Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Zabawka w rozwoju indywidualnym i w rehabilitacji dziecka specjalnej troski

Elżbieta M. Minczakiewicz   Magazyn specjalny 2011

Zabawa i jej niezwykły rekwizyt, jakim jest nawet najskromniejsza zabawka, to odrębny problem, któremu (zarówno w przypadku dzieci o prawidłowym, jak i zaburzonym procesie rozwoju) jak dotąd ani w teorii, ani w praktyce nie poświęcono tyle miejsca i uwagi, na ile zasługuje. Od lat toc... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Zabawa i jej niezwykły rekwizyt, jakim jest nawet najskromniejsza zabawka, to odrębny problem, któremu (zarówno w przypadku dzieci o prawidłowym, jak i zaburzonym procesie rozwoju) jak dotąd ani w teorii, ani w praktyce nie poświęcono tyle miejsca i uwagi, na ile zasługuje.
Od lat toczy się otwarta dyskusja pomiędzy psychologami, pedagogami, filozofami i antropologami na temat, czym jest, a czym w istocie nie jest zabawa jako zjawisko poznania i nieodzowny atrybut zabawy – zwyczajna dziecięca zabawka. Zanim więc przejdę do zasadniczego wątku niniejszego opracowania związanego z zabawką będącą niezbędnym akcesorium, które samo w sobie stanowi element wystarczający dziecku do tego, aby się mogło bawić bez końca, chciałabym słów kilka poświęcić samej zabawie. Zabawa jest w zasadzie jedynym kryterium, wedle którego dany przedmiot można uznać za zabawkę, której cel i miejsce w zabawie wyznacza samo bawiące się dziecko.


W artykule przedstawiono definicje zabawy i zabawki, ale przede wszystkim poruszono problem zabawki jako istotnego narzędzia w procesie rozwoju dziecka specjalnej troski. Przedstawiono cechy, jakie powinna spełniać zabawka przeznaczona dla dziecka niepełnosprawnego, a także przykłady zabawek preferowanych przez dzieci z diagnozą fizycznej i/lub intelektualnej niepełnosprawności.
 

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź