Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zabawa i dziecko (Sens. Radość. Pożytek.)

Bronisława Dymara    Luty 2011

W toku studiowania wymienionych w artykule książek możemy poznać duchowe korzenie zabawy, jej synergetyczne egzystencjalne podłoże utrwalone w różnych kulturach, kulturze chrześcijańskiej i kulturze Dalekiego Wschodu. Chodzi głównie o to, aby ucząc dzieci bawienia się i uczestnictwa w ... więcej
Pobierz

Zobacz również

zabawarozwój dzieckarozwój społeczny

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

O dziecięcych problemach

Więcej z tego numeru

Luty 2011

W toku studiowania wymienionych w artykule książek możemy poznać duchowe korzenie zabawy, jej synergetyczne egzystencjalne podłoże utrwalone w różnych kulturach, kulturze chrześcijańskiej i kulturze Dalekiego Wschodu. Chodzi głównie o to, aby ucząc dzieci bawienia się i uczestnictwa w zabawach, nie zagubić tego, co jest spontaniczne, co stanowi jej sacrum, co dziecko może samo wymyślić, co bywa czasem swoistym fenomenem.


W artykule omówiono niektóre teorie zabawy, opisano, jak tworzyć razem z dziećmi „wychowawczą wspólnotę zabawy”, a także jakie cechy powinien posiadać organizator dziecięcych zabaw.