Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 537.7 kb
Stron: 3
Id: 887

Wspólne tworzenie Dziennika wydarzeń grupy (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)

Jagoda Cieszyńska-Rożek    Kwiecień 2011

Przygotowując dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania, należy uwzględnić społeczny charakter języka pisanego. Dziecko uczy się mówić przede wszystkim w dialogu, dlatego ta forma powinna być wiodąca podczas tworzenia wspólnego tekstu. Oznacza to, że nauczyciel zachęca p... więcej
Pobierz

Zobacz również

nauka czytaniasymultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytaniacykl Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2011

Przygotowując dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania, należy uwzględnić społeczny charakter języka pisanego. Dziecko uczy się mówić przede wszystkim w dialogu, dlatego ta forma powinna być wiodąca podczas tworzenia wspólnego tekstu. Oznacza to, że nauczyciel zachęca przedszkolaki do rozmowy na zainspirowany przez obrazek lub tekst temat. Polilog ten staje się kanwą do tworzenia przez dzieci i zapisywania przez dorosłego wypowiedzi literackich i/lub zilustrowanych bohaterów. Powstaje wówczas najprostsza forma tekstu – dialog między postaciami. Podstawy teoretyczne metody Dziennika wydarzeń wywodzą się z badań glottodydaktyki (metodyka nauczania języka polskiego jako obcego), psycholingwistyki, psychologii i logopedii. Autorką metody jest wieloletni nauczyciel i logopeda – Wacława Zuziowa.