Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Wygotski w akcji! (scenariusze zajęć)

Ida Winiarek   Magazyn specjalny 2012

Fragment artykułu: Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują one naukę określania cech figur geometrycznych (kolor, kształt, wielkość), symbolicznego wykorzystania takich figur w zastępstwie prawdziwych przedmiotów lub ich części w wyobrażeniach symbolicznych oraz wybierania i organizowania zamienników do tworzenia reprezentacji bardziej złożonych przedmiotów.
(…) W module „Matematyka” dzieci posługują się konwencjonalnymi miarami, takimi jak patyk lub kawałek sznurka, korzystając z danej jednostki w powtarzalny sposób, by zmierzyć dany przedmiot. Używają one tych miar do rozwiązania zadania, w którym muszą porównać przedmioty, których nie można zebrać w tym samym miejscu. Na przykład można poprosić dzieci, aby „poszły do lasu” w celu wybrania choinki, która zmieści się w określonym pomieszczeniu. Taka sytuacja daje uzasadnienie wykorzystania konwencjonalnej miary (zbyt kosztowne i rozrzutne jest ścięcie i przetransportowanie drzewa, jeżeli nie jesteśmy pewni, czy będzie ono swoim rozmiarem odpowiednie).

W dalszej części artykułu opisującego pracę w ramach kolejnych z modułów zaczerpniętych z programu „Klucz do uczenia się” znajdziemy scenariusze zajęć:
- „Włączanie świateł” (moduł „Modelowanie”);
- „Kurczęta między dmuchawcami” (moduł „Modelowanie”);
- „Sukienki czy koszule?” (moduł „Matematyka”);

Przeczytamy także o założeniach obu modułów i proponowanych sposobach ich realizacji.

Objętość artykułu: 5 stron.

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź