Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Wspomaganie dzieci w skupianiu uwagi, gospodarowaniu zasobami poznawczymi i wykonawczymi. Wybrane sytuacje zadaniowe i zabawy

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska   Maj 2012

Fragment artykułu: Zdolność do skupiania uwagi ma decydujące znaczenie w gospodarowaniu zasobami poznawczymi i wykonawczymi w każdym zakresie dziecięcej działalności. Występuje też relacja zwrotna: u podstaw wszystkich celowych działań są procesy uwagowe i związane z tym gospodarowanie aktywnością ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Fragment artykułu:
Zdolność do skupiania uwagi ma decydujące znaczenie w gospodarowaniu zasobami poznawczymi i wykonawczymi w każdym zakresie dziecięcej działalności. Występuje też relacja zwrotna: u podstaw wszystkich celowych działań są procesy uwagowe i związane z tym gospodarowanie aktywnością – jednocześnie doświadczenia gromadzone w trakcie celowej działalności mają wpływ na kształtowanie tych zdolności. W tym miesiącu prezentujemy praktyczne zastosowania tych ustaleń.
Przykładem relacji zwrotnej są zabawy dowolne i tematyczne. Realizacja ich jest możliwa dzięki rozwiniętym procesom uwagowym, ale w trakcie tych zabaw dzieci gromadzą doświadczenia sprzyjające dalszemu rozwojowi zdolności do skupiania uwagi. Gdy uda się przedłużyć czas trwania i wzbogacić dziecięcą zabawę, poprawia się też zdolność dziecka do skupiania uwagi przez czas dłuższy i lepsze gospodarowanie zasobami poznawczymi i wykonawczymi. Podobna relacja zachodzi w trakcie kształtowania czynności samoobsługowych i realizowania sytuacji zadaniowych. Przejdźmy do praktycznych zastosowań tych ustaleń. Ponieważ we wcześniejszych wykładach zajmowałam się dziecięcymi zabawami i kształtowaniem czynności samoobsługowych, w tym wykładzie skupię się na problemach edukacyjnych. Zaprezentuję te zakresy kształcenia, które są mało znane i jednocześnie warunkują lepsze funkcjonowanie dzieci w sytuacjach życiowych i szkolnych. Podczas lektury artykułu warto korzystać z przypisów zawierających więcej informacji o prezentowanym problemie.


Z dalszej części artykułu dowiemy się:

  • dlaczego dzieci nie interesują się już obrazkami w książeczkach;
  • na czym polega metoda „Ilustrowane opowiadania” i dlaczego jest dobrym sposobem rozwijania zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzeżeniowego;
  • jak pomagać maluchom radzić sobie w zabawach i w trakcie realizowanych zadań i jak w tym kontekście organizować wartościowe sytuacje edukacyjne.


Artykułowi towarzyszy:

  • 5 przykładów „Ilustrowanych opowiadań”;
  • opis 3 sytuacji edukacyjnych (do wykorzystania w pracy z grupą).


Objętość artykułu:
5 stron.
 

Więcej z działu

Czynności intelektualne

Więcej z tego numeru

Maj 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz