Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz zajęć w 5-latkach


Wpis dodał(a) Anna Biedrzycka
ponad 6 lat temu, wyświetleń 5214


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz zajęć w gr. 5 latki „Kwiatuszki” przeprowadzonych

dn. 02.02.2018 r. przez Annę Pękalską

 

Cykl tematyczny: Zimowe zabawy

Cel ogólny:

- rozwijanie umiejętności przeliczania, próby rozwiązywania prostych zadań

 

Cele operacyjne:

- segregują przedmioty ze względu na wielkość

- układają rytmy ze śniegowych kul

- przeliczają w zakresie 8

- próbują rozwiązywać wspólnie proste zadania

- odszukują różnice na obrazkach

- układają bałwanka zgodnie ze wzorem

- śpiewają piosenkę na powitanie z wykorzystaniem znaków j. migowego

- starają się przestrzegać reguł obowiązujących w grupie

- rozwiązują zagadki wskazując rozwiązanie na obrazku

- biorą udział we wspólnych zabawach

- starają się współpracować ze sobą w małych zespołach

 

Pomoce dydaktyczne:

Śnieżne kule (małe, średnie, duże), kartoniki z narysowanymi śnieżkami, kartoniki z kropkami lub cyframi, płyta z nagraniem piosenek: „Zima, zima za oknami” i „Na sanki”, pompony z reklamówek jednorazowych, puzzle o tematyce zimowej, zagadki i obrazki będące rozwiązaniem zagadek, obrazek do odszukiwania różnic, naklejki dla dzieci, kartoniki z naklejonymi kulami śnieżnymi

 

Metody:

- czynne: zadań stawianych dziecku, kierowania własną działalnością dziecka

- słowne: rozmowa, żywego słowa, instrukcje

- percepcyjne: obserwacja, pokaz

 

Formy:

- grupowa

- indywidualna

- zbiorowa

 

Przebieg zajęć:

  1. Powitanie zabawą np.: „W ten zimowy czas”

W ten zimowy czas,

witam wszystkich Was.

Jedną ręką pomachamy,

jednym oczkiem pomrugamy

i sąsiada przywitamy.

 

2. Rozwiązywanie zagadek o charakterystycznych cechach zimy

Dzieci odgadują zagadki wskazując rozwiązanie na obrazku. Dzielą wyrazy na sylaby, podają ilość sylab. Próbują podać pierwszą głoskę.

 

Ze śniegu zrobiony, kapelusz ma na głowie.

Bywa, że miotłę pod pachą trzyma ten ktoś

Ma oczy z węgielków,a z marchewki nos. (bałwan)

       Nie mają kół a jeżdżą w dół.   

       Kiedy ciągniesz je pod górę,   

        mocno trzymaj je za sznurek. (sanki)

Byś po śniegu jeździć mógł,

musisz przypiąć je do nóg. (narty)

Zimą pada na nas z chmury
pokrywając lasy, góry.
A poza tym, rzecz to znana,
z niego lepi się bałwana. (śnieg)

         Kiedy mróz nadejdzie srogi,

          założymy je na nogi.

         Czeka na nas lodowisko,

       uważajmy, bo tam ślisko. (łyżwy)

3.Zabawa „Śnieżne kule”

N-el rozdaje dzieciom śnieżki różnej wielkości (małe, średnie i duże) – jedną dla dziecka. Dzieci wskazują, czym się różnią. Układają śnieżki zgodnie z ich wielkością. Pod obrazkiem dużej śnieżki układają duże, itd.

Przeliczają je (liczebniki główne) wskazują których jest najwięcej, których najmniej. Mogą również wskazać odpowiednią cyferkę na tablicy.

Układanie rytmów (mała, średnia, duża, mała, średnia ….)

 

4. Zabawa ruchowa rozwijająca koncentrację uwagi „Policz i odszukaj”

N-el przypina w różnych miejscach sali kartoniki z narysowanymi śnieżkami. Dzieci poruszają się po sali w rytm tamburynu. Podczas przerwy n-el uderza określoną liczbę razy w bębenek – dzieci liczą uderzenia – odszukują obrazek z odpowiednią ilością kul i siadają przy nim. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

5.  Zabawa „Ile to jest”

N-el rozdaje każdemu dziecku 8 śnieżek. Następnie pokazuje kartoniki z kropkami (mogą też być z cyferkami), dzieci liczą je po cichu i układają przed sobą tyle śnieżek ile jest kropek. Zabawę powtarzamy kilka razy. Dzieci oddają śnieżki nauczycielowi i wracają na swoje miejsca.

 

6. Wspólne rozwiązywanie prostych zadań tekstowych

Na dywanie leżą kule z poprzedniej zabawy. Dzieci ilustrują zadania za pomocą kul układając je na dywanie.

  • Dzieci bawiły się na śniegu. Ania ulepiła 3 kule, a Tomek ulepił 2 kule. Ile wszystkich kul ulepiły dzieci?
  • Kasia ulepiła 4 kule i Zuzia też ulepiła 4 kule. Ile mają razem kul?

Nagle podbiegł do nich Karol i zabrał im 2 kule. Ile kul zostało dziewczynkom?

 

7. Zabawa ruchowa przy piosence „Zima, zima za oknami”

 

8. Zabawa ćwicząca spostrzegawczość „Który przedmiot zniknął?”

N-el rozkłada na dywanie obrazki kojarzące się z zimą (np.: kule śnieżne, narty, sanki itp.). Dzieci się odwracają, n-el chowa jeden obrazek a dzieci odgadują, który obrazek został schowany.

 

Podział grupy na 3 drużyny.

Każda drużyna wybiera lidera, który będzie w jej imieniu udzielał odpowiedzi.

 

Zad. 1.

Układanie pociętych obrazków o tematyce zimowej w całość.

 

Zad. 2.

Odszukiwanie różnic na obrazkach. (na obrazku znajduje się zimowy krajobraz)

 

Zad. 3.

Układanie bałwanka zgodnie z podanym wzorem.
 

9. Zabawa ruchowa przy piosence „Na sanki” (z wykorzystaniem pomponów z reklamówek jednorazowych)

10. Nagrodzenie dzieci naklejkami.


Zobacz wszystkie wpisy
od Anna Biedrzycka



Wyślij wiadomość
do Anna Biedrzycka

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Anna Biedrzycka

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się