Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 836.98 kb
Stron: 5
Id: 1354

Zabawka w rozwoju indywidualnym i w rehabilitacji dziecka specjalnej troski

Elżbieta M. Minczakiewicz   Magazyn specjalny 2011

Zabawa i jej niezwykły rekwizyt, jakim jest nawet najskromniejsza zabawka, to odrębny problem, któremu (zarówno w przypadku dzieci o prawidłowym, jak i zaburzonym procesie rozwoju) jak dotąd ani w teorii, ani w praktyce nie poświęcono tyle miejsca i uwagi, na ile zasługuje. Od lat toc... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

niepełnosprawnośćwczesne wspomaganiezabawazabawkaspecjalne potrzeby edukacyjne

Więcej z działu

Specjalne potrzeby edukacyjne

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Zabawa i jej niezwykły rekwizyt, jakim jest nawet najskromniejsza zabawka, to odrębny problem, któremu (zarówno w przypadku dzieci o prawidłowym, jak i zaburzonym procesie rozwoju) jak dotąd ani w teorii, ani w praktyce nie poświęcono tyle miejsca i uwagi, na ile zasługuje.
Od lat toczy się otwarta dyskusja pomiędzy psychologami, pedagogami, filozofami i antropologami na temat, czym jest, a czym w istocie nie jest zabawa jako zjawisko poznania i nieodzowny atrybut zabawy – zwyczajna dziecięca zabawka. Zanim więc przejdę do zasadniczego wątku niniejszego opracowania związanego z zabawką będącą niezbędnym akcesorium, które samo w sobie stanowi element wystarczający dziecku do tego, aby się mogło bawić bez końca, chciałabym słów kilka poświęcić samej zabawie. Zabawa jest w zasadzie jedynym kryterium, wedle którego dany przedmiot można uznać za zabawkę, której cel i miejsce w zabawie wyznacza samo bawiące się dziecko.


W artykule przedstawiono definicje zabawy i zabawki, ale przede wszystkim poruszono problem zabawki jako istotnego narzędzia w procesie rozwoju dziecka specjalnej troski. Przedstawiono cechy, jakie powinna spełniać zabawka przeznaczona dla dziecka niepełnosprawnego, a także przykłady zabawek preferowanych przez dzieci z diagnozą fizycznej i/lub intelektualnej niepełnosprawności.
 

Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz