Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 954.4 kb
Stron: 2
Id: 3025
Zabawy rozwijające aktywność twórczą dzieci w przedszkolu
Fragment artykułu: W dzisiejszych czasach oczekuje się od nauczyciela umiejętności organizowania procesu uczenia się i kierowania działaniami dzieci tak, aby nauczyć je samokrytycznego spojrzenia na siebie i otaczającą rzeczywistość. Oczekuje się też, że w przyszłości dziecko będzie gotowe do podej... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Fragment artykułu:
W dzisiejszych czasach oczekuje się od nauczyciela umiejętności organizowania procesu uczenia się i kierowania działaniami dzieci tak, aby nauczyć je samokrytycznego spojrzenia na siebie i otaczającą rzeczywistość. Oczekuje się też, że w przyszłości dziecko będzie gotowe do podejmowania różnorodnych działań zmierzających do zmieniania i wzbogacania otaczającego świata.
Sens wychowania polega na tym, aby wydobyć z dziecka wszystko, co jest w nim dobre, umocnić to poprzez dostarczanie mu wiedzy i doświadczeń. Dlatego nauczyciel ma stwarzać dziecku okazje do poznawania i wyrażania siebie w procesie twórczego działania. Oczekuje się też, że współczesny nauczyciel będzie twórczy, bo tylko taki jest w stanie wykształcić twórcze dzieci. Nie jest to łatwe, gdyż wymaga nie tylko gruntownej wiedzy pedagogiczno-psychologicznej, ale i otwartości wobec dzieci, akceptacji ich zachowania, umiejętności odróżniania zachowania twórczego od bycia niegrzecznym.
Kreatywny nauczyciel poszukuje nowych pomysłów (rozwiązań), cechuje się umiejętnością tworzenia oraz potrafi modyfikować to, co już kiedyś stworzył. Metody poszukujące, wyzwalające inwencję twórczą dzieci, wymagają od nauczyciela uważnego obserwowania dziecięcej działalności (zabaw) i czynnego udziału w nich (współuczestnictwo). Nie powinien narzucać dzieciom zadań do wykonania, ma jedynie je prezentować lub dawać propozycje, a one same wybiorą te, które są zgodne z ich zainteresowaniami. Ważne jest także stwarzanie okazji do tego, aby dzieci z własnej inicjatywy stawiały przed sobą coraz to nowe zadania. Dzięki takiemu postępowaniu proces uczenia daje możliwość podejmowania zespołowych decyzji, planowania działań i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte decyzje.
Z dalszej części artykułu dowiemy się m.in., jak rozpoznać dziecko twórcze, a także poznamy kilkanaście pomysłów na zabawy aktywizujące (w tym na zabawy na powitanie).