bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 680.94 kb
Stron: 4
Id: 1501
Wspomaganie rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej dzieci pięcioletnich
Zgodnie z zaleceniami, sformułowanymi w podstawie programowej edukacji przedszkolnej, z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej należy przeprowadzić analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnozę przedszkolną). W bieżącym roku szk... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Zgodnie z zaleceniami, sformułowanymi w podstawie programowej edukacji przedszkolnej, z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej należy przeprowadzić analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnozę przedszkolną). W bieżącym roku szkolnym dotyczyć to będzie pięciolatków oraz tych dzieci sześcioletnich, które jeszcze do szkoły nie uczęszczają.
Głównym celem diagnozy przedszkolnej jest poznanie możliwości dziecka oraz jego potrzeb rozwojowych, a następnie opracowanie i realizowanie w ciągu roku szkolnego programu wspomagania tego rozwoju, tak by kończące etap przedszkolny edukacji dziecko m.in.:
- było sprawne fizycznie lub sprawne w miarę swoich możliwości, jeśli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo;
- umiało uczestniczyć w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej;
- dysponowało sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową, potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania.
W dalszej części artykułu zapoznamy się ze sposobami oceny możliwości dziecka oraz jego potrzeb rozwojowych (metoda wymierna i niewymierna, w tym obserwacja pedagogiczna), ze wskazówkami dotyczącymi opracowania programu wspomagania rozwoju zdolności motorycznych oraz koordynacji ręka-oko oraz o możliwościach współpracy z rodzicami w zakresie wspierania rozwoju dzieci w omawianych obszarach.
- Artykułowi towarzyszy gotowe narzędzie „Wrocławski test sprawności fizycznej dla dzieci w wieku trzy do siedmiu lat”.
