Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 696.7 kb
Stron: 5
Id: 2850

Wygotski w akcji! (scenariusze zajęć)

Ida Winiarek   Magazyn specjalny 2012

Fragment artykułu: Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują... więcej
Pobierz

Zobacz również

Klucz do uczenia sięmatematykascenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2012

Fragment artykułu:
Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują one naukę określania cech figur geometrycznych (kolor, kształt, wielkość), symbolicznego wykorzystania takich figur w zastępstwie prawdziwych przedmiotów lub ich części w wyobrażeniach symbolicznych oraz wybierania i organizowania zamienników do tworzenia reprezentacji bardziej złożonych przedmiotów.
(…) W module „Matematyka” dzieci posługują się konwencjonalnymi miarami, takimi jak patyk lub kawałek sznurka, korzystając z danej jednostki w powtarzalny sposób, by zmierzyć dany przedmiot. Używają one tych miar do rozwiązania zadania, w którym muszą porównać przedmioty, których nie można zebrać w tym samym miejscu. Na przykład można poprosić dzieci, aby „poszły do lasu” w celu wybrania choinki, która zmieści się w określonym pomieszczeniu. Taka sytuacja daje uzasadnienie wykorzystania konwencjonalnej miary (zbyt kosztowne i rozrzutne jest ścięcie i przetransportowanie drzewa, jeżeli nie jesteśmy pewni, czy będzie ono swoim rozmiarem odpowiednie).

W dalszej części artykułu opisującego pracę w ramach kolejnych z modułów zaczerpniętych z programu „Klucz do uczenia się” znajdziemy scenariusze zajęć:
- „Włączanie świateł” (moduł „Modelowanie”);
- „Kurczęta między dmuchawcami” (moduł „Modelowanie”);
- „Sukienki czy koszule?” (moduł „Matematyka”);

Przeczytamy także o założeniach obu modułów i proponowanych sposobach ich realizacji.

Objętość artykułu: 5 stron.