Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Wspólne tworzenie Dziennika wydarzeń grupy (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)

Jagoda Cieszyńska-Rożek    Kwiecień 2011

Przygotowując dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania, należy uwzględnić społeczny charakter języka pisanego. Dziecko uczy się mówić przede wszystkim w dialogu, dlatego ta forma powinna być wiodąca podczas tworzenia wspólnego tekstu. Oznacza to, że nauczyciel zachęca p... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Przygotowując dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania, należy uwzględnić społeczny charakter języka pisanego. Dziecko uczy się mówić przede wszystkim w dialogu, dlatego ta forma powinna być wiodąca podczas tworzenia wspólnego tekstu. Oznacza to, że nauczyciel zachęca przedszkolaki do rozmowy na zainspirowany przez obrazek lub tekst temat. Polilog ten staje się kanwą do tworzenia przez dzieci i zapisywania przez dorosłego wypowiedzi literackich i/lub zilustrowanych bohaterów. Powstaje wówczas najprostsza forma tekstu – dialog między postaciami. Podstawy teoretyczne metody Dziennika wydarzeń wywodzą się z badań glottodydaktyki (metodyka nauczania języka polskiego jako obcego), psycholingwistyki, psychologii i logopedii. Autorką metody jest wieloletni nauczyciel i logopeda – Wacława Zuziowa.
 

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!