Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

"Znamy te baśnie"- zajęcia otwarte w grupie młodszej


Wydarzenie dodał(a) Ewa Figura
ponad 7 lat temu, wyświetleń 7785


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz zajęć otwartych

 

Temat: „Czy znamy te bajki ”

Termin: 9.02.2017

Grupa: 3 - 4-latków

Prowadzący: Ewa Figura

 

Cel główny: Utrwalenie wiadomości dotyczących znanych dzieciom bajek

-Wzbogacanie wiedzy i przeżyć dzieci poprzez kontakt z literaturą dziecięcą;

- integracja z rodzicami

 

Cele szczegółowe: dziecko

  • zaśpiewa rytmicznie piosenkę powitalną

  • wysłucha utwór, odpowie na pytania dotyczące jego treści, dokona analizy i syntezy sylabowej,dobiera odpowiednie ilustracje

  • potrafi przedstawić za pomocą ruchu odpowiednie sceny

  • kojarzy fragment bajki z książką

  • rozpoznaje dźwięk: dzwoneczka, bębenka, pałeczek

  • potrafi określić położenie przedmiotów, przeliczyć elementy w zakresie 6

  • określa prawdziwość zdania

  • rytmicznie porusza się słysząc muzykę

  • wykonuje kukiełkę

     

Metody:

  • słowna: rozmowa słuchanie utworu, instrukcje n-la

  • oglądowa: sylwety,

  • czynna- zadania stawiane dzieciom

 

Formy pracy: indywidualna, grupowa

 

Pomoce: Sylwety postaci z bajek do utworu „Bajkowa zgadywanka” D. Gellner, rekwizyty do zabawy, nagranie muzyki spokojnej oraz „Zima” A. Vivaldiego, sylwety postaci, patyczki, klej, nożyczki, instrumenty: bębenek, dzwoneczek, pałeczki

 

 

Przebieg zajęć:

 

  1. Powitanie zabawą wspólnie z rodzicami : „ Podaj rękę...”

     

  2. „Bajkowa zgadywanka” – słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela. Nauczycielka czyta dzieciom wiersz D. Gellner, a przedszkolaki zgadują o kogo chodzi. Dzieci wybierają spośród ilustracji te, które przedstawiają postacie jadące w karecie i dokonywanie analizy

    i syntezy sylabowej postaci z bajek.

 

  1. „Podróż”: zabawa pantomimiczna z rodzicami wg metody Kniessów.

     

  2. Słuchanie fragmentów bajek czytanych przez rodziców- rozpoznawanie tytułów bajek przez dzieci po wysłuchaniu fragmentu.

     

  3. Zabawa ruchowa z elm. orientacyjno-porządkowym „Czerwony Kapturek, Babcia i Wilk”

     

  4. Zabawa matematyczna „Czerwony Kapturek” - Określenie położenia dziewczynki Utrwalenie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni oraz przeliczania w zakresie 6

     

  5. Zabawa dydaktyczna mająca na celu podsumowanie wiadomości dotyczących bajek Prawda czy fałsz? – dzieci słuchają fragmentów bajek, wskazują, co jest niezgodne

    z treścią bajki

 

  1. Improwizacja taneczna do utworu Poranek z I suity „Peer Gynt” Edwarda Hagerup Griega, w czasie przerwy losowanie rekwizytów z worka.

     

  2. „Postacie z bajek”- wykonanie kukiełki wybranej przez siebie postaci z bajki, wystawa prac.

     

  3. Zakończenie zajęć, pożegnanie rodziców

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Ewa Figura



Wyślij wiadomość
do Ewa Figura

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Ewa Figura

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Kupuj, zbieraj punkty, wymieniaj na nagrody! Sprawdź program Skarbonka