Kategorie
Polecane
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Numery
Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 472.42 kb
Id: 5086
Wielkość: 472.42 kb
Id: 5086
Zabawa w czytanie
Ewa Klima
Magazyn specjalny 2015
(…) Innowacja pedagogiczna Zabawa w czytanie oparta jest nie tylko na kształceniu kompetencji werbalnej, ale także na uczeniu się nowego „języka”, jakim jest czytanie i pisanie [Brzezińska 1987]. Dorośli – nauczyciele i rodzice, tworzą określone naturalne sytuacje, tzn. inspirują dziecko do poszuki... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
(…) Innowacja pedagogiczna Zabawa w czytanie oparta jest nie tylko na kształceniu kompetencji werbalnej, ale także na uczeniu się nowego „języka”, jakim jest czytanie i pisanie [Brzezińska 1987]. Dorośli – nauczyciele i rodzice, tworzą określone naturalne sytuacje, tzn. inspirują dziecko do poszuki... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
(…) Innowacja pedagogiczna Zabawa w czytanie oparta jest nie tylko na kształceniu kompetencji werbalnej, ale także na uczeniu się nowego „języka”, jakim jest czytanie i pisanie [Brzezińska 1987].
Dorośli – nauczyciele i rodzice, tworzą określone naturalne sytuacje, tzn. inspirują dziecko do poszukiwań, wprowadzają je w świat znaczeń (w świat języka pisanego), umacniają wiarę w to, że umiejętność czytania i pisania może czemuś służyć (motywacja do czytania i pisania). Bruner twierdzi, że nabywanie umiejętności w jednym obszarze przyśpiesza szybkość nabywania umiejętności w innym [1974, s. 70–71]. Przyswajanie umiejętności czytania i pisania nie jest traktowane jako cel sam w sobie, lecz jako środek do czegoś, dlatego ważny w działaniach edukacyjnych jest czynnik emocjonalny – motywacja do czegoś. Pierwszym i podstawowym założeniem Zabawy w czytanie jest potraktowanie litery jako zna¬ku ikonograficznego, który ma swoją nazwę. Podobnie jak kółko z kreseczkami na obwodzie traktuje się jako oznaczenie słońca (zjawisko), a schemat serca jako oznaczenie miłości (uczucie).
Dopiero po pewnym czasie – indywidualnym dla każdego – dziecko zrozumie szczególne znaczenie litery w systemie znaków pisanych (rysowanych na początku). Do tego momentu będzie się uczyło nazw liter, będzie się oswajało z ich wyglądem, łączyło nazwę z kształtem i będzie nabywało umiejętności wyszukiwa¬nia liter w wyrazach otaczających dziecko na co dzień. Do tego należy dodać, że wszystkie spotkania z literami winny mieć charakter zabawy, co sprzyja pozytywnym skojarzeniom sytuacyj¬nym. Mamy szansę zbudować u dziecka schemat „litery to dobra zabawa”, co niewątpliwie sprzyja nauce czytania prowadzonej na kolejnym etapie edukacji, kiedy zaczynamy łączyć głoski i słowa z literami i wyrazami. Wtedy także bardzo cenna jest umiejęt¬ność nazywania liter. Umożliwia ona dziecku usłyszenie głoski w sąsiedztwie innych głosek, co sprzyja kształceniu słuchu fonemowego. Poza tym wspomaganie analizy i syntezy dźwiękowej (sylabowej i głoskowej) słów przez pokazanie i analizowanie ich odpowiedników w postaci wyrazów pomaga dziecku zrozumieć, że słowo i wyraz można rozłożyć na mniejsze części i ponownie złożyć. Na przykład podczas wskazywania elementów na obrazku można podpisać te elementy wyrazami, składając podpis „na oczach” dziecka z rozsypanki literowej. Należy wypowiadać wyraźnie głoski, układając litery, a na koniec przeczytać powstały wyraz. To takie kompleksowe, wzrokowo-słuchowe, pokazanie analizy i syntezy wyrazu i słowa.
Ostatnio pobierane
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
PDF