Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Wspomaganie rozwoju zdolności motorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej dzieci pięcioletnich

Anna Jaworska   Listopad 2011

Zgodnie z zaleceniami, sformułowanymi w podstawie programowej edukacji przedszkolnej, z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej należy przeprowadzić analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnozę przedszkolną). W bieżącym roku szk... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Zgodnie z zaleceniami, sformułowanymi w podstawie programowej edukacji przedszkolnej, z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej należy przeprowadzić analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnozę przedszkolną). W bieżącym roku szkolnym dotyczyć to będzie pięciolatków oraz tych dzieci sześcioletnich, które jeszcze do szkoły nie uczęszczają.
Głównym celem diagnozy przedszkolnej jest poznanie możliwości dziecka oraz jego potrzeb rozwojowych, a następnie opracowanie i realizowanie w ciągu roku szkolnego programu wspomagania tego rozwoju, tak by kończące etap przedszkolny edukacji dziecko m.in.:
- było sprawne fizycznie lub sprawne w miarę swoich możliwości, jeśli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo;
- umiało uczestniczyć w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej;
- dysponowało sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową, potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania.


W dalszej części artykułu zapoznamy się ze sposobami oceny możliwości dziecka oraz jego potrzeb rozwojowych (metoda wymierna i niewymierna, w tym obserwacja pedagogiczna), ze wskazówkami dotyczącymi opracowania programu wspomagania rozwoju zdolności motorycznych oraz koordynacji ręka-oko oraz o możliwościach współpracy z rodzicami w zakresie wspierania rozwoju dzieci w omawianych obszarach.


Więcej z tego numeru

Listopad 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane