
Wygotski w akcji! (scenariusze zajęć)
Ida Winiarek
Magazyn specjalny 2012
Fragment artykułu: Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują... więcej

Ida Winiarek
Opiekun merytoryczny, nauczyciel i trener Programu „Klucz do uczenia się”, autorka wielu publikacji na ten temat, redaktor merytoryczny polskich publikacji książek Galiny Dolyi, m.in. „Technologia rozwoju dziecka”, „Pomysły dla rodziców”, „Gimnastyka paluszkowa”. Z sukcesem przeszkoliła setki nauczycieli w całej Polsce, pomagając im we wdrożeniu Programu w placówkach przedszkolnych i szkolnych.
zobacz wszystkie artykuły
zobacz wszystkie artykuły
Fragment artykułu: Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Zobacz również
Klucz do uczenia sięmatematykascenariusz zajęć
Fragment artykułu:
Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują one naukę określania cech figur geometrycznych (kolor, kształt, wielkość), symbolicznego wykorzystania takich figur w zastępstwie prawdziwych przedmiotów lub ich części w wyobrażeniach symbolicznych oraz wybierania i organizowania zamienników do tworzenia reprezentacji bardziej złożonych przedmiotów.
(…) W module „Matematyka” dzieci posługują się konwencjonalnymi miarami, takimi jak patyk lub kawałek sznurka, korzystając z danej jednostki w powtarzalny sposób, by zmierzyć dany przedmiot. Używają one tych miar do rozwiązania zadania, w którym muszą porównać przedmioty, których nie można zebrać w tym samym miejscu. Na przykład można poprosić dzieci, aby „poszły do lasu” w celu wybrania choinki, która zmieści się w określonym pomieszczeniu. Taka sytuacja daje uzasadnienie wykorzystania konwencjonalnej miary (zbyt kosztowne i rozrzutne jest ścięcie i przetransportowanie drzewa, jeżeli nie jesteśmy pewni, czy będzie ono swoim rozmiarem odpowiednie).
W dalszej części artykułu opisującego pracę w ramach kolejnych z modułów zaczerpniętych z programu „Klucz do uczenia się” znajdziemy scenariusze zajęć:
- „Włączanie świateł” (moduł „Modelowanie”);
- „Kurczęta między dmuchawcami” (moduł „Modelowanie”);
- „Sukienki czy koszule?” (moduł „Matematyka”);
Przeczytamy także o założeniach obu modułów i proponowanych sposobach ich realizacji.
Objętość artykułu: 5 stron.
Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują one naukę określania cech figur geometrycznych (kolor, kształt, wielkość), symbolicznego wykorzystania takich figur w zastępstwie prawdziwych przedmiotów lub ich części w wyobrażeniach symbolicznych oraz wybierania i organizowania zamienników do tworzenia reprezentacji bardziej złożonych przedmiotów.
(…) W module „Matematyka” dzieci posługują się konwencjonalnymi miarami, takimi jak patyk lub kawałek sznurka, korzystając z danej jednostki w powtarzalny sposób, by zmierzyć dany przedmiot. Używają one tych miar do rozwiązania zadania, w którym muszą porównać przedmioty, których nie można zebrać w tym samym miejscu. Na przykład można poprosić dzieci, aby „poszły do lasu” w celu wybrania choinki, która zmieści się w określonym pomieszczeniu. Taka sytuacja daje uzasadnienie wykorzystania konwencjonalnej miary (zbyt kosztowne i rozrzutne jest ścięcie i przetransportowanie drzewa, jeżeli nie jesteśmy pewni, czy będzie ono swoim rozmiarem odpowiednie).
W dalszej części artykułu opisującego pracę w ramach kolejnych z modułów zaczerpniętych z programu „Klucz do uczenia się” znajdziemy scenariusze zajęć:
- „Włączanie świateł” (moduł „Modelowanie”);
- „Kurczęta między dmuchawcami” (moduł „Modelowanie”);
- „Sukienki czy koszule?” (moduł „Matematyka”);
Przeczytamy także o założeniach obu modułów i proponowanych sposobach ich realizacji.
Objętość artykułu: 5 stron.
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się bezpłatnie.
Dział Sprzedaży
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl
Dział Obsługi Klienta
Katarzyna Kozakowska
katarzyna.kozakowska@blizejprzedszkola.pl
Renata Głogowska
renata.glogowska@blizejprzedszkola.pl
telefon: 12 631 04 10 wew 101
Nasza siedziba
Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
Odbiory realizujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00.
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl
Dział Obsługi Klienta
Katarzyna Kozakowska
katarzyna.kozakowska@blizejprzedszkola.pl
Renata Głogowska
renata.glogowska@blizejprzedszkola.pl
telefon: 12 631 04 10 wew 101
Nasza siedziba
Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
Odbiory realizujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00.