
Zabawy w łączenie i rozdzielanie – czyli synteza i analiza słuchowa (część I)

Maria Roesler
zobacz wszystkie artykuły
O wprowadzaniu maluchów w świat liter pisałam w poprzednim artykule (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA 1.124/2012), w tym skupimy się na kształtowaniu u naszych podopiecznych syntezy i analizy fonemowej. Prof. Rocławski wyróżnia kilka etapów tego procesu, następujących po sobie w ściśle określ... więcej
Zobacz również
nauka czytaniaglottodydaktyka
O wprowadzaniu maluchów w świat liter pisałam w poprzednim artykule (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA 1.124/2012), w tym skupimy się na kształtowaniu u naszych podopiecznych syntezy i analizy fonemowej. Prof. Rocławski wyróżnia kilka etapów tego procesu, następujących po sobie w ściśle określonej kolejności. Żadnego z nich nie należy pomijać, a do następnego przechodzić dopiero po opanowaniu przez dziecko wszystkich założeń poprzedniego. Nie ma pośpiechu – glottodydaktyka zapewnia każdemu maluchowi odpowiednio długi czas na wykształcenie wszystkich funkcji niezbędnych w złożonym procesie nauki czytania i pisania. Zabawy mające na celu kształcenie kompetencji w zakresie syntezy i analizy słuchowej wyrazów realizujemy już z grupą trzylatków.
Oprócz szerokiego opracowania teoretycznego w artykule przedstawiono także ćwiczenia dla kolejnych etapów syntezy – dla etapu I (synteza sylabowa): zabawy z zakresu syntezy i analizy sylabowej, dla etapu II (synteza utrudnień): zabawy z utrudnieniami, dla etapu III (synteza morfemowa): zabawy z zakresu syntezy morfemowej.
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się bezpłatnie.
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl
Dział Obsługi Klienta
Katarzyna Kozakowska
katarzyna.kozakowska@blizejprzedszkola.pl
Renata Głogowska
renata.glogowska@blizejprzedszkola.pl
telefon: 12 631 04 10 wew 101
Nasza siedziba
Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
Odbiory realizujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00.