pełna oferta
Dziecko konstruktorem. Rozwijanie zadatków uzdolnień technicznych wśród dzieci przedszkolnych i uczniów klas I-III


Powiadom mnie o dostępności produktu

Produkt dostępny w sprzedaży po 2 marca 2018r.

Książka przeznaczona jest dla rodziców, nauczycieli, a także opiekunów dzieci od trzeciego roku życia, którym zależy na mądrym wprowadzeniu podopiecznych w świat techniki i rozwijaniu ich uzdolnień technicznych.

 

Współczesne dzieci trudno odizolować od techniki, która we wszystkich dziedzinach życia jest już wyraźnie obecna. Każde dziecko, wcześniej czy później, będzie musiało wkroczyć do świata urządzeń. Wyręczają one ludzką pracę, sprawiając, że życie człowieka staje się wygodniejsze. Właściwa nauka korzystania z wynalazków technicznych wymaga jednak odpowiedniego przygotowania. Dzieci uczą się ludzkiej pracy w trakcie zabaw, odgrywają role, naśladując dorosłych. Przygotowanie to można porównać do biologicznych procesów adaptacyjnych, a więc umiejętności przystosowania się organizmu do zmieniających się warunków otoczenia. W przypadku edukacji technicznej dzieci będą przygotowywane do korzystania z coraz nowszych urządzeń. 

 

W obecnych czasach mamy do czynienia z sytuacją, w której dzieci potrafią lepiej niż rodzice i dziadkowie obsługiwać takie urządzenia jak tablet czy smartfon. Dzięki plastyczności swojego umysłu dzieci dysponują lepszymi warunkami do nabywania umiejętności korzystania z tych urządzeń niż pełen nabytych schematów umysł dorosłego.Niesie to ze sobą wiele niebezpieczeństw – współczesne dzieci, które lepiej znają tablet czy smartfon, mogą nie mieć odpowiedniej rodzicielskiej kontroli korzystania z tych urządzeń. Istnieje zatem konieczność uczenia umiejętności właściwego posługiwania się nowoczesną techniką w sposób świadomy i bezpieczny. Wytwarzane urządzenia są narzędziami pracy, mają więc ograniczone zastosowanie. Ponieważ jednak dzieci – szczególnie w wieku przedszkolnym i szkolnym – uczą się przez zabawę, powinny mieć możliwość korzystania z urządzeń w ramach takiej rozrywki. Oczywiście z ważnym zastrzeżeniem, że zabawa taka nie będzie przysłaniała wykonywanej pracy. Nie może dochodzić do sytuacji, w których dzieci będą bardziej bawić się urządzeniami niż z nimi pracować. Dla przykładu komputer nie powinien być traktowany jako zabawka, ale jako narzędzie pracy. Tymczasem wśród wielu dzieci panuje odmienne przekonanie. 

 

Celem książki jest zaprezentowanie modeli za pomocą których można wyjaśnić dzieciom budowę wewnętrzną urządzeń, sposób ich działania, a także wykorzystać je w zabawach. W trakcie konstruowania modeli dzieci będą rozwiązywać problemy techniczne, uczyć się świadomego i bezpiecznego korzystania z urządzeń, a także radzić sobie w sytuacjach, w których – z różnych powodów – nie można się nimi posłużyć. Problemy te należą do wychowania technicznego już na etapie edukacji przedszkolnej.

 

Cechy
AutorJan Amos Jelinek
Dział Sprzedaży
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl

Dział Obsługi Klienta
Joanna Wypych joanna.wypych@blizejprzedszkola.pl telefon: 12 631 04 10 wew 101

Zadaj pytanie przez formularz.