
Wspólne grono – poprzez kierownictwo do porozumienia
Fragment artykułu: „Układ stosunków międzyludzkich w zespole nauczycielskim w poważnym stopniu zależy od osoby kierownika oraz od jego umiejętności i sposobu wypełniania funkcji. Zależność tę nauczyciele dostrzegają szczególnie ostro” – pisze S. Krawcewicz. Zakres pł... więcej
Fragment artykułu:
„Układ stosunków międzyludzkich w zespole nauczycielskim w poważnym stopniu zależy od osoby kierownika oraz od jego umiejętności i sposobu wypełniania funkcji. Zależność tę nauczyciele dostrzegają szczególnie ostro” – pisze S. Krawcewicz. Zakres płaszczyzn, w których jest dostrzegany wpływ osoby kierującej czy też osób kierujących placówką oświatową, może obejmować decyzje, opinie, poglądy, oceny w ramach zadań związanych m.in. z organizacją procesu nauczania i wychowania, zabezpieczeniem warunków do realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych przez placówkę, z organizacją pracy rady pedagogicznej, organizacją pracy nauczycieli, inspirowaniem nauczycieli oraz organizowaniem wewnątrzszkolnego doskonalenia i usprawnianiem czynności podejmowanych w instytucji, organizacją współpracy ze środowiskiem lokalnym.
W artykule przedstawiono praktyczne wskazówki, których zastosowanie pomoże w usprawnieniu komunikacji w gronie pedagogicznym i budowaniu pozytywnej współpracy.
Dowiemy się z niego także, jakie jest znacznie empatii w komunikacji międzyludzkiej, poznamy praktyczne sposoby na „przekształcenie” kadry pedagogicznej we współpracującą ze sobą społeczność oraz zapoznamy się z przewidywanymi efektami tejże współpracy.
Objętość artykułu: 3 strony.