
Wspólne tworzenie Dziennika wydarzeń grupy (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)

Prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska-Rożek
zobacz wszystkie artykuły
Przygotowując dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania, należy uwzględnić społeczny charakter języka pisanego. Dziecko uczy się mówić przede wszystkim w dialogu, dlatego ta forma powinna być wiodąca podczas tworzenia wspólnego tekstu. Oznacza to, że nauczyciel zachęca p... więcej
Zobacz również
nauka czytaniasymultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytaniacykl Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania
Przygotowując dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania, należy uwzględnić społeczny charakter języka pisanego. Dziecko uczy się mówić przede wszystkim w dialogu, dlatego ta forma powinna być wiodąca podczas tworzenia wspólnego tekstu. Oznacza to, że nauczyciel zachęca przedszkolaki do rozmowy na zainspirowany przez obrazek lub tekst temat. Polilog ten staje się kanwą do tworzenia przez dzieci i zapisywania przez dorosłego wypowiedzi literackich i/lub zilustrowanych bohaterów. Powstaje wówczas najprostsza forma tekstu – dialog między postaciami. Podstawy teoretyczne metody Dziennika wydarzeń wywodzą się z badań glottodydaktyki (metodyka nauczania języka polskiego jako obcego), psycholingwistyki, psychologii i logopedii. Autorką metody jest wieloletni nauczyciel i logopeda – Wacława Zuziowa.
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się bezpłatnie.
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl
Dział Obsługi Klienta
Katarzyna Kozakowska
katarzyna.kozakowska@blizejprzedszkola.pl
Renata Głogowska
renata.glogowska@blizejprzedszkola.pl
telefon: 12 631 04 10 wew 101
Nasza siedziba
Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
Odbiory realizujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00.