Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
DZIEŃ MUZYKI W PM 11 W PABIANICACH
Wpis został sprawdzony przez moderatora
SCENARIUSZ SPOTKANIA Z OKAZJI MIĘDZYNARODOWEGO DNIA MUZYKI
- TYTUŁ SPOTKANIA: „MAŁY KOMPOZYTOR”
- TERMIN: 03 X 2017 r.
- MIEJSCE: SALA GIMNASTYCZNA
- ADRESACI: DZIECI ZE WSZYSTKICH GRUP
- OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG SPOTKANIA: MAGDALENA CHOŁYS, ANNA ŁUKASIK-FRĄTCZAK
- CEL SPOTKANIA: ROZWIJANIE WRAŻLIWOŚCI MUZYCZNEJ I AKTYWNE UCZESTNICTWO W ZABAWACH MUZYCZNO-RUCHOWYCH
Etap I – PRZYGOTOWANIA POPRZEDZAJĄCE WYDARZENIE:
- Przygotowanie plakatu informującego o wydarzeniu.
- Przygotowanie muzyki.
- Przygotowanie pomocy dydaktycznych: wiersza, planszy i instrumentów.
- Przygotowanie pięciolinii i nutek.
- Zaprojektowanie dekoracji.
- Uzgodnienie podziału obowiązków przy organizacji spotkania:
- Rozpoczęcie i zakończenie spotkania.
- Prowadzenie zabaw muzyczno-ruchowych.
- Przygotowanie pomocy dydaktycznych.
- Przygotowanie dekoracji.
Etap II – PRZEBIEG WYDARZENIA:
- Powitanie dzieci oraz podanie celu spotkania.
- „Muzyka to …” – zadaniem dzieci jest dokończenie zdania Muzyka to … (muzyka to np. dźwięki śpiewane lub grane na instrumentach). Podsumowanie wypowiedzi dzieci oraz próba uzyskania odpowiedzi na pytania: Kto tworzy muzykę?, Kto to jest kompozytor?.
- Wspólny taniec do piosenki „Despacito” z jednoczesnym naśladowaniem ruchów zaprezentowanych przez nauczycielkę.
- „Muzyczna lokomotywa” – recytacja wiersza pt. „Lokomotywa” J. Tuwima, którego fragment został zmieniony na potrzeby zajęć. Dzieci uważnie słuchają jego treści, a następnie wymieniają i wskazują na planszy lub wśród zgromadzonych instrumentów ten, o którym była mowa w wierszu.
- „Wysokie i niskie dźwięki” – dzieci spacerują po obwodzie koła. Gdy nauczyciel gra wysokie dźwięki – dzieci chodzą jak żyrafy (na palcach, ręce wyciągnięte do góry), natomiast gdy usłyszą niskie dźwięki - chodzą jak słonie (pochylone, ciężko stąpają z nogi na nogę).
- „Zagraj to sam” – dzieci siedzą w kręgu i wsłuchują się uważnie w utwór pt. „Zagraj to sam”. Kiedy dany fragment piosenki dotyczy ich instrumentu, grają w rytmie jaki narzuca utwór.
- „Mały kompozytor” – nauczycielka proponuje zabawę w komponowanie muzyki. Dzieci otrzymują pięciolinię oraz zestaw nut i klucz wiolinowy. Ich zadaniem jest tak umieścić nutki na pięciolinii, aby stworzyć jesienną muzykę.
- Podziękowanie za wspólną zabawę.
Pabianice, dn. 03.10.2017 r.
Przygotowanie i prowadzenie spotkania: Magdalena Chołys, Anna Łukasik-Frątczak
Zobacz wszystkie wpisy
od anna łukasik
Wyślij wiadomość
do anna łukasik
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl