Wspólne tworzenie Dziennika wydarzeń grupy (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)
Przygotowując dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania, należy uwzględnić społeczny charakter języka pisanego. Dziecko uczy się mówić przede wszystkim w dialogu, dlatego ta forma powinna być wiodąca podczas tworzenia wspólnego tekstu. Oznacza to, że nauczyciel zachęca p... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
nauka czytaniasymultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytaniacykl Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Przygotowując dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania, należy uwzględnić społeczny charakter języka pisanego. Dziecko uczy się mówić przede wszystkim w dialogu, dlatego ta forma powinna być wiodąca podczas tworzenia wspólnego tekstu. Oznacza to, że nauczyciel zachęca przedszkolaki do rozmowy na zainspirowany przez obrazek lub tekst temat. Polilog ten staje się kanwą do tworzenia przez dzieci i zapisywania przez dorosłego wypowiedzi literackich i/lub zilustrowanych bohaterów. Powstaje wówczas najprostsza forma tekstu – dialog między postaciami. Podstawy teoretyczne metody Dziennika wydarzeń wywodzą się z badań glottodydaktyki (metodyka nauczania języka polskiego jako obcego), psycholingwistyki, psychologii i logopedii. Autorką metody jest wieloletni nauczyciel i logopeda – Wacława Zuziowa.