Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 594.53 kb
Stron: 3
Id: 1774

Zabawy w łączenie i rozdzielanie – czyli synteza i analiza słuchowa (część II)

Maria Roesler   Marzec 2012

W lutowym numerze BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (12.125 luty 2012) przybliżyliśmy trzy pierwsze etapy kształtowania u dzieci syntezy i analizy fonemowej: zabawy z zakresu syntezy i analizy sylabowej (pierwszy etap), zabawy z utrudnieniami (drugi etap), syntezę morfemową (trzeci etap). Poniżej opisujemy ostatni... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Zobacz również

glottodydaktykanauka czytania

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Marzec 2012

W lutowym numerze BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (12.125 luty 2012) przybliżyliśmy trzy pierwsze etapy kształtowania u dzieci syntezy i analizy fonemowej: zabawy z zakresu syntezy i analizy sylabowej (pierwszy etap), zabawy z utrudnieniami (drugi etap), syntezę morfemową (trzeci etap). Poniżej opisujemy ostatnie etapy – syntezy logotomowej, logotomowo-fonemowej i fonemowo-logotomowej (czwarty etap) oraz syntezy i analizy fonemowej (piąty etap). Należy pamiętać, że wszystkie etapy następują w ściśle określonej kolejności
i żadnego z nich nie można pominąć. Zgodnie z założeniami glottodydaktyki prof. B. Rocławskiego, zanim przejdzie się do następnego etapu, trzeba się upewnić, że dziecko opanowało wszystkie założenia poprzedniego.


Rzetelnemu opracowaniu teoretycznemu towarzyszą konkretne przykłady ćwiczeń do wykorzystania z dziećmi w pracy metodą glottodydaktyki w jej czwartym i piątym etapie.