Kategorie
Polecane

bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
Numery
Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
- Metody
- Trzylatek
- Czterolatek
- Pięciolatek
- Sześciolatek
- Czytanie
- Integracja
- Technika
- Mowa
- Percepcja wzrokowa
- Percepcja słuchowa
- Sprawność ruchowa
- Kompetencje społeczne
- Rozumowanie
przyczynowo-skutkowe
- Rozwój manualny
- Eksperyment
- Prawo oświatowe
- Czytanie globalne
- Zabawa
- Zjawiska atmosferyczne
- Scenariusze zajęć
wieloobszarowych
- Umiejętności społeczne
- Czynności samoobsługowe,
nawyki higieniczne i kulturalne
- Rozwój mowy
- Czynności
intelektualne
- Zdrowie i sprawność
fizyczna
- Bezpieczeństwo
- Dziecko widzem i
aktorem
- Muzyka i śpiew, pląsy i
taniec
- Różne formy plastyczne
- Technika i zabawy
konstrukcyjne
- Zjawiska atmosferyczne
- Poszanowanie roślin i
zwierząt
- Rozwój intelektualny i
edukacja matematyczna
- Gotowość do nauki czytania
i pisania
- Wychowanie rodzinne,
obywatelskie i patriotyczne
- Edukacja regionalna i
międzykulturowa
- Obserwacja i diagnoza
- Rozwój moralny i
wychowanie
- Gotowość szkolna
- Systemy pedagogiczne,
koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody
- Zarządzanie placówką
edukacyjną
- Specjalne potrzeby
edukacyjne
- O dziecięcych
problemach
- Problemy nauczycieli
- Współpraca z rodzicami i
pedagogizacja
- Współpraca ze środowiskiem
lokalnym
- Bajkolandia
- Język obcy w
przedszkolu
- Krótkie
wykłady o dobrym wychowaniu - E. Gruszczyk-Kolczyńska
- Metoda
Dobrego Startu Marty Bodanowicz - M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska
- Zarządzanie
przedszkolem
- Odimienna
Metoda Nauki Czytania - E. Kaczanowska
-
Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania - J. Cieszyńska-Rożek
- Edukacja
Montessori
- Jak
przygotować przedszkolaka do szkoły?
- Kącik
muzyczny - M. Tomaszewska
- Jak się
pokazać? czyli budowanie wizerunku
- Majster z
klepką - A. Sowińska
- Pomysły dla
artysty - K. Michalec
- Spotkania
ze sztuką - M. Maćkowiak, E. Stadtmüller
- Kącik
Tęczowej Muzyki
-
Felietony
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 238.11 kb
Stron: 2
Id: 3687
Wielkość: 238.11 kb
Stron: 2
Id: 3687
Wprowadzenie dziecka w świat pisma
Karolina Turek
Listopad 2013
Swoją przygodę z metodą dr Ireny Majchrzak rozpoczęłam rok temu w grupie mieszanej trzy- i czterolatków. Pierwszym krokiem była tzw. inicjacja, która polegała na „spotkaniu” dziecka z własnym imieniem. Razem z dzieckiem tworzyłam jego wizytówkę imienną, tj. zapisywałam każdą kolejną literę imienia d... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Karolina Turek
Nauczyciel z pięcioletnim stażem, pracuje w Samorządowym Przedszkolu nr 43 w Krakowie. W swojej pracy wykorzystuje muzykę oraz zabawy rozwijające i pobudzające wyobraźnię przedszkolaków, a także proste formy teatralne w celu pokonywania nieśmiałości dziecka. Prowadzi także koło taneczne dla dzieci uzdolnionych muzycznie i tanecznie.
zobacz wszystkie artykuły
zobacz wszystkie artykuły
Swoją przygodę z metodą dr Ireny Majchrzak rozpoczęłam rok temu w grupie mieszanej trzy- i czterolatków. Pierwszym krokiem była tzw. inicjacja, która polegała na „spotkaniu” dziecka z własnym imieniem. Razem z dzieckiem tworzyłam jego wizytówkę imienną, tj. zapisywałam każdą kolejną literę imienia d... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Sukcesy dzieci, satysfakcja nauczyciela, integracja o silnym zabarwieniu emocjonalnym – to tylko niektóre zalety pracy z najmłodszymi metodą Ireny Majchrzak, mającą na celu wprowadzenie dziecka w świat pisma. Jak jej realizacja wygląda w praktyce? Autorka dzieli się z Czytelnikami swoimi doświadczeniami w tym zakresie.
