bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 470.66 kb
Stron: 3
Id: 2833
Zabawy ruchowe i matematyczne inspirowane savoir-vivre
Fragment artykułu: (…) Savoir-vivre to wyrażenie pochodzące z języka francuskiego, oznaczające znajomość zasad, reguł postępowania w różnych sytuacjach życiowych. Określamy tym terminem często po prostu zasady dobrego wychowania. Na czym jednak polega dobre wychowanie? Czy zależy nam ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
(…) Savoir-vivre to wyrażenie pochodzące z języka francuskiego, oznaczające znajomość zasad, reguł postępowania w różnych sytuacjach życiowych. Określamy tym terminem często po prostu zasady dobrego wychowania. Na czym jednak polega dobre wychowanie? Czy zależy nam tylko na tym, aby dziecko pięknie się kłaniało, przedstawiało, używało bezbłędnie wszelkich form grzecznościowych, poprawnie posługiwało się rozbudowaną zastawą stołową? Możemy wyuczyć dziecko tych wszystkich zachowań tak, że będzie działało mechanicznie. Jednak najbardziej istotne jest, aby przekazać mu, dlaczego właśnie tak, a nie inaczej należy postępować. (…) Jeśli dzieci zrozumieją, dlaczego właśnie takie, a nie inne zachowanie jest wskazane, łatwiej i chętniej będą przyswajały zasady savoir-vivre. Dzieci nie rozumieją pojęcia „kulturalny”. Być może je znają, ale nie do końca wiedzą, co oznacza. Tłumaczenie, że należy być kulturalnym niewiele im mówi. Wprowadzając wszelkie reguły i zasady postępowania, musimy wytłumaczyć dziecku, dlaczego należy starszej osobie ustąpić miejsca w autobusie, przepuścić wychodzących, jeść cicho, nie bawić się jedzeniem, mówić: dzień dobry, dziękuję, nie wyśmiewać się z innych, nie wskazywać kogoś palcem, itd.
Przeprowadzając w przedszkolu zajęcia z zasad dobrego wychowania, opieramy się głównie na zabawach i praktycznym ćwiczeniu pewnych zachowań. Poniżej przedstawiamy, w jaki sposób można zintegrować treści zagadnień savoir-vivre z aktywnością ruchową i matematyczną.
Artykułowi towarzyszą liczne przykłady:
- zabaw ruchowych z elementami savoir-vivre;
- zabaw matematycznych z elementami savoir-vivre.
