Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

DZIEŃ MUZYKI W PM 11 W PABIANICACH


Wpis dodał(a) anna łukasik
ponad 7 lat temu, wyświetleń 818


Wpis został sprawdzony przez moderatora

SCENARIUSZ SPOTKANIA Z OKAZJI MIĘDZYNARODOWEGO DNIA MUZYKI

 

  1. TYTUŁ SPOTKANIA: „MAŁY KOMPOZYTOR”
  2. TERMIN: 03 X 2017 r.
  3. MIEJSCE: SALA GIMNASTYCZNA
  4. ADRESACI: DZIECI ZE WSZYSTKICH GRUP
  5. OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG SPOTKANIA: MAGDALENA CHOŁYS, ANNA ŁUKASIK-FRĄTCZAK
  6. CEL SPOTKANIA: ROZWIJANIE WRAŻLIWOŚCI MUZYCZNEJ I AKTYWNE UCZESTNICTWO W ZABAWACH MUZYCZNO-RUCHOWYCH

 

Etap I – PRZYGOTOWANIA POPRZEDZAJĄCE WYDARZENIE:

  1. Przygotowanie plakatu informującego o wydarzeniu.
  2. Przygotowanie muzyki.
  3. Przygotowanie pomocy dydaktycznych: wiersza, planszy i instrumentów.
  4. Przygotowanie pięciolinii i nutek.
  5. Zaprojektowanie dekoracji.
  6. Uzgodnienie podziału obowiązków przy organizacji spotkania:
  1. Rozpoczęcie i zakończenie spotkania.
  2. Prowadzenie zabaw muzyczno-ruchowych.
  3. Przygotowanie pomocy dydaktycznych.
  4. Przygotowanie dekoracji.

Etap II – PRZEBIEG WYDARZENIA:

  1. Powitanie dzieci oraz podanie celu spotkania.
  2. „Muzyka to …” – zadaniem dzieci jest dokończenie zdania Muzyka to … (muzyka to np. dźwięki śpiewane lub grane na instrumentach). Podsumowanie wypowiedzi dzieci oraz próba uzyskania odpowiedzi na pytania: Kto tworzy muzykę?, Kto to jest kompozytor?.
  3. Wspólny taniec do piosenki „Despacito” z jednoczesnym naśladowaniem ruchów zaprezentowanych przez nauczycielkę.
  4. „Muzyczna lokomotywa” – recytacja wiersza pt. „Lokomotywa” J. Tuwima, którego fragment został zmieniony na potrzeby zajęć. Dzieci uważnie słuchają jego treści, a następnie wymieniają i wskazują na planszy lub wśród zgromadzonych instrumentów ten, o którym była mowa w wierszu.
  5. „Wysokie i niskie dźwięki” – dzieci spacerują po obwodzie koła. Gdy nauczyciel gra wysokie dźwięki – dzieci chodzą jak żyrafy (na palcach, ręce wyciągnięte do góry), natomiast gdy usłyszą niskie dźwięki - chodzą jak słonie (pochylone, ciężko stąpają z nogi na nogę).
  6. „Zagraj to sam” – dzieci siedzą w kręgu i wsłuchują się uważnie w utwór pt. „Zagraj to sam”. Kiedy dany fragment piosenki dotyczy ich instrumentu, grają w rytmie jaki narzuca utwór.
  7. „Mały kompozytor” – nauczycielka proponuje zabawę w komponowanie muzyki. Dzieci otrzymują pięciolinię oraz zestaw nut i klucz wiolinowy. Ich zadaniem jest tak umieścić nutki na pięciolinii, aby stworzyć jesienną muzykę.
  8. Podziękowanie za wspólną zabawę.

 

Pabianice, dn. 03.10.2017 r.

Przygotowanie i prowadzenie spotkania: Magdalena Chołys, Anna Łukasik-Frątczak                                                                                              


Zobacz wszystkie wpisy
od anna łukasik



Wyślij wiadomość
do anna łukasik

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do anna łukasik

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!