingwinkami [scenariusz z zakresu wspomagania rozwoju społecznego]

Monika Majewska  
Luty 2013

Zapraszamy do lektury piątego z cyklu scenariuszy, w których Autorka skupiła się na rozwijaniu umiejętności społecznych. Scenariuszowi towarzyszą: pomoce dydaktyczne przedstawiające Antarktydę – prezentacja multimedialna (z filmem!) do pobrania TU i zestaw zdjęć, który pobierz... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 2
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 787.21 kb
Stron: 5
Id: 3144

Zobacz również

pięciolatek
rozwój społeczny
scenariusz zajęć
sześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
pięciolatek
rozwój społeczny
scenariusz zajęć
sześciolatek


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Umiejętności społeczne

Więcej z tego numeru

Luty 2013

Zapraszamy do lektury piątego z cyklu scenariuszy, w których Autorka skupiła się na rozwijaniu umiejętności społecznych.

Scenariuszowi towarzyszą: pomoce dydaktyczne przedstawiające Antarktydę – prezentacja multimedialna (z filmem!) do pobrania TU i zestaw zdjęć, który pobierzesz z TEJ strony.

Główną część artykułu stanowi scenariusz zajęć dla dzieci pięcio-, sześcioletnich, w którym założono realizację następujących celów ogólnych:

  • kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych (1.1-2);
  • wspomaganie rozwoju mowy dzieci (3.1-4);
  • wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec (8.2, 4);
  • wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne (9.2);
  • wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną (13.1).
Fragment artykułu:
Nabywanie umiejętności społecznych przez dzieci jest niezwykle ważnym osiągnięciem rozwojowym w okresie przedszkolnym. Przebywanie na terenie przedszkola w otoczeniu grupy rówieśników stwarza bardzo korzystne warunki dla rozwoju kompetencji społecznych dziecka. Należy jednak pamiętać, iż nabywanie ich jedynie poprzez nawiązywanie spontanicznych relacji z rówieśnikami może nie wystarczyć dla rozwinięcia tych umiejętności w pełni. Zatem nieodzowne jest zaangażowanie całego środowiska wychowawczego na terenie przedszkola, a w szczególności nauczycieli wychowania przedszkolnego, posiadających wysokie kwalifikacje i umiejętności niezbędne w procesie wpierania aktywności społecznej dzieci.
E. McGinnis i A. P. Goldstein stworzyli propozycję programu nauczania umiejętności prospołecznych (2003). Prezentują listę 40 umiejętności, które można rozwijać u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym (patrz ramka). Umiejętności te dotyczą zachowań prospołecznych związanych z akceptacją rówieśniczą i kompetencją społeczną, zwiększają satysfakcję dziecka z własnych działań, mają też przyczynić się do jego sprawnego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
 

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania