Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 406.54 kb
Stron: 3
Id: 2991

Wy nie wiecie, a ja wiem…

Natalia Petrynka-Szymańska   Listopad 2012

Podtytuł: Jak nawiązać poprawne relacja rodzic-nauczyciel? Fragment artykułu: Mówi się, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Trudno się z tym nie zgodzić. Także jeśli myślimy o instytucji przedszkola. Ile podmiotów składa się na instytucję, tyle punktów widzenia. Je... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

pedagogizacjawspółpraca z rodzicami

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Listopad 2012

Podtytuł: Jak nawiązać poprawne relacja rodzic-nauczyciel?

Fragment artykułu:

Mówi się, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Trudno się z tym nie zgodzić. Także jeśli myślimy o instytucji przedszkola. Ile podmiotów składa się na instytucję, tyle punktów widzenia. Jeśli byłyby one jeszcze takie same, albo chociaż zbliżone, sytuacja byłaby idealna i stwarzałaby warunki do doskonałej współpracy. Taka współpraca przekładałaby się na przyjazną atmosferę dającą możliwość dobrych wyników pracy – i tych wychowawczych, i tych związanych z organizacją. Lecz nauczyciel i rodzic często mają odmienne zdanie na dany temat, co może skutkować wzajemną niechęcią i powodować spory.
Kto ma rację? Pozostawmy to pytanie bez odpowiedzi. Wiemy – zarówno rodzice, jak i nauczyciele – że udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na powyższe pytanie jest niemożliwe. Sztuka kompromisu, przyznanie się do błędu, patrzenie na siebie i na swoje działania z dystansu lub krytycznym okiem czy zrozumienie, że zdanie drugiej osoby, choć odmienne, może być trafne – to umiejętności, które kształtujemy przez całe życie. Mimo to wciąż trudno je nam realizować, wdrażać w życie, stosować w codziennych sytuacjach jako podstawowe narzędzie komunikacji. Bez względu na to, czy jesteśmy rodzicem, czy nauczycielem. Dlatego obie grupy powinny przyjąć za punkt wyjścia do rozmowy hasło: Najważniejsze jest dobro dziecka. Mając tę świadomość, można przystąpić do rozmowy. Wiemy przecież, że podczas kilkuletniego pobytu w przedszkolu nie sposób nie zawiązać relacji rodzic – nauczyciel. Relacja ta powinna być jednak poprawna. Poprawna nie oznacza przyjazna.

Z dalszej części tekstu dowiemy się m.in.:

  • dlaczego osobowość rodzica powinna być punktem wyjścia do dyskusji;
  • jaki jest klucz do pozytywnej relacji rodzic-nauczyciel;
  • jak w 4 krokach budować powyższą relację.

Objętość artykułu: 3 strony.