Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zabawa w onomatopeje

Jolanta Falana-Kozłowska   Luty 2011

W najmłodszych grupach przedszkolnych coraz częściej pojawiają się dzieci mające problemy z mową, mówiące niewiele, zniekształcające głoski i wyrazy w takim stopniu, że nie sposób je zrozumieć, bądź też niemówiące wcale. Dziś o tym, w jaki sposób poprzez zabawy z użyciem ... więcej
Pobierz

Zobacz również

logopediamowawczesne wspomaganie

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój mowy

Więcej z tego numeru

Luty 2011

W najmłodszych grupach przedszkolnych coraz częściej pojawiają się dzieci mające problemy z mową, mówiące niewiele, zniekształcające głoski i wyrazy w takim stopniu, że nie sposób je zrozumieć, bądź też niemówiące wcale. Dziś o tym, w jaki sposób poprzez zabawy z użyciem wyrażeń dźwiękonaśladowczych stymulować ich rozwój językowy.


W artykule opisano znaczenie zabaw dźwiękonaśladowczych dla prawidłowego rozwoju mowy dziecka, a także przedstawiono propozycje onomatopei, które można wykorzystać podczas zabaw językowych (odgłosy pojazdów, przedmiotów, dźwięki instrumentów, głosy ludzi i zwierząt, dźwięki sytuacyjne).