Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Wspólne tworzenie Dziennika wydarzeń grupy (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)

Jagoda Cieszyńska-Rożek    Kwiecień 2011

Przygotowując dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania, należy uwzględnić społeczny charakter języka pisanego. Dziecko uczy się mówić przede wszystkim w dialogu, dlatego ta forma powinna być wiodąca podczas tworzenia wspólnego tekstu. Oznacza to, że nauczyciel zachęca p... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Przygotowując dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania, należy uwzględnić społeczny charakter języka pisanego. Dziecko uczy się mówić przede wszystkim w dialogu, dlatego ta forma powinna być wiodąca podczas tworzenia wspólnego tekstu. Oznacza to, że nauczyciel zachęca przedszkolaki do rozmowy na zainspirowany przez obrazek lub tekst temat. Polilog ten staje się kanwą do tworzenia przez dzieci i zapisywania przez dorosłego wypowiedzi literackich i/lub zilustrowanych bohaterów. Powstaje wówczas najprostsza forma tekstu – dialog między postaciami. Podstawy teoretyczne metody Dziennika wydarzeń wywodzą się z badań glottodydaktyki (metodyka nauczania języka polskiego jako obcego), psycholingwistyki, psychologii i logopedii. Autorką metody jest wieloletni nauczyciel i logopeda – Wacława Zuziowa.
 

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane