bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 406.54 kb
Stron: 3
Id: 2991
Wy nie wiecie, a ja wiem…
Podtytuł: Jak nawiązać poprawne relacja rodzic-nauczyciel? Fragment artykułu: Mówi się, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Trudno się z tym nie zgodzić. Także jeśli myślimy o instytucji przedszkola. Ile podmiotów składa się na instytucję, tyle punktów widzenia. Je... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Podtytuł: Jak nawiązać poprawne relacja rodzic-nauczyciel?
Fragment artykułu:
Mówi się, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Trudno się z tym nie zgodzić. Także jeśli myślimy o instytucji przedszkola. Ile podmiotów składa się na instytucję, tyle punktów widzenia. Jeśli byłyby one jeszcze takie same, albo chociaż zbliżone, sytuacja byłaby idealna i stwarzałaby warunki do doskonałej współpracy. Taka współpraca przekładałaby się na przyjazną atmosferę dającą możliwość dobrych wyników pracy – i tych wychowawczych, i tych związanych z organizacją. Lecz nauczyciel i rodzic często mają odmienne zdanie na dany temat, co może skutkować wzajemną niechęcią i powodować spory.
Kto ma rację? Pozostawmy to pytanie bez odpowiedzi. Wiemy – zarówno rodzice, jak i nauczyciele – że udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na powyższe pytanie jest niemożliwe. Sztuka kompromisu, przyznanie się do błędu, patrzenie na siebie i na swoje działania z dystansu lub krytycznym okiem czy zrozumienie, że zdanie drugiej osoby, choć odmienne, może być trafne – to umiejętności, które kształtujemy przez całe życie. Mimo to wciąż trudno je nam realizować, wdrażać w życie, stosować w codziennych sytuacjach jako podstawowe narzędzie komunikacji. Bez względu na to, czy jesteśmy rodzicem, czy nauczycielem. Dlatego obie grupy powinny przyjąć za punkt wyjścia do rozmowy hasło: Najważniejsze jest dobro dziecka. Mając tę świadomość, można przystąpić do rozmowy. Wiemy przecież, że podczas kilkuletniego pobytu w przedszkolu nie sposób nie zawiązać relacji rodzic – nauczyciel. Relacja ta powinna być jednak poprawna. Poprawna nie oznacza przyjazna.
Z dalszej części tekstu dowiemy się m.in.:
- dlaczego osobowość rodzica powinna być punktem wyjścia do dyskusji;
- jaki jest klucz do pozytywnej relacji rodzic-nauczyciel;
- jak w 4 krokach budować powyższą relację.
Objętość artykułu: 3 strony.