Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 696.7 kb
Stron: 5
Id: 2850
Wielkość: 696.7 kb
Stron: 5
Id: 2850
Wygotski w akcji! (scenariusze zajęć)
Ida Winiarek
Magazyn specjalny 2012
Fragment artykułu: Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu: Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują one naukę określania cech figur geometrycznych (kolor, kształt, wielkość), symbolicznego wykorzystania takich figur w zastępstwie prawdziwych przedmiotów lub ich części w wyobrażeniach symbolicznych oraz wybierania i organizowania zamienników do tworzenia reprezentacji bardziej złożonych przedmiotów.
(…) W module „Matematyka” dzieci posługują się konwencjonalnymi miarami, takimi jak patyk lub kawałek sznurka, korzystając z danej jednostki w powtarzalny sposób, by zmierzyć dany przedmiot. Używają one tych miar do rozwiązania zadania, w którym muszą porównać przedmioty, których nie można zebrać w tym samym miejscu. Na przykład można poprosić dzieci, aby „poszły do lasu” w celu wybrania choinki, która zmieści się w określonym pomieszczeniu. Taka sytuacja daje uzasadnienie wykorzystania konwencjonalnej miary (zbyt kosztowne i rozrzutne jest ścięcie i przetransportowanie drzewa, jeżeli nie jesteśmy pewni, czy będzie ono swoim rozmiarem odpowiednie).
W dalszej części artykułu opisującego pracę w ramach kolejnych z modułów zaczerpniętych z programu „Klucz do uczenia się” znajdziemy scenariusze zajęć:
- „Włączanie świateł” (moduł „Modelowanie”);
- „Kurczęta między dmuchawcami” (moduł „Modelowanie”);
- „Sukienki czy koszule?” (moduł „Matematyka”);
Przeczytamy także o założeniach obu modułów i proponowanych sposobach ich realizacji.
Objętość artykułu: 5 stron.
Praca z modułem „Kreatywne modelowanie” zapewnia dzieciom szansę rozwoju umiejętności społecznych wymaganych w pracy grupowej, pozwala na uczenie się od siebie nawzajem, pomaga w analizowaniu i rozumieniu ich środowiska, uczy pewnych umiejętności poznawczych. Obejmują one naukę określania cech figur geometrycznych (kolor, kształt, wielkość), symbolicznego wykorzystania takich figur w zastępstwie prawdziwych przedmiotów lub ich części w wyobrażeniach symbolicznych oraz wybierania i organizowania zamienników do tworzenia reprezentacji bardziej złożonych przedmiotów.
(…) W module „Matematyka” dzieci posługują się konwencjonalnymi miarami, takimi jak patyk lub kawałek sznurka, korzystając z danej jednostki w powtarzalny sposób, by zmierzyć dany przedmiot. Używają one tych miar do rozwiązania zadania, w którym muszą porównać przedmioty, których nie można zebrać w tym samym miejscu. Na przykład można poprosić dzieci, aby „poszły do lasu” w celu wybrania choinki, która zmieści się w określonym pomieszczeniu. Taka sytuacja daje uzasadnienie wykorzystania konwencjonalnej miary (zbyt kosztowne i rozrzutne jest ścięcie i przetransportowanie drzewa, jeżeli nie jesteśmy pewni, czy będzie ono swoim rozmiarem odpowiednie).
W dalszej części artykułu opisującego pracę w ramach kolejnych z modułów zaczerpniętych z programu „Klucz do uczenia się” znajdziemy scenariusze zajęć:
- „Włączanie świateł” (moduł „Modelowanie”);
- „Kurczęta między dmuchawcami” (moduł „Modelowanie”);
- „Sukienki czy koszule?” (moduł „Matematyka”);
Przeczytamy także o założeniach obu modułów i proponowanych sposobach ich realizacji.
Objętość artykułu: 5 stron.
