bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 836.98 kb
Stron: 5
Id: 1354
Zabawka w rozwoju indywidualnym i w rehabilitacji dziecka specjalnej troski
Zabawa i jej niezwykły rekwizyt, jakim jest nawet najskromniejsza zabawka, to odrębny problem, któremu (zarówno w przypadku dzieci o prawidłowym, jak i zaburzonym procesie rozwoju) jak dotąd ani w teorii, ani w praktyce nie poświęcono tyle miejsca i uwagi, na ile zasługuje. Od lat toc... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Zabawa i jej niezwykły rekwizyt, jakim jest nawet najskromniejsza zabawka, to odrębny problem, któremu (zarówno w przypadku dzieci o prawidłowym, jak i zaburzonym procesie rozwoju) jak dotąd ani w teorii, ani w praktyce nie poświęcono tyle miejsca i uwagi, na ile zasługuje.
Od lat toczy się otwarta dyskusja pomiędzy psychologami, pedagogami, filozofami i antropologami na temat, czym jest, a czym w istocie nie jest zabawa jako zjawisko poznania i nieodzowny atrybut zabawy – zwyczajna dziecięca zabawka. Zanim więc przejdę do zasadniczego wątku niniejszego opracowania związanego z zabawką będącą niezbędnym akcesorium, które samo w sobie stanowi element wystarczający dziecku do tego, aby się mogło bawić bez końca, chciałabym słów kilka poświęcić samej zabawie. Zabawa jest w zasadzie jedynym kryterium, wedle którego dany przedmiot można uznać za zabawkę, której cel i miejsce w zabawie wyznacza samo bawiące się dziecko.
W artykule przedstawiono definicje zabawy i zabawki, ale przede wszystkim poruszono problem zabawki jako istotnego narzędzia w procesie rozwoju dziecka specjalnej troski. Przedstawiono cechy, jakie powinna spełniać zabawka przeznaczona dla dziecka niepełnosprawnego, a także przykłady zabawek preferowanych przez dzieci z diagnozą fizycznej i/lub intelektualnej niepełnosprawności.
