Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Wy nie wiecie, a ja wiem…

Natalia Petrynka-Szymańska   Listopad 2012

Podtytuł: Jak nawiązać poprawne relacja rodzic-nauczyciel? Fragment artykułu: Mówi się, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Trudno się z tym nie zgodzić. Także jeśli myślimy o instytucji przedszkola. Ile podmiotów składa się na instytucję, tyle punktów widzenia. Je... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Więcej z tego numeru

Listopad 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Podtytuł: Jak nawiązać poprawne relacja rodzic-nauczyciel?

Fragment artykułu:

Mówi się, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Trudno się z tym nie zgodzić. Także jeśli myślimy o instytucji przedszkola. Ile podmiotów składa się na instytucję, tyle punktów widzenia. Jeśli byłyby one jeszcze takie same, albo chociaż zbliżone, sytuacja byłaby idealna i stwarzałaby warunki do doskonałej współpracy. Taka współpraca przekładałaby się na przyjazną atmosferę dającą możliwość dobrych wyników pracy – i tych wychowawczych, i tych związanych z organizacją. Lecz nauczyciel i rodzic często mają odmienne zdanie na dany temat, co może skutkować wzajemną niechęcią i powodować spory.
Kto ma rację? Pozostawmy to pytanie bez odpowiedzi. Wiemy – zarówno rodzice, jak i nauczyciele – że udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na powyższe pytanie jest niemożliwe. Sztuka kompromisu, przyznanie się do błędu, patrzenie na siebie i na swoje działania z dystansu lub krytycznym okiem czy zrozumienie, że zdanie drugiej osoby, choć odmienne, może być trafne – to umiejętności, które kształtujemy przez całe życie. Mimo to wciąż trudno je nam realizować, wdrażać w życie, stosować w codziennych sytuacjach jako podstawowe narzędzie komunikacji. Bez względu na to, czy jesteśmy rodzicem, czy nauczycielem. Dlatego obie grupy powinny przyjąć za punkt wyjścia do rozmowy hasło: Najważniejsze jest dobro dziecka. Mając tę świadomość, można przystąpić do rozmowy. Wiemy przecież, że podczas kilkuletniego pobytu w przedszkolu nie sposób nie zawiązać relacji rodzic – nauczyciel. Relacja ta powinna być jednak poprawna. Poprawna nie oznacza przyjazna.

Z dalszej części tekstu dowiemy się m.in.:

  • dlaczego osobowość rodzica powinna być punktem wyjścia do dyskusji;
  • jaki jest klucz do pozytywnej relacji rodzic-nauczyciel;
  • jak w 4 krokach budować powyższą relację.

Objętość artykułu: 3 strony.

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się