Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 948.43 kb
Stron: 5
Id: 1799
Wspomaganie dzieci w skupianiu uwagi i gospodarowaniu zasobami poznawczymi i wykonawczymi. Podstawy merytoryczne
Fragment artykułu: W działalności pedagogicznej przedszkola trzeba koniecznie zadbać u dzieci o rozwój zdolności do skupiania uwagi i gospodarowania zasobami poznawczymi. Żeby jednak się to udało, konieczne jest rozeznanie w rozwoju tych zdolności. Zadziwiające, jak mało mamy wiadomości o n... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
cykl Krótkie wykłady o dobrym wychowaniuEdyta Gruszczyk-Kolczyńskapamięć i uwagarozwój poznawczy
Ostatnio pobierane
Fragment artykułu:
W działalności pedagogicznej przedszkola trzeba koniecznie zadbać u dzieci o rozwój zdolności do skupiania uwagi i gospodarowania zasobami poznawczymi. Żeby jednak się to udało, konieczne jest rozeznanie w rozwoju tych zdolności.
Zadziwiające, jak mało mamy wiadomości o naturze rozwoju uwagi u dzieci. W wielu publikacjach z psychologii rozwojowej pomija się tę właściwość dziecięcego umysłu lub podaje się kilka zdań przy okazji omawiania spostrzegawczości i pamięci u dzieci. Za to w bodaj wszystkich charakterystykach dzieci z zaburzeniami w zachowaniu podkreśla się znaczne kłopoty ze skupianiem uwagi i sensownym scalaniem aktywności. Nadmierne trudności wychowawcze i edukacyjne są także spowodowane tym, że dzieci nie potrafią należycie skupić się i przenoszą uwagę na silniejsze bodźce, także na króciutką chwilę.
Pozbierałam okruszki wiedzy o rozwoju uwagi u dzieci i przedstawiam je w tym wykładzie. W następnym opiszę zaś serie zabaw i sytuacji zadaniowych, które sprzyjają kształtowaniu u dzieci zdolności do skupiania uwagi i takiemu organizowaniu aktywności poznawczych i wykonawczych, aby osiągnięcie celu nie było dla nich zbyt trudne.
Z dalszej części artykułu dowiemy się m.in.:
- jak rozwija się u dzieci zdolność do skupiania;
- na czym polega gospodarowanie procesami poznawczymi i jaki ma ono związek z zasobami uwagi.
Zapoznamy się także z opisem pojawiających się u dzieci trudności w omawianych zakresach.
Objętość artykułu: 5 stron.