Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 696.7 kb
Stron: 5
Id: 2850

Wygotski w akcji! (scenariusze zajęć)

Ida Winiarek   Magazyn specjalny 2012

Fragment artykułu: Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

Klucz do uczenia sięmatematykascenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2012

Fragment artykułu:
Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują one naukę określania cech figur geometrycznych (kolor, kształt, wielkość), symbolicznego wykorzystania takich figur w zastępstwie prawdziwych przedmiotów lub ich części w wyobrażeniach symbolicznych oraz wybierania i organizowania zamienników do tworzenia reprezentacji bardziej złożonych przedmiotów.
(…) W module „Matematyka” dzieci posługują się konwencjonalnymi miarami, takimi jak patyk lub kawałek sznurka, korzystając z danej jednostki w powtarzalny sposób, by zmierzyć dany przedmiot. Używają one tych miar do rozwiązania zadania, w którym muszą porównać przedmioty, których nie można zebrać w tym samym miejscu. Na przykład można poprosić dzieci, aby „poszły do lasu” w celu wybrania choinki, która zmieści się w określonym pomieszczeniu. Taka sytuacja daje uzasadnienie wykorzystania konwencjonalnej miary (zbyt kosztowne i rozrzutne jest ścięcie i przetransportowanie drzewa, jeżeli nie jesteśmy pewni, czy będzie ono swoim rozmiarem odpowiednie).

W dalszej części artykułu opisującego pracę w ramach kolejnych z modułów zaczerpniętych z programu „Klucz do uczenia się” znajdziemy scenariusze zajęć:
- „Włączanie świateł” (moduł „Modelowanie”);
- „Kurczęta między dmuchawcami” (moduł „Modelowanie”);
- „Sukienki czy koszule?” (moduł „Matematyka”);

Przeczytamy także o założeniach obu modułów i proponowanych sposobach ich realizacji.

Objętość artykułu: 5 stron.