Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Zabawy badawcze z magnesami (scenariusz zajęć)

Agnieszka Czechowska-Piękoś   Kwiecień 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Co przyciąga magnes? Zabawa badawcza – każde dziecko otrzymuje jeden magnes i przeprowadza prosty eksperyment. Sprawdza za pomocą dotyku, które przedmioty znajdujące się w sali są przez magnes przyciągane, a które nie. Dzieci poruszają się swobodnie po sali w czasi... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • ilustracje i napisy potrzebne do zabaw – do pobrania TU;
  • podkład muzyczny do zabawy ruchowej – TU.
Scenariusz zajęć z zakresu edukacji technicznej z elementami kinezjologii edukacyjnej dla dzieci pięcio- i sześcioletnich, w którym założono realizację następujących celów szczegółowych – dziecko:
  • rozwija zainteresowania techniczne;
  • potrafi obserwować i wyciągać wnioski;
  • potrafi współpracować z rówieśnikiem podczas wykonywania zadań;
  • kształci umiejętność wykonywania ćwiczeń gimnastyki mózgu.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Co przyciąga magnes? Zabawa badawcza – każde dziecko otrzymuje jeden magnes i przeprowadza prosty eksperyment. Sprawdza za pomocą dotyku, które przedmioty znajdujące się w sali są przez magnes przyciągane, a które nie. Dzieci poruszają się swobodnie po sali w czasie, który wyznacza cicha, spokojna muzyka. Po zakończeniu eksperymentów dzieci umieszczają magnesy na tablicy magnetycznej. Nauczyciel demonstruje po kolei przedmioty wykonane z różnych tworzyw, a dzieci określają, czy magnes przyciągał pokazywany przedmiot, czy też nie. Przedmioty przyciągane przez magnes są umieszczane na tablicy magnetycznej. Na zakończenie dzieci udzielają odpowiedzi na postawione wcześniej pytanie – stwierdzają, że magnes przyciąga metal. Na tablicy pojawiają się napisy: METAL – MAGNES (jeżeli dzieci nie zdołały odpowiedzieć na postawione pytanie, pokazujemy przybornik z magnesem wykorzystywany np. do szukania małych metalowych przedmiotów – śrubek w zakamarkach garażu, domu, itp.).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się