Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 470.66 kb
Stron: 3
Id: 2833
Zabawy ruchowe i matematyczne inspirowane savoir-vivre
Fragment artykułu: (…) Savoir-vivre to wyrażenie pochodzące z języka francuskiego, oznaczające znajomość zasad, reguł postępowania w różnych sytuacjach życiowych. Określamy tym terminem często po prostu zasady dobrego wychowania. Na czym jednak polega dobre wychowanie? Czy zależy nam ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Fragment artykułu:
(…) Savoir-vivre to wyrażenie pochodzące z języka francuskiego, oznaczające znajomość zasad, reguł postępowania w różnych sytuacjach życiowych. Określamy tym terminem często po prostu zasady dobrego wychowania. Na czym jednak polega dobre wychowanie? Czy zależy nam tylko na tym, aby dziecko pięknie się kłaniało, przedstawiało, używało bezbłędnie wszelkich form grzecznościowych, poprawnie posługiwało się rozbudowaną zastawą stołową? Możemy wyuczyć dziecko tych wszystkich zachowań tak, że będzie działało mechanicznie. Jednak najbardziej istotne jest, aby przekazać mu, dlaczego właśnie tak, a nie inaczej należy postępować. (…) Jeśli dzieci zrozumieją, dlaczego właśnie takie, a nie inne zachowanie jest wskazane, łatwiej i chętniej będą przyswajały zasady savoir-vivre. Dzieci nie rozumieją pojęcia „kulturalny”. Być może je znają, ale nie do końca wiedzą, co oznacza. Tłumaczenie, że należy być kulturalnym niewiele im mówi. Wprowadzając wszelkie reguły i zasady postępowania, musimy wytłumaczyć dziecku, dlaczego należy starszej osobie ustąpić miejsca w autobusie, przepuścić wychodzących, jeść cicho, nie bawić się jedzeniem, mówić: dzień dobry, dziękuję, nie wyśmiewać się z innych, nie wskazywać kogoś palcem, itd.
Przeprowadzając w przedszkolu zajęcia z zasad dobrego wychowania, opieramy się głównie na zabawach i praktycznym ćwiczeniu pewnych zachowań. Poniżej przedstawiamy, w jaki sposób można zintegrować treści zagadnień savoir-vivre z aktywnością ruchową i matematyczną.
Artykułowi towarzyszą liczne przykłady:
- zabaw ruchowych z elementami savoir-vivre;
- zabaw matematycznych z elementami savoir-vivre.