Swoją przygodę z metodą dr Ireny Majchrzak rozpoczęłam rok temu w grupie mieszanej trzy- i czterolatków. Pierwszym krokiem była tzw. inicjacja, która polegała na „spotkaniu” dziecka z własnym imieniem. Razem z dzieckiem tworzyłam jego wizytówkę imienną, tj. zapisywałam każdą kolejną literę imienia dziecka, dbając o jego uwagę, skupienie, zainteresowanie i... uśmiech na twarzy. Ponieważ dla większości dzieci w grupie był to pierwszy rok pobytu w przedszkolu, poprzestałam na odnajdywaniu wizytówek w przeróżnych zabawach dydaktyczno-ruchowych. Obserwowałam reakcje dzieci: znacząco różniły się od siebie i wahały – od zaciekawienia, dystansu, przez niedowierzanie i niepewność, aż po szczery uśmiech i akceptację. Zauważyłam, że w pierwszej chwili, gdy dzieci zobaczyły, jak piszę kolejne litery imion, były nieco zaskoczone; dopiero gdy imię było już skończone, dostrzegałam swego rodzaju odprężenie i ulgę, większą swobodę w obcowaniu z wizytówką. Gdy dzieci trzymały w dłoniach swoje imienne wizytówki, czuły się już pewniej, były zainteresowane, w skupieniu przyglądały się wizytówkom lub głośno wymieniały uwagi. Oswajały się, a ja czekałam, dałam im czas na zawarcie tej jakże ważnej przyjaźni z pismem. Ponieważ chciałam nadać „pierwszej chwili” charakter uroczysty, pomogłam wykonać dzieciom korony, na które nakleiłam drugi komplet wizytówek.
Swoją przygodę z metodą dr Ireny Majchrzak rozpoczęłam rok temu w grupie mieszanej trzy- i czterolatków. Pierwszym krokiem była tzw. inicjacja, która polegała na „spotkaniu” dziecka z własnym imieniem. Razem z dzieckiem tworzyłam jego wizytówkę imienną, tj. zapisywałam każdą kolejną literę imienia dziecka, dbając o jego uwagę, skupienie, zainteresowanie i... uśmiech na twarzy. Ponieważ dla większości dzieci w grupie był to pierwszy rok pobytu w przedszkolu, poprzestałam na odnajdywaniu wizytówek w przeróżnych zabawach dydaktyczno-ruchowych. Obserwowałam reakcje dzieci: znacząco różniły się od siebie i wahały – od zaciekawienia, dystansu, przez niedowierzanie i niepewność, aż po szczery uśmiech i akceptację. Zauważyłam, że w pierwszej chwili, gdy dzieci zobaczyły, jak piszę kolejne litery imion, były nieco zaskoczone; dopiero gdy imię było już skończone, dostrzegałam swego rodzaju odprężenie i ulgę, większą swobodę w obcowaniu z wizytówką. Gdy dzieci trzymały w dłoniach swoje imienne wizytówki, czuły się już pewniej, były zainteresowane, w skupieniu przyglądały się wizytówkom lub głośno wymieniały uwagi. Oswajały się, a ja czekałam, dałam im czas na zawarcie tej jakże ważnej przyjaźni z pismem. Ponieważ chciałam nadać „pierwszej chwili” charakter uroczysty, pomogłam wykonać dzieciom korony, na które nakleiłam drugi komplet wizytówek.
Zobacz również
Odimienna Metoda Nauki CzytaniaIrena Majchrzaknauka czytanianauka pisania
slide 1 to 6 of 40
bliżej MAX
PDF
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
bliżej MAX
PDF
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
bliżej MAX
PDF + MP3
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
Więcej z działu
Gotowość do nauki czytania i pisania
slide 1 to 6 of 40
bliżej MAX
PDF
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
bliżej MAX
PDF
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
bliżej MAX
PDF + MP3
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
Więcej z tego numeru
Listopad 2013
slide 1 to 6 of 40
bliżej MAX
PDF
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
bliżej MAX
PDF
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
bliżej MAX
PDF + MP3
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
Teraz popularne
zobacz więcej
slide 1 to 6 of 40
bliżej MAX
PDF
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
bliżej MAX
PDF
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
bliżej MAX
PDF + MP3
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
Ostatnio pobierane
slide 1 to 6 of 40
bliżej MAX
PDF
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
bliżej MAX
PDF
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
bliżej MAX
PDF + MP3
Ten plik pobierzesz bezpłatnie w ramach usługi bliżej MAX lub prenumeraty miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się
bezpłatnie.
Trwa przygotowanie pliku proszę czekać.
Za chwilę strona zostanie automatycznie odświeżona.
Jeżeli przekierowanie nie nastąpi automatycznie kliknij
tu.
W dniu
03/11/2019 wygasną pobrania przypisane do Twojego konta.
Nie chcesz, aby przepadły?
Mamy dla Ciebie trzy rozwiązania!
Mamy dla Ciebie trzy rozwiązania!
- Możesz pobrać dowolne materiały z bieżącego numeru lub archiwalnych wydań miesięcznika przed upływem terminu ich wygaśnięcia;
- możesz zamówić prenumeratę przed upływem terminu wygaśnięcia pobrań (wtedy zgromadzone pobrania zostają wydłużone na czas trwania nowej prenumeraty);
- możesz zakupić abonament bliżej MAX, aby wydłużyć ważność pobrań na czas trwania abonamentu.